FIFA 12 – hratelnost na steroidech
Speciály FIFA 12 Článek FIFA 12 – hratelnost na steroidech

FIFA 12 – hratelnost na steroidech

Michal Maliarov

Michal Maliarov

8

Do prvního výkopu ještě nějaký ten pátek zbývá a výstava E3 je ideální místo probrat některé skvělé novinky série.

Reklama

EA je na detaily prozatím opravdu skupé a po našem rozsáhlém preview se vlastně neobjevilo nic nového. Na E3 ale naštěstí bylo k dispozici demo mezi Arsenalem a Chelsea (ten Čech prostě musí vždycky dostat góla), a také několik vstřícných vývojářů, kteří popsali dvě velké novinky letošního ročníku – fyzikální engine a službu Football Club.

Impact Engine aneb pojď mi na nůž

Ať si kdo chce říká co chce, mezi 11 a 12 ročníkem je doslova propastný rozdíl především co se realistického podání fotbalu a chování hráčů týče. Nyní více než kdy předtím cítíte hráče na hřišti jako reálné postavy z masa a kostí, se svou vlastní váhou a rychlostí. Pokud sebou útočník sekne na zem, jeho tělo se stává novou překážkou, o kterou může začít řetězec dalších pádů. Hbití hráči možná stihnou uhnout, ostatní ale neomylně naboří. Je to realistické a strategické. Každý kotník, kopačka a stehno je potenciální překážkou a je nesmírně působivé sledovat, jak se o sebe hráči ostrkávají.

Tyto interaktivní situace se vztahují i na míč a jeho cestu od hráče k hráči. Zkuste přihrát míč blízko protihráče a je dost možné, že mu zavadí o špičku kopačky, což samozřejmě změní jeho trajektorii. Nebo se může odrazit od stehna a změnit směr úplně. Všechny zápasy se tak stávají naprosto nepředvídatelné a je opravdu těžké vracet se k předchozímu dílu.

Když do sebe v plné rychlosti narazí dva hráče, nikdy nevíte, co se přihodí. Obránce může spadnout na záda, nebo naopak sebrat míč útočníkovi a protrhnout jeho setrvačnost. Chvíli trvá, než si na tento realistický styl zvyknete, ale FIFA má nyní neuvěřitelný pocit fungujících fyzikálních zákonů už jen z toho, jak pobíháte po hřišti. Je prozatím ještě brzy soudit, nakolik dobrá bude FIFA 12, už teď je ale jasné, že je Impact Engine fantastickým přídavkem.

Football Club

Dvanáctý ročník bude revoluční ještě nejméně v jednom odvětví. A tím je online sociální služba Football Club, která bude nyní poznávacím znamením všech následujících dílů. „Vše, co budete ve hře dělat vám vynese zkušenosti, které můžete sledovat ve Football Clubu napříč všemi hrami FIFA. Můžete se srovnávat s přáteli, ale také sledovat, jak si vedete z globálního hlediska,“ řekl David Rutter z EA.

Football Club jde v mnohém přirovnávat k Autologu série Need for Speed, který aktualizuje postupy vašich přátel a nabízí vám závody k prolomení rekordů. Tím ale FC rozhodně nekončí. „Budeme přebírat situace z reálného života a užívat je v systému, který vás bude po celý rok zásobovat novými výzvami a úkoly,“ dodal Rutter.

„Není to o tom, za jaký klub hrajete ve hře. Je to o klubu, který podporujete. Takže v případě, že jste fanouškem Manchester United vám může vyskočit výzva zahrát si za klub Blackpool a přežít nátisk vašeho oblíbeného klubu v poslední den sezóny Ligy Mistrů,“ vysvětlil Rutter. „Všechny zkušenosti, které ve hře nasbíráte tak poputují na podporu vašeho týmu, což se bude dít u každého hráče na světě.“

Nový systém zranění je pak sepjatý jak s Impact Enginem, tak manažérským systémem. Nyní hra přesně ví sílu úderu a rozsah zranění, což jako trenér musíte přizpůsobit nadcházejícím zápasům. Vlastní zranění se stávají velmi zřídka, a to hlavně tehdy, když ignorujete přání hráče si odpočinout po dlouhé štrece zápasů.

Je jasně vidět, že EA hledá každou skulinku, kde může něco vylepšit a inovovat. „Trvalo dva roky, než jsme správně začlenili do hry Impact Engine. Football Club přidá do hry pro změnu trochu jiný pocit autentičnosti, jehož základy budou v reálném životě.“ Možná právě letos se tak dočkáme nejlepší FIFY za dlouhou dobu. Uvidíme již brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama