Fanouškům se nelíbil XP systém, tak ho tvůrci odstranili a místo něho připravili poněkud jiné vylepšování schopností, které vás bude nutit krást.
Na přání fanoušků studio Eidos Montreal odstranilo z Thiefa systém pro postupné vylepšování hlavního hrdiny. Zloděj Garrett měl totiž za každou dobře odvedenou práci získávat zkušenostní body, které by následně vylepšovaly jeho schopnosti a dovednosti. To jste mohli vidět v E3 demu, kde vyskočila hláška "Headshot XP".
"Fanoušci by mohli být překvapeni, jak často vývojáři sledují fórum, aby získali informace o tom, jak jsou některé věci vnímány v reálném světě. Zpětná vazba je pro vás velmi cenná, konzistentní reakce na XP systém bylo něco, co nás přinutilo přehodnotit některá rozhodnutí v designu hry," napsal v Q&A komunitní manažer Daniel Windfeld Schmid.
Absence XP systému vedla k jinému systému, který vám dovolí vylepšovat Garretta. Pokud budete chtít vylepšit jeho schopnosti, budete k tomu potřebovat peníze. Ty získáte kradením, což podle tvůrců podpoří samotnou hratelnost, kdy budete třeba jen tak krást, abyste získali potřebný obnos peněz. Pouze vy pak rozhodnete, jaké schopnosti vylepšíte. Investovat budete moci do prvků, které z hlavního hrdiny udělají lepšího tichého zloděje nebo naopak agresivnějšího, který si poradí i v situacích, kdy mu loupež nevyjde podle představ. Takže jaký styl zvolíte, stealth nebo agresivnější?
Thief je naplánován na 28. února ve verzích pro PC, PS3, PS4, Xbox 360 a Xbox One.