Elder Scrolls V: Skyrim se zásadními změnami
Skyrim Novinka Elder Scrolls V: Skyrim se zásadními změnami

Elder Scrolls V: Skyrim se zásadními změnami

Michal Burian

Michal Burian

5

Game Informer přinesl další nové informace o očekávaném RPG titulu Elder Scrolls V: Skyrim, včetně grafických změn, chování umělé inteligence nebo questu.

Reklama

Grafika

Série Elder Scrolls představuje tradici velkých herních světů, které vždy vyžadovaly a budou vyžadovat dynamické osvětlení s důrazem na stíny, které propůjčují hře větší realismus. Skyrim tuto tradici posune ještě dál.

"Již dřív jsme měli stínování, ale ne všude," řekl Todd Howard, kreativní ředitel, a dodal: "Teď bude stín u všeho, hráči uvidí mnohem víc uvěřitelné prostředí."

Nový engine tvůrcům dovolí pohrát si také s tvorbou listí. Již se nebude opakovat donekonečna situace, že každý strom bude úplně stejný, navíc přibude animace větru a designeři mohou měnit hmotnost jednotlivých větví, každá se tak může ve větru ohýbat jinak.

Vylepšen bude také sníh. Ten se bude na zem snášet realističtěji a nebude ho po celé ploše stejně, někde bude větší hromada a jinde zase menší, vliv bude mít strom i keř.

Bethesda přidala také lepší vykreslovací vzdálenost, než byla v Oblivionu, což bylo podle slov Howarda nezbytné pro horskou část Skyrim, která je plná překrásné krajiny; strmé horské průsmyky, husté lesy, potoky a vodopády nebo ledovce a zasněžené tundry.

Chování umělé inteligence

Elder Scrolls V: Skyrim navazuje na systém umělé inteligence, jenž byl použit v Oblivionu. S tím rozdílem, že bude také o něco vylepšen. Systém nyní umožňuje zadat každé postavě specifické vlastnosti a různé činnosti, které má vykonávat v určitou denní dobu nebo v některých situacích, které mohou nastat.

Umělá inteligence se již nebude pouze potulovat po světě, bude vykovávat úkoly, které mají smysl. Některé osoby budou pracovat na farmě nebo v dole, jiné budou sekat dřevo nebo nosit zboží.

AI bude víc reagovat na hráče a na jeho akce. Pokud nějaké postavě například pomůžete, odmění se vám a bude přátelská. Jestliže se ale pokusíte něco ukrást z jeho domu nebo mu budete vyhrožovat či máchat zbraní před obličejem, tak změní svůj názor a bude nepřátelský.

Animace

Bethesda si pro animace ve Skyrim licencovala Havok Behavior, který dovoluje plynulé přechody mezi jednotlivými pohyby, což bude na hráče působit mnohem přirozenějším dojmem.

Každá postava se během dialogu s jinou postavou může věnovat své činnosti – barman si s vámi bude povídat a přitom leštit skelničky, dřevorubec sekat dříví a přitom si s vámi povídat apod. Zlepšeno bude také reagování v různých situacích, ať už mluvíme například o pavučinách.

Nepřátelé a zvířata budou mít prospěch z nového Havok systému, jejich pohyby a animace nebudou předem naskriptované.

Bethesda se pečlivě věnuje vytvoření draka. Ten má vypadat velmi hrozivě, když mává křídly, nabírá výšku nebo plive oheň. I u draka platí to co u zvířat, žádná akce nebude naskriptovaná.

Questy

Hry Morrowind a Oblivion měly podobný systém vedlejších questů, ale Skyrim bude mít úplně jiný. Autoři tento systém pojmenovali Radiant Story a podle jejich slov jim dovolí, aby se některé vedlejší úkoly objevovaly náhodně v závislosti na samotné postavě hráče.

Bethesda pamatuje také na situace, kdy hráč měl dostat od obchodníka nějaký vedlejší úkol. Avšak dostat ho nemohl, protože obchodník byl zabit, ať už samotným hráčem nebo jiným nepřítelem. V tomto případě může ve Skyrim jeho obchod převzít dcera, jež vás požádá o pomoc (vedlejší mise).

Elder Scrolls V: Skyrim vyjde celosvětově 11. listopadu aktuálního kalendářního roku pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360. Více informací v našem předešlém zpravodajství.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama