EU schválila nákup Activision Blizzardu
Novinka EU schválila nákup Activision Blizzardu

EU schválila nákup Activision Blizzardu

Filip Svoboda

Filip Svoboda

22

Akvizice podle komisařky rozšíří možnosti cloudového hraní.

Reklama

Evropská komise schválila podle očekávání nákup Activision Blizzardu ze strany Microsoftu. Už dříve to naznačovaly důvěryhodné zdroje i vyjádření eurokomisařky pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestager. Teď evropské úřady definitivně dospěly k názoru, že akvizice negativně neovlivní herní trh v Evropě.

Všechny angažované úřady zkoumají převážně dvě oblasti – konzolový trh a cloudové hraní. O rovnou soutěž na poli konzolí se EU (podobně jako Británie) neobává. „Microsoft nemá žádnou motivaci odepřít hry od Activisionu společnosti Sony, která je předním distributorem her pro konzole,“ adresuje komise přímo hlavního konkurenta Microsoftu. I kdyby se tak mělo stát, trh to podle úřadů výrazněji neovlivní.

Obavy o trh s cloudovým, respektive streamovaným hraním Microsoft vyvrací slíbenými opatřeními. Poskytovat bude bezplatné licence pro provozovatele cloudových služeb, takže streamování her od Microsoftu a Activision Blizzardu nebude omezené pro službu Xbox Cloud Gaming spojenou s předplatným Game Pass Ultimate.

EU schválila nákup Activision Blizzardu
Zdroj: Evropská komise

„Naše rozhodnutí představuje důležitý krok směrem k [ochraně hospodářské soutěže], protože díky streamování her se populární hry společnosti Activision dostanou k mnohem většímu počtu zařízení a spotřebitelů než dříve. Závazky navržené společností Microsoft umožní poprvé streamování těchto her v rámci všech cloudových služeb, čímž se zvýší konkurence a možnosti růstu,“ uzavírá rozhodnutí eurokomisařka Vestager.

Evropská unie je už osmým oficiálním (podle Phila Spencera, šéfa Xboxu, desátým) subjektem, který obchod schválil. Akvizice se naopak potýká s nevolí amerických úřadů, které vyvolaly soudní spor. Líčení začne v srpnu. Blokovat nákup se rozhodly také britské úřady. Microsoft se na ostrovech odvolá.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama