Euro Truck Simulator 2: Vive la France
Euro Truck Simulator 2 Recenze Euro Truck Simulator 2: Vive la France

Euro Truck Simulator 2: Vive la France

Michal Burian

Michal Burian

16

Expanze přidává kompletní Francii s novými městy, širokými dálnicemi a malebným venkovem.

Reklama

Recenzovaná verze: PC (na vyšší detaily)

V pondělí, kdy světlo světa spatří rozšíření Vive la France, to bude bez jednoho dne jeden rok a sedm měsíců od vydání poslední velké expanze do Euro Truck Simulatoru 2 - Skandinávie. Konkrétně šlo o 27 nových měst a přístavů ve Švédsku, Norsku a Dánsku. Po stejné dálnici jede dnes recenzovaná expanze Vive la France. Ta, jak název napovídá, přináší kompletní Francii. Do té doby totiž v Euro Truck Simulatoru 2 bylo jen pár důležitých měst Francie, včetně Paříže, Lyonu, Remeše, Lille a Calais.

15 nových měst

Po nainstalování balíčku Vive la France se Francie pořádně rozroste. Nechybí spousta větších i menších měst. Na jihu naleznete Nice, Marseille, Montpellier a Toulouse. O něco více na sever potom Bordeaux, Clermont-Ferrand, La Rochelle, Nantes, Le Mans, Le Havre, Brest a nechybí ani přístavní město Roscoff spojující Francii s Velkou Británií. Ano, do Británie už nemusíte pouze přes Calais, ale nově také přes Roscoff.

Oněch 15 nových měst je zpracováno podobným stylem jako ve Skandinávii. Jsou detailnější než města na staré mapě. Zároveň se mi zdá, že se v některých ohledech designéři v českém studiu SCS Software posunuli a svou práci ještě zdokonalili. To ocení zejména početná komunita Euro Truck Simulatoru 2, která každý den brázdí evropské silnice ve svých nablýskaných a všelijak vylepšených kamionech a zná každý kilometr na mapě. Já osobně bych ocenil ještě větší posun, stále mi přijde, že jsou města málo rozsáhlá a člověk nemá moc důvodů, aby si každé jen tak ze zvědavosti projel. I když o tom přece jen tahle hra není.

Malebný venkov

Pokud jste hráli Euro Truck Simulator 2, tak si jistě pamatujete, že na staré mapě často doručujete náklad po dálnici, což je po nějaké době stereotypní a někteří se mohou začít nudit. Já to měl podobné, několikrát jsem se v minulosti přistihl, že se o mě v noci pokoušela únava, raději jsem tak ETS 2 vypnul a šel na kutě, než abych naboural. V kompletní Francii na vás však čeká příjemné překvapení. Města nespojují jen široké dálnice, kde je maximální rychlost pro kamiony stanovena na 90 kilometrů v hodině, ale také menší silnice. Ty vedou přes opravdu malebný venkov protkaný krásnou přírodou a všelijakými vesničkami. Řízení kamionu v těchto částech je sice o něco náročnější a trvá déle, pokud dodržujete předpisy a nechcete podcenit jedinou zatáčku, ale za to ten výhled z kabiny trucku rozhodně stojí. Nejednou jsem musel zastavit a pokochat se dobře zpracovaným hustým lesem, rozšířenou vegetací a velkými loukami. Na své cestě budete poznávat i slavné pamětihodnosti a známá místa Francie, u kterých se možná pozastavíte a případně si je na památku vyfotíte.

S touhle příjemnou novinkou souvisí ještě jedna. Čas od času ze silnice sjedete na polní cestu a pojedete kupříkladu podél vinice. V těchto místech buďte obezřetní, po polňačkách se pohybují neohleduplní zemědělci, kteří vám se svým traktorem nebo kombajnem vjedou klidně do cesty, podobně jako bylo vidět na samém konci oficiálního traileru.

Království kruhových objezdů

V České republice nejsou kruhové objezdy zatím tak rozšířené a často se řeší, zda má vůbec cenu vyměnit na křižovatce semafory za kruhák. Ve Francii se nad tím ani nepřemýšlí. Tam narazíte na kruhový objezd téměř na každém rohu. V některých městech jich dokonce naleznete hned několik za sebou a není problém na ně narazit ani na dálničním přivaděči. Naštěstí jsou dostatečně široké, a tak není problém se na nich s návěsem vytočit. Možná se mnou po stovkách až tisících naježděných kilometrech budete souhlasit, neboť jsem měl zkrátka pocit, že na mnoha místech jsou ve Francii kruhové objezdy naprosto zbytečné.

„Zdržovat“ vás budou nejen všudypřítomné kruhové objezdy, ale také mýtné brány. SCS Software se pochopitelně drželi reálné předlohy a do Vive la France zabudovali francouzský systém mýta. Před každým vjezdem na dálnici je tak mýtná brána, to samé při sjezdu. Tak se připravte, že budete jak mourovatí platit desítky až stovky eur za každé využití dálnice. Alespoň že dálnice jsou kvalitní, to samé silnice. Nikde žádná díra a dálnice nepřipomíná tankodrom. Je zkrátka vidět, že Francouzům na jejich komunikacích záleží, což dokazuje také několik rozpracovaných úseků, kde musíte sundat nohu z plynu, protože je dálnice z obou směrů zúžena do dvou pruhů. Já takhle jednou dost škaredě naboural a zničil velkou část nákladu. Ve firmě neměli radost, dostal jsem tučné penále.

Náklady budete vozit i do jaderných elektráren

Ve Francii je spousta jaderných elektráren. Nezapomněli na ně ani čeští vývojáři, kteří do Francie zahrnuli pět z nich. Do nich budete vozit různé náklady, pro představu já jsem tam vezl generátory, zatímco na zpáteční cestu jsem si vybral nakladač, který ve střeženém areálu již nepotřebovali. Před vjezdem do tohoto komplexu ale neprocházíte žádnou prohlídkou, když se dostatečně přiblížíte k závoře, automaticky se zvedne. Na benzínky zase nově vozíte potřebné palivo. Zpět už ale nic nepovezete, proto počítejte s tím, že zpátky pojedete s prázdnou.

U nákladů se ještě zastavím. Postupně budete totiž objevovat nové věci, které můžete doručit do dalších místních společností. Pro Francii je typické hroznové víno a olivy. Dále třeba trávníkové role, vepřové v konzervě, mrkev nebo cibule. Nákladů je velké množství, vybírat ale budete zejména podle ceny, kterou za doručení návěsu na místo určení dostanete, aby se vaše dopravní firma mohla dále rozšiřovat, vy jste měli peníze na nákup lepšího tahače a mohli si najmout zaměstnance, kteří pro vás budou pracovat. Než se k tomu ale dopracujete, urazíte mnoho kilometrů. Pro rychlejší start je dobré si vzít půjčku od banky, kterou nemáte problém splácet. Se svým kamionem totiž vyděláte mnohem víc peněz, než když budete jezdit pro jiné dopravce.

Suma sumárum

Z přídavku Vive la France do Euro Truck Simulatoru 2 bude nadšena zejména komunita, která pochopí cenovku €17,99 a bude po více než roce ráda za další velké rozšíření do evropských kamionů. 15 nových měst působí svěžím dojmem, ale zároveň by jim neuškodila větší rozloha s menším koridorem cest. Na celé mapě ETS 2 jsou až moc viditelné zábrany, za které se hráč nedostane. Oproti tomu potěší krásně zpracovaná příroda s malebným venkovem se spoustou vesniček, dále polní cesty, kde často narazíte na neohleduplné zemědělce se svými traktory a kombajny, a v neposlední řadě nové druhy nákladů. Z mého pohledu si Euro Truck Simulator 2 zaslouží osm z deseti, už jen z toho důvodu, kam SCS Software svou hru od vydání Skandinávie posunuli. Těch změn, které jsou obsaženy v bezplatných aktualizacích, je nespočet.

Euro Truck Simulator 2: Vive la France koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Redakce Zing.cz hraje na notebooku ASUS GL552.

Euro Truck Simulator 2
Windows PC
Apple Mac

Verdikt

Po roce a sedmi měsících se komunita Euro Truck Simulatoru 2 dočkala nového velkého přídavku, který hráče zabaví na dlouhé hodiny v kompletní Francii. Fanoušek evropských kamionů bude nadšen a za volantem vrnět blahem, ostatní si mohou všimnout menších nedostatků. Mínusy ale bohatě vynahrazuje pokrok, kterým si hra prošla od vydání poslední expanze se Skandinávií.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

15 nových měst
krásná příroda s malebným venkovem a spoustou vesniček
polní cesty
možnost doručit náklad do jaderné elektrárny nebo benzínky
nové druhy nákladů
města jsou stále moc malá
pouze koridor dálnic, silnic a polních cest s viditelnými zábranami
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama