FIFA 20: Změny v bránění, konzistentnost střelby a další novinky
FIFA 20 Novinka FIFA 20: Změny v bránění, konzistentnost střelby a další novinky

FIFA 20: Změny v bránění, konzistentnost střelby a další novinky

Michal Burian

Michal Burian

7
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

První detaily o letošním ročníku fotbalové série od EA Sports.

Reklama

Včera dopoledne jsme vás na Zingu informovali o harmonogramu živých přenosů z EA Play. Víme, že nová FIFA bude představena v sobotu ve 20:30 našeho času. Ještě před tímto představením se EA Sports rozhodli přiblížit změny, které na hráče v novém ročníku budou čekat.

Gabriel Zaro, Corey Andress a vývojový tým zodpovědný za gameplay v sérii FIFA prostřednictvím rozsáhlého článku na oficiálním webu přiblížili, na čem pracovali a pracují s výhledem do budoucna. Doufají, že článkem zodpoví některé z nejčastějších dotazů fanoušků a ozřejmí tím důležitost zpětné vazby a jejich aktuální pracovní náplně.

Pro hráče je nejdůležitější, že dojde ke změnám v bránění ze strany hráčů ovládaných umělou inteligencí, což se dále týká i střel a zákroků brankářů. Jednoduše řečeno by ve FIFA 20 nemělo docházet k tolika zázračným zákrokům brankářů a také by nemělo být vidět tolik zázračných gólů.

Nové informace se týkají zejména mechanikami herního systému. EA Sports ale druhým dechem dodávají, že pracují také na řešení problémů s odezvou při on-line zápasech. „Tato oblast bude neustále sledována, další detaily vám přineseme, jakmile budeme mít něco nového. Zároveň je důležité podotknout, že v blízké budoucnosti vám představíme novinky herního systému i plány na inovaci oblastí jako režimy Kariéra a Profi kluby. Vzali jsme si vaše připomínky k srdci, bližší informace o vylepšení módů a dalších novinkách zveřejníme již brzy,“ dodávají.

Bohužel obrázky ani videa zatím k dispozici nejsou. FIFA 20 očekáváme během září letošního roku pro PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch. Úvodní obrázek pochází z FIFA 19.

Bránění ze strany hráčů řízených hrou

EA Sports vyvinuli velké úsilí, aby hráčům přinesli lepší herní zážitek, pokud jde o bránění ze strany hráčů řízených hrou a pohyb/postavení/reakce UI spoluhráčů. Šlo o jednu z nejžádanějších oblastí hráčů pro další ročník FIFA:

Přepracovaný systém bránění – Obranné systémy doznají řady změn, mezi ty hlavní patří přepracovaná poziční hra a úpravy s ohledem na tempo utkání a dění na hřišti. Vyzdvihováno bude manuální bránění, s nímž půjdou ruku v ruce větší odměny pro hráče, kteří mu budou dávat přednost.

Plánované obranné zákroky jsou novým systémem, který upřednostňuje ruční obranné zákroky tím, že obránce, který se pokusí o obranný zákrok, tak učiní způsobem prospěšným pro svůj tým (jako například získání míče nebo odkopnutí balonu při obranném zákroku k nedalekému spoluhráči).

Účinnost pokrytí a zdvojeného pokrytí bude snížena, takže hráči a spoluhráči řízení hrou se budou držet dál a zároveň dojde ke zpomalení reakce na změny směru fotbalisty s míčem. K automatickým obranným zákrokům a automatickým blokům tak bude docházet jen velmi zřídka. Díky tomu bude manuální bránění nejen efektivnější, ale také přínosnější.

Vylepšený systém stínování bude implementován s větší flexibilitou a přesností, což odmění hráče, kteří se rozhodnou převzít kontrolu nad svými obránci.

„Díky těmto různorodým systémům a mechanikám očekáváme, že naši hráči pocítí rozdíl, dojde-li na bránění ze strany fotbalistů řízených hrou. Toto byl jeden z důležitých aspektů hry, na který komunita upozorňovala u FIFA 19.“

Liga mistrů byla velkou novinkou ve FIFA 19.
Liga mistrů byla velkou novinkou ve FIFA 19.

Konzistentnost střelby 1 na 1

Tým vynaložil velké úsilí na vylepšení případů, kdy se hráč ocitne sám v jednoduché situaci proti brankáři:

Vylepšena bude přesnost střelby v situacích 1 na 1, což povede k většímu počtu střel na branku a lepší konzistentnosti v jednoduchých situacích uvnitř šestnáctky.

Zaměříme se také na situace, kdy je branka prázdná. Hráči tak budou mít větší šanci na vstřelení „snadných gólů“ – jak bylo zmíněno v mnoha komunitních případech.

Vyladíme reakce brankářů – obzvlášť v situacích 1 na 1 –, což povede k menšímu počtu „supermanských“ reakcí. Brankář se bude pohybovat věrohodněji a útočník bude mít větší šanci gólově se prosadit.

Ke střelám vnějším nártem bude docházet pouze u hráčů se stejnojmennou vlastností.

Výška střely / nastavení razance umožní střílet s nízkou razancí, což ve výsledku přinese střely podobné těm přízemním a větší konzistentnost, jež vyústí v lepší brankové příležitosti.

Načasované zakončení

„K načasovanému zakončení – nové mechaniky ve FIFA 19 – se nám sešla velká spousta zpětné vazby. Tuto mechaniku budeme dále ladit a upravovat na základě početných připomínek z řad komunity:“

Okno pro zelené načasování bude zmenšeno (z 2 až 4 okének na 2 okénka pro všechny střely), což přidá na obtížnosti a důrazu na hráčovu zručnost.

Přesnost načasované střely bude upravena tak, aby výsledkem bylo o něco méně přesných střel. I tak budou zeleně načasované střely přesnější než ty „nenačasované“.

Obtížné 180° střely budou po úpravách méně účinné, dokonce i při dokonalém načasování.

Centry z voleje a střelba

Účinnost centrů z voleje (nebo lobovaných centrů) a střelby z voleje bude v novém ročníku snížena:

Zvýšená obtížnost a větší šance k chybě – Centry z lobů/volejů budou méně přesné a s variabilnějšími výsledky.

Hlavičkové souboje dvou hráčů nabídnou větší variabilitu, útočník bude mít těžší skórovat v těchto situacích, kdy jdou dva fotbalisté do výskoku a kolidují spolu ve vzduchu.

Snížená přesnost střely z voleje – Střely z voleje budou méně přesné a s variabilnějšími výsledky.

„Tým zapracoval na těchto konkrétních mechanikách na základě zhlédnutých videí a příkladů zaslaných během roku komunitou a profi hráči FIFA 19.“

FIFA 20: Změny v bránění, konzistentnost střelby a další novinky

Řetězené finty a triky

„Jedním z nejčastějších problémů, který komunita zmiňuje u FIFA 19, je „řetězení“ fint a triků – jde o taktiku, která se brání jen s velkými obtížemi. Tým tyto situace vyřešil tak, že zvýšil pravděpodobnost ztráty míče při provádění několika fint po sobě. Šance na chybu se zvyšuje exponenciálně při provádění více než dvou fint, takže u každého následného triku je pravděpodobnost chyby vyšší než u předcházejícího.

Komplexní triky jako například El Tornado nebo nadhazování míče budou obecně náchylnější k chybám, čímž se zvýší šance, že hráč při jejich provádění ztratí kontrolu nad míčem.“

Poziční hra při standardních situacích

„Hráči poukazovali na mnohačetné situace, kdy vzrůstem menší obránce bránil vysokého útočníka nebo kdy si nebezpečný útočník vůbec nenaběhl do šestnáctky. Tým pracuje na vylepšení chování při těchto fotbalových scénářích, což by mělo v budoucnu vést k realističtější osobní obraně / poziční hře při bránění nebo zahrávání standardních situací.“

Manuální pohyb brankářů

„Účinnost manuálního pohybu brankářů bude výrazně omezena, dojde ke snížení rychlosti a pohyb bude realističtější. Hráči ovládající pohyb brankáře pomocí pravé páčky se budou muset rozhodnout pro některý směr, čímž dojde k posílení prvku risku/odměny. Během našich posledních relací zpětné vazby jsme na toto konto obdrželi připomínky od běžných hráčů i profíků a věříme, že provedené změny se pozitivně odrazí na této herní mechanice.“

Přihrávání

„Po celou dobu životního cyklu FIFA 19 nám hráči zasílali své připomínky k přihrávkám. Níže najdete oblasti, na které se zaměřujeme s ohledem na další ročník:

Zvýšená náchylnost k chybám u přihrávek z obtížných pozic – 180stupňové, z první nebo přihrávky pod tlakem nyní vyústí v pomalejší / méně razantní míče, takže budou méně efektivní a naopak jednodušší pro soupeře je zachytit.

Zvýšená přesnost u přihrávek ve velice jednoduchých situacích (hráč není pod tlakem, je správně natočen a v cestě přihrávky nejsou žádné překážky).

Uživatelem kontrolované „jemné“přihrávky budou novou možností pro přihrávky po zemi a do běhu. „Jemné“ přihrávky jsou přihrávky těsně nad zemí, které mají za cíl vyhnout se obráncově noze. Tyto typy přihrávek nebudou nadále kontextuální, k jejich zahrání dojde pouze v případě, že jsou manuálně provedeny prostřednictvím této nové mechaniky.

Další možností u přihrávek bude razantní narážečka, která má za cíl poskytnout útočícímu týmu větší mobilitu / zkvalitnit poziční hru. V důsledku této změny již nebude v budoucnu k dispozici mechanika „manuálních přihrávek“, která byla přístupná prostřednictvím kombinace tlačítek (L1/LB+R1/RB+přihrávka).“

Přepínání hráčů

„Hráči FIFA 19 si stěžovali, že v některých případech byl fotbalista uzamčen k volnému míči a že v těchto případech nebyli schopni přepínat mezi hráči. Tým pracuje na vylepšení těchto situací, stejně jako na zlepšení srozumitelnosti asistovaného mechanismu přepínání, které nově zobrazí možnost pro automatické přepínání u míčů letících vzduchem a volných míčů.

Hráči dále hlásili, že přepínáním ne vždy došlo k výběru správného fotbalisty. Tým pracuje na zlepšení přesnosti přepínání v mnoha situacích, včetně vzdušných soubojů, odrazů či centrů. Tým rovněž pracuje na tom, aby správné přepínání pravou páčkou bylo maximálně konzistentní a pohotové, a na vylepšení funkčnosti automatického přepínání hráčů, kteří se nachází nejblíže k míči.“

Další kroky

„Bylo pro nás důležité, abychom vám objasnili, jakým způsobem zapracujeme na některých herních mechanikách, které u vás vzbuzovali největší obavy. Děláme tak teď, ještě před velkými ohlášeními, abychom vám – našim nejzapálenějším hráčům – ukázali, že jsme odhodlaní provést řadu změn, které přispějí k lepšímu hernímu zážitku. S blížícím se novým ročníkem série FIFA pro vás budeme mít další novinky ohledně hratelnosti a herního systému včetně nových prvků a funkcí a vylepšení režimů FUT, Kariéra nebo Profi kluby. Vaše zpětná vazba k hratelnosti má však pro nás mimořádný význam, proto si od počátku zasloužíte vědět, jak máme v plánu zapracovat na nejpalčivějších oblastech zmiňovaných komunitou u FIFA 19.

V sobotu 8. června budeme vysílat živě z EA PLAY, těšit se můžete na část z toho, co jsme tady dnes probírali, plus některá další překvapení, která vám s radostí budeme moct konečně odtajnit. Rovněž představíme jasný podrobný plán dalších změn, které se objeví v sérii FIFA.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama