F1 2021 bude zase o krok blíž simulaci
F1 2021 Novinka F1 2021 bude zase o krok blíž simulaci

F1 2021 bude zase o krok blíž simulaci

Jan Urbančík

Jan Urbančík

3
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

Realističtější model poškození a obrovský výběr nastavení.

Reklama

Reálná sezóna formulí pokračuje a hra F1 2021 se pomalu blíží. Není tedy divu, že se začaly objevovat první preview a gameplay záběry, které odhalily spoustu nových informací. Nový ročník nakonec přinese více změn, než jsme si původně mysleli.

Snad nejvíc novinek přichází v oblasti samotného jízdního modelu. Ten má být mnohem realističtější, především co se týče pneumatik a modelu poškození, který je výrazně vylepšen. Už si nemůžete poškodit jenom přední či zadní přítlačné křídlo, ale také podlahu. Podle prvních ohlasů je auto o něco těžší na řízení, protože nájezd na obrubníky často znamená smyk. Změny v jízdním modelu doprovází mnohem obsáhlejší HUD, který si můžete přizpůsobit svým potřebám. V tomto ohledu ještě stojí za zmínku, že si v něm už nebudete moct volit motorový mód (v předchozích ročnících Lean, Standard a Rich), ty byly totiž ve skutečné F1 zakázány. Budete se tak muset spoléhat především na ERS.

Ruku v ruce jdou pak jednotlivá nastavení, která jsou opravdu detailní. Ať už jde o závody, pomocníky, kariéru, obtížnost či nastavení vozu, prakticky vše má být detailnější, což samořejmě potěší nejen nováčky, ale také veterány, kteří si vše mohou přizpůsobit svým potřebám. Poprvé v sérii si budete moct nastavit intenzitu vyjetí Safety Caru nebo třeba náhodné poruchy vozu.

Mírnými změnami prošla také kariéra, a to především v oblasti R&D. Zmizel totiž technologický strom, který se bez větších změn objevoval v posledních dílech. Samotné upgrady ale zůstaly, jen jsou mnohem lineárnější, přehlednější a přívětivější pro nové hráče.

Snad největší novinkou je však příběhový mód. Z něj zatím záběry nemáme, ale od jednotlivých content creatorů i médií slyšíme samé dobré věci. Mělo by jít o přibližně 6hodinový zážitek a mnohem plnohodnotnější než velmi krátký příběh v F1 2019. Hrát budeme za mladého jezdce jménem Aiden Jackson a začneme právě v roce 2019 v sérii F2. Následně se dostaneme do F1, kde zůstaneme i pro sezónu 2021, která celý celý mód s názvem Braking Point ukončí. V příběhu se má objevit spousta postav, z nichž jedna (Devon Butler) pochází už z ročníku 2019. Snad nejvíc vychvalované jsou ale cutscény, které jsou prý na úrovni CGI trailerů. Codemasters si je totiž nedělají sami, ale outsourcovali si je u jiné společnosti, která se zaměřuje na animaci.

A u grafické stránky ještě zůstaneme. Poslední informace se totiž týkají verze pro aktuální generaci konzolí. Ty budou sice stejné jako ty pro staré konzole, co se týče hratelnosti, ale nabídnou právě lepší grafiku i framerate. Poprvé se dočkáme také ray tracingu, který je ale využit především na statických scénách při prohlížení vozů a podobně. PS5 verze by pak měla nabídnout podporu 3D audia i ovladače DualSense v podobě adaptivních triggerů a haptické odezvy.

F1 2021 vychází 16. července na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series.

Titul si můžete zakoupit v obchodě Xzone.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama