Flashbacky jsou fajn-God of War
Blogy čtenářů Článek Flashbacky jsou fajn-God of War

Flashbacky jsou fajn-God of War

Filip Čápek

Filip Čápek

Flashbacky jsou teďka in. Alespoň tedy u mě. No tak sem se rozhodl pro zkrácení času udělat flashback na další moji oblíbenou sérii, tentokrát God of…

Reklama

Flashbacky jsou teďka in. Alespoň tedy u mě. No tak sem se rozhodl pro zkrácení času udělat flashback na další moji oblíbenou sérii, tentokrát God of War.

 

 

God of War

 

Už je to pár let co sme poprvé rozjeli dnes už legendární rubačku God of War na našich teď už také legendárních PlayStationech 2. I přes jednoduchost hry, která spočívala v prachobyčejném sekání nepřátel hra sklízela velký úspěch a i dnes se na hru nezapomene, jelikož byl vydán remake pro PlayStation 3, který zahrnuje i druhý díl.

 

 

Takže běž na Zem a všechny pozabíjej

I když tak hra možná na první pohled působí, tak to není jen obyčejná rubačka. Hra nabízí kromě skvělého příběhu také atmosféru či logické hádanky. Zde se začíná odvíjet příběh, který později spojí jednu z nejlepších sérií pro PlayStation. Jedná se o to, že jste jakožto sparťanský válečník  Kratos vyslán do Athén bohy z Olympu, abyste zastavil kilometrového boha války Árese. V ulicích Athén se prohání všemožná stvoření, od kentaurů přes všemožně zdeformované býky až po tíženou medúzu, známou například také ze Souboje titánů. Ale přesto se nemusíte bát, že byste ve hře neměli žádnou podporu. Bohové z Olympu vás budou stále zásobovat různými božskými zbraněmi, kterými se ve hře prosekáváte až za svým cílem. Teď ale zpět k monstrům. Zde je vidět s čím si vývojáři dali největší práci. Monstry je hra doslova přeplněná. Dále na čem si dali vývojáři jistě záležet je masakrování nepřátel, sekání hlav, rozpulování, nabodávání na kůly, mlácení hlavami o kameny. Toho všeho si ve hře užijete dost. Pokud vám třeba docházejí životy, není nic jednoduššího než rozseknout ječícího Athéňana a doplnit tak své životy. Autoři vám dávají čím dál více na jevo že v Athénách nejste na záchranné mis, ale ste zde pouze abyste splnil úkol a je jedno kolik mrtvol přitom budete muset překročit.

 

Už je to pár let co hra vyšla, a hra v dnešní době po grafické stránce nevypadá nic moc, přesto nelze opomenout, že ve své době se jednalo o grafický klenot, alespoň co her na PlayStation 2 týče. Také kamera je naprosto bezchybně postavená, takže si můžete užít jak antické město Athény tak máte také přehled na bojišti. Co více dodat, snad jen konečný verdikt 95%, přece jen bezchybná hra to není a nějaký ten malý nedostatek se tam občas najde.

 

God of War II

 

Uběhlo pár let a mi máme opět možnost rozsekávat a přepulovat různé příšery a to opět na starém dobrém PlayStationu 2.

 

Příběh God of War 2 těsně navazuje na konec prvního dobrodružství. Kratos si to vyříkal s Áresem a získal tak pro sebe trůn boha války. Bohové ale jakoby Krata mezi sebe nepřijali a tak se tedy Kratos obrátil ke svým sparťanským válečníkům. S podporovou boha války se jejich armáda stala neporazitelnou a plení jedno město za druhým. Kratos v podobě gigantického monstra rozšlape vše, co ho napadne, ničí budovy, přístavy, zabíjí lidi, zkrátka ničí vše co mu přijde pod nohu. Když ovšem narazí na přístav Rhodos, tak se Athéna rozhodne, že nemůže nechat Krata dělat si, co chce (tedy brzo) a tak z něho vysaje jeho sílu a zmenší ho do podoby prostého smrtelníka. Zároveň tak oživuje proslulý Kolos Rhodský, jež jde loď ne loď, budova ne budova po našem sparťanském válečníkovi Katovi. No, nebyl by to Kratos, kdyby si nechal něco takového líbit, bere tak tedy do ruky opět svoje dvě čepele spojené řetězem a jde si to vyřídit s kamenným obrem. To se mu nakonec podaří díky meči seslaným samotným Diem. Jenže Kratos díky svému egu, odmítá před Diem pokleknout a ten ho tedy pošle do podsvětí, no a tady teprve začíná opravdová výprava.

 

 

Co se ve hře znatelně změnilo, je prostředí, ve kterém budeme masakrovat masy. Už první díl si na nás připravil spousty monumentálních staveb, u kterých vám doslova spadne čelist. Ve druhém díle se dočkáme ještě větších staveb. Podíváme se také například do prastarých chrámů, zasněžených hor, rozkvetlých zahrad či pošmurných až občas depresivních bažin. Za zmínku rozhodně také stojí let na bájném Pegasovi vysoko v oblacích, přičemž sesekáváte různé látací potvory.  Je pravda, že grafická stránka doznala pouze malých změn, ale u i ty potěší. V dnešní době to mnohým lidem rozhodně nepřijde, ale jak stařičká PS2 mohla vykouzlit tak krásnou grafiku bez toho aniž by se při hraní rozškvařila, zůstávalo záhadou.

 

Opět se tedy jedná o výborný počin, záležitost hodná bohů, silně grafickou záležitost a také masivní a zvrácenou rubačku. Za mě 96%.

 

 

God of War: Chains of Olympus

 

První dvě hry sklidili nevídaný úspěch a tak není divu, že přichází prequel na přenosné PSP. Tohoto dílu se ujalo vývojářské studio Ready At Dawn které má pod svými křídli studio Sony Santa Monica, alespoň tak sem to tedy pochopil, pokud někdo víc celou pravdu, dejte mi prosím vědět.  Ale i přes změnu vývojářů, si hra zachovala svoji vrozenou krvežíznivost.

 

 

Tentokrát záchranná mise, ale pozabíjet můžeš, koho chceš

Hra začíná, když se Perská armáda vyloďuje u břehů Řecka, střílí z katapultů, zabíjejí lidi a Řecké armádě nezbývá nic jiného než povolat Krata. Ten začne kosit jednoho Peršana za druhým, svým osobitým stylem, najde vůdce Peršanů a…. No můžete si tipnout, kdo skončí s hlavou roztřískanou na zemi. Už vám došlo kdo? Výborně, tak tedy pokračujme. Nebyl by to ovšem antický zážitek, kdyby hra spočívala pouze v masakrovaní Peršanů u břehů Řecka. Ne, na Krata čeká mnohem složitější úkol, který se týká jeho nočních můr. Příběh tedy spočívá v pátrání po zmizelém bohovi slunce, Héliovi. Ten zmizel nadobro z oblohy a dělá to starost také ostatním bohům, na našem Kratovi tedy je, aby šel a zachránil ho, a opět je každému fuk, kolik mrtvých to přinese. Když si bohové něco usmyslí tak tomu tak prostě bude.

 

A teď půjdeme…

 

Na rozdíl od minulých dílů se hra odehrává převážně v chrámech. Monumentálních chrámech. Neříkám, že by prostředí nebylo dobré. S interiérem si autoři vyhrát zřejmě umí, ale přece jenom se mi mnohem více líbilo rozmanité prostředí v druhém díle, kdy sme měnili lokace a také sme se dočkali chrámů. No, asi záleží, jak co komu padne, mě ovšem toto až občas depresivní prostředí nepadlo téměř vůbec. Dále zde naprosto zmizelo (podle mě hlavně díky změně vývojářů, alespoň teda z větší části) ten tolik typický WOW efekt, kdy vám spadne čelist až na zem, například při pohledu na dvousetmetrové koně zapřažené za celý ostrov. A co se týče herní doby, je to ještě horší. Hra se dá dohrát za necelých šest hodin, což mi přijde vzhledem k tomu, jak dobrá hra z toho mohla být vcelku málo.

 

No ale abych stále jen nekritizoval tak jeden hlavních kladů hry jsou například logické hádanky, nebo také grafika, i když nemám moc zkušeností z grafikou u PSP. Dále taky arzenál, kde se najde například štít Perského vůdce, který odráží střely, které se na vás hrnou. Zkrátka je toho dost.

 

Je to stále Kratos, pořád stejně brutální, jen těch chyb je poněkud více než na co sme byli zvyklí. Upřímně by mě zajímalo, jestli by hra vypadala jinak, kdyby se na ní stále podílelo studio Santa Monica. Za mě si hra odnáší 86%.

 

 

God of War III

 

 

Píše se datum 16. 3. 2010 a poličky herních obchodů začínají zabírat krabičky s podezřele povědomým názvem God of War III. Mnoho se od této hry čekalo, vzhledem k tomu jak vysoko dokázali předchozí dva díly nasadit laťku. Fanoušci očekávali tu samou řežbu jen všechno 100x lepší. Dočkali sme se tedy hry roku, jak ji někteří označovali ještě před vydáním?

Poplach

 

Když se Kratos rozhodne, že si to půjde vyřídit se svým otcem Diem na horu Olymp, znamená to, že si to vyřídí aji se všemi ostatními bohy, jelikož jde Kratos svojí obvyklou cestou: “zabij vše, co ti přijde pod ruku“. Co si tak z hlavy vzpomenu, sou rozhodně dvě scény, kdy Kratos odtrhne hlavu samotnému Héliovi a poté si sní svítí například v jeskyních anebo když bohovi moří Poseidonovy palcem zarazí oči zpět do hlavy. A takových momentů je ve hře spousta tak se nemusíte bát, že sem vás od dva nejlepší připravil. Pokud by vám ovšem nestačilo ani masakrování bohů, je zde halda nepřátel, kteří si přímo říkají o to, abyste je rozmordovali nejvíce krvavým způsobem jaký vás napadne. Teda abych to upřesnil, pokud máte trpělivost na to, abyste porcovali každého protivníka zvlášť tak ho stačí chvíli sekat čepelemi, poté se mu nad hlavou objeví znak tlačítka a poté co ho zmáčknete tak musíte zmáčknout ještě asi další dvě, výsledkem je že Krat například přetrhne nepřítele v pase, omlátí mu hlavu o kámen, veme jeho vlastní kladivo a umlátí ho sním k smrti anebo příšeře utrhne rohy a zabodne jí je do hlavy. Možností je zde tedy opravdu hodně a věřte mi, že pokud v sobě máte alespoň malou část Kratose, tak vás hra bude tímto způsobem bavit až do konce.

 

 

A když dvě čepel už nebaví

 

Ve hře se vám naskytne spousty zbraní, které si vezmete po zabití nějakého z bohů. Může se jednat o Herkulovi železné rukavice, Hermesovi „tretry“a nebo již zmiňovanou hlavu Héliovu. Dále si zbraně můžete vylepšovat za nasbírané body. Ty se vám načtou, pokaždé když zabijete nějakou kreaturu. Já osobně sem stejně nejvíce používal čepele spojené řetězem, které se po vylepšení dají například roztočit nad hlavou, a zbavíte se tím pěti nepřátel najednou. No ono to vlastně není až zas tak velké číslo když uvážíte, že se jich na vás nahrne najednou klidně i třicet.

 

 

Olymp a jeho krása

 

Autorům se opět povedlo zachytit atmosféru a velkolepost herního světa, který God of War nabízí. Nemusíte mít rozhodně strach z lezení na horu, prostředí se mění téměř pořád, i když se na nějaká místa vracíte třeba i třikrát. Pokaždé ale z jiné strany a tak vám možná občas bude i chvíli trvat než si uvědomíte, že ste zde už vlastně jednou byli. Dá se říct, že asi půlku hry strávíte zavření někde v jeskyni, někde uvnitř hory Olymp. A však ani interiéry neutekli proslulé monumentálnosti a tak některé části vypadají obzvlášť působivě.

 

Jak už je zvykem od minulých dílů, tak se vývojáři pokusili vyždímat s PS2 co nejvíce a podařilo se jim to. To samé udělali vývojáři s PS3 a překvapivě, se to také povedlo. Ať jste venku, vevnitř prostě grafická stránka vypadá všude skvěle a tak k ní nemám žádné výčitky. Naopak ještě musím vývojáře pochválit za detailnost, jež jde poznat například na potůčku protékající jeskyní. A také postavy doznaly velkého zlepšení, ať už se jedná o samotného Krata, nebo o obrovské Titány, kteří se dobývají na horu Olymp a na kterých hra ostatně začíná.

 

 

Hlavně nenáročně

 

Ještě jeden herní prvkem zde musím vychválit a to logické hádanky. Ty nejsou bůhvíjak složité, ale vzhledem k tomu že hra má nálepku krvežíznivá rubačka, tak vás možná i nějaká ta hádanka překvapí, jako například, alespoň pro mě nejtěžší část v Héřině zahradě, která je spojená také se zastavováním času, nebo s něčím podobným.

 

Celkové je tedy třetí God of War výborná hra, po jakékoliv stránce, možná bych tedy ubral tolik toho tmavého prostředí, protože potom nevynikne tolik grafická stránka, ale jinak nemám hře co vyčíst a je to perfektní zakončení jedné série. Za mě tedy 95%.

 

 

 

God of War:  Ghost of Sparta

 

 

Je to pouze pár měsíců co vyšel třetí díl God of War a hned je zde další, tentokrát ovšem pouze na PSP. Díl s podtitulem Ghost of Sparta je zasazen mezi první a druhý díl, kdy se Kratos vydává zpět do Sparty, aby si ujasnil nějaké události týkající se jeho bratra. Příběh je vcelku zajímavě zasazen, ovšem sám o sobě to není bůhvíjaká epická story. No to vědí zřejmě i vývojáři, proto se to pokusili vynahradit u jiných aspektů hry.

 

Božská atmosféra

 

Jedním, z těch aspektů hry, které nám mají vynahradit vcelku ničím nepřekvapivý příběh je rozhodně atmosféra. Ta na vás dýchá z každého rohu a ještě jí podtrhuje skvělá hudba a výborná grafika… na co smě už vlastně u série GoW zvyklí. Neměla by se ovšem přehlížet, vývojáři se rozhodli z PSP vymačkat co nejvíce (na co sme už vlastně také zvyklí) a tak se tedy jedná o jednu z nejlépe vypadajících her na PSP.

 

Rád bych teď navázal tím o kolik je vylepšený arzenál, prostředí, trhání nepřátel, ovšem nic takového napsat nejde. Žádné výrazné novinky či inovace zde prostě nejsou a občas mi přijde, jak kdybych už to někdy hrál, zkrátka nic nového. Možná je to dobře, přece jenom zašlé postupy, kterých se vývojáři drží při vývoji God of War fungují téměř vždy. Skvělá hratelnost, krvavé lázně, skvělé prostředí, i bez těch tolik tížených WOW efektů, to vše se zde najde. No, a pokud od hry nečekáte něco víc než klasickou rubačku, doplněnou pěknou grafikou, atmosférou a drsňákem Kratosem, tak s hrou budete jistě velice spokojeni. Pokud ovšem chcete něco víc tak máte prostě smůlu. Hra si ode mě zaslouží 89% hlavně proto, že i přes jednoduchost se vývojáři nepokoušeli vymýšlet žádné nové principy či mechanismy a pomalu tak pohřbívat hru do božského hrobu.

 

 

 

God of War 4?

 

Co můžeme čekat dále od značky God of War ? No po vydání třetího dílu se chvíli spekulovalo o God of War online, nebo něco takového, upřímně mě to přijde jako zajímavý nápad, ale nedokážu si představit, jak by takováto hra fungovala. Poté jsme se dozvěděli díky uniklým informacím z Motion Logic Studios, že God of War 4 je ve stádiu testovací fáze vývoje. Alespoň co se animací týká. Hra by měla být opět na PS3. Chvíli na to britský PlayStation 3 magazine, tvrdil, že čtvrtý díl God of War vyjde v roce 2012. Po vydání třetího dílu jeho autoři prohlásili, že se nejedná o konec série. "Jde rozhodně o konec trilogie, ale budeme pokračovat ve vývoji her God of War," prohlásil šéf týmu John Hight.

 

Zatím sme se žádného oficiálního oznámení nedočkali, uvidíme, jak tomu bude dál. Já osobně bych čtvrtý díl přivítal, i kdyby v něm nefiguroval přímo Kratos. Možná někdo z jeho rodiny, jeho bratr, či syn?

 

Pokud byste si chtěli zkrátit čekání na oznámení čtvrtého dílu tak je zde spousta her, které se sérii God of War až nápadně přibližují. Co bych mohl doporučit tak rozhodně Dante’s Inferno. Dále je zde například Heavenly Sword či Devil May Cry, i když s touhle hrou nemám vůbec žádné zkušenosti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama