Europa Universalis II jako vyhroceným pokusem o přežití
i Zdroj: Paradox
Novinka Europa Universalis II jako vyhroceným pokusem o přežití

Europa Universalis II jako vyhroceným pokusem o přežití

David Herrmann

David Herrmann

Platformy Windows PC

Studio Paradox Interactive přiznává, že hra musela uspět na americkém trhu ještě před Vánoci, jinak by firma neměla peníze na výplaty.

Reklama

Je to skoro jako filmový scénář k herně vývojářskému thrilleru. Švédské studio Paradox Interactive, dnes považované za ikonu promyšlených strategických her, se začátkem nového tisíciletí ocitlo na pokraji zkázy.

Jejich titul Europa Universalis II (píše se rok 2001) měl být záchranou celé společnosti. Jak řekl vedoucí vývoje Johan Andersson:

„Myslím, že jsme za dvě nebo tři schůzky sepsali asi tři stránky nápadů a bylo jasné, že musíme vydat tuto hru rychle, a musí být prodána na americkém trhu před Vánocemi, protože jinak nemůžeme zaplatit lidi."

Jeho slova ukazují tvrdou realitu té doby. Distribuční síť, před-internetová éra a nutnost okamžitých prodejů znamenaly vysoké riziko. Hra totiž byla nejprve distribuována jen v Německu a její plná expanze na USA trh přišla až později.

Navzdory tlaku dokázalo být studio Paradox kreativní. Europa Universalis II byla například inovativně zpřístupněna možnost hrát za jakoukoli státní mocnost, což bylo inspirováno moderskou komunitou.

Je to tak jeden ze scénářů vyobrazující často velmi riskantní život herních vývojářů a herních společností obecně.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama