F1 2010 - Codies chystají novou závodní perlu
Preview F1 2010 Článek F1 2010 - Codies chystají novou závodní perlu

F1 2010 - Codies chystají novou závodní perlu

Milan Votava

Milan Votava

Nejnovější ročník závodů F1 odstartoval poněkud nudným představením v Bahrajnu, což několik fanoušků Formule 1 velmi znepokojilo. V Austrálii už to byla jiná podívaná a podobnou zábavu, jako byla k vidění v Austrálii, čekáme také ve hře F1 2010 od Codemasters.

Reklama

Codemasters jsou zárukou závodní kvality

Mnoho hráčů závodních her jistě potěší fakt, že chystanou hru F1 2010 si vzali pod svá křídla vývojáři z Codemasters, kteří již několikrát dokázali, že umějí vyrobit opravdu kvalitní závodní titul. V poslední době se předvedli především se závody Colin McRae: DiRT 2. Ten si opět od hráčské komunity odnesla několik ocenění.

I ve titulu F1 2010 budeme mít jako závodník svůj vlastní prostor, oproti DiRT 2 už tímto prostorem nebude karavan, většinou se budeme pohybovat v místech, kde se zrovna pohybuje náš závodní tým, tedy v boxech. Závodní tým bude hrát také velmi důležitou roli, jelikož kromě agenta, který nám bude shánět lukrativní kšefty, zde najdeme i svého stájového kolegu, s nímž budeme závodit o post týmové jedničky. Závodník, jenž bude během sezóny vykazovat lepší výsledky, se dočká poté lepší podpory od své závodní stáje - například v podobě dodávání kvalitnějších a výkonnějších součástek a podobně.

O tom, že Codemasters vždy nemyslí pouze na samotné závody, ale snaží se přinést hráči i něco navíc svědčí také to, že pro detailní zpracování zastávek v boxech byla kvůli mechanikům použita i technologie motion-capture, která dopomáhá absolutně realistickým pohybům lidí. Bohužel před novým ročníkem bylo zakázáno v boxech tankovat palivo, ale i tak se můžeme těšit na zastávky vynucené z důvodu opotřebování pneumatik. Samozřejmě mezi mechaniky nemůže chybět ani „chlápek s lízátkem“, kterého můžeme při zastávce v boxech vždy vidět před samotným monopostem. Zvednutím „lízátka“ dává mechanik jednoznačný pokyn, že závodník může vyrazit zpátky na trať.

Torro Roso není stejně rychlé jako Ferrari

Hra F1 2010 bude také opatřena detailní a především úplnou licencí všech vozů, závodníků i tratí. Je to dokonce i důvod, kvůli němuž zřejmě tento titul nevyšel již před samotným začátkem nové sezóny. Vývojáři čekali především, aby si mohli všechny informace potvrdit a vymodelovat opravdu skutečný svět letošního ročníku Formule 1.

O tom svědčí i to, že podle prvních výsledků z letošního ročníku F1 budou použity i některé skutečnosti při udávání výkonnosti jednotlivým stájím. Je totiž všeobecně známé, že například stáj Torro Roso není zdaleka tak rychlá jako Ferrari, a podle těchto kritérii budou rozděleny i požadavky jednotlivých šéfů stájí, na naše výkony. Pokud budeme závodit za některý ze slabších týmů, bude se každý bod získaný v závodě počítat jako obrovský úspěch, naopak při usednutí v kokpitu monopostu Ferrari je konečné umístění mimo stupně vítězů bráno jako neúspěch.

Díky aktuální a úplné licenci se tak můžeme těšit na závodění proti jezdcům jako je Fernando Alonso, Felipe Massa, Lewis Hamilton, Jenson Button, Sebastian Vettel nebo navrátivší legenda Michael Schumacher. Mezi tratěmi zase nebudou chybět ani nejnovější závodní okruhy. Především se pak těším například na závod v Singapuru nebo na závodní dráze ve Valencii, která se nachází u nádherného zálivu. Samozřejmě chybět nemůže ani závěrečná zastávka v arabském Abu Dhabi.

Závodit se nebude pouze proti ostatním jezdcům

Velkou starost závodníkům během závodů nepřináší pouze souboje s ostatními jezdci na trati, ale velkým nepřítelem je většinou i počasí. Na to se nemohlo zapomenout ani ve hře, a tak v Codemasters vyvinuli zcela nový systém simulace počasí. Ten prý mezi závodními hrami nemá obdoby. Navíc například deštivé počasí nebude mít vliv pouze na zhoršenou viditelnost z našeho vozu, ale velkou měrou přispěje také ke zhoršení jízdních vlastností monopostu.

Velký důraz je kladen na samotné pneumatiky, jež se budou během závodu reálně opotřebovávat a na nás a naší stáji bude volba správně zvolené zastávkové strategie v boxech. Pokud se totiž rozhodneme, že do boxů pro výměnu kol nezajedeme, je dost možné, že nám pneumatika na trati jednoduše bouchne a poté doslova upadne.

Celá hra je postavena na Ego enginu, který byl použit i u her Race Driver: GRID nebo Colin McRae: DiRT 2. Kromě parádního grafického zpracování se tak můžeme těšit také na kvalitní model poškození, díky němu si budeme muset dát pozor i na nejrůznější kolize, díky kterým bychom nemuseli závod dokončit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama