Gamescom 2023: dojmy z hraní Black Myth: Wukong
i Zdroj: Game Science
Preview Wukong Článek Gamescom 2023: dojmy z hraní Black Myth: Wukong

Gamescom 2023: dojmy z hraní Black Myth: Wukong

Jan Urbančík

Jan Urbančík

1
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Je čínský souls-like skutečným vyzyvatelem her od FromSoftware?

Reklama

Souls-like her vychází v poslední době opravdu hodně, možná až příliš. Spousta z nich ani zdaleka nedosahuje kvalit originálů od FromSoftware, ale některé tituly se tomu rozhodně snaží přiblížit. Loni si na Gamescomu získalo velkou pozornost Lies of P, jež vychází už za pár týdnů, letos je to Black Myth: Wukong. Hra od čínského studia Game Science, která je ve vývoji už několik let. Za tu dobu jsme vidělu řadu trailerů, ale až nyní jsme se dočkali plnohodnotné hratelné ukázky. Se hrou jsem strávil celkem 45 minut, přičemž demo bylo rozděleno do čtyř lokací a já stihl dohrát tři.

Nejprve je třeba říct, že hra vypadá opravdu krásně. Vývojáři se už dlouho chlubí využitím Unreal Enginu 5 či ray tracingu a je to opravdu znát, po stránce detailů i nasvícení se máte na co těšit. Stejně tak stylizace vycházející z čínské mytologie je nádherná a velmi unikátní. PC verze, kterou jsem měl možnost vyzkoušet, běžela solidně, byť jsem pár záseků zaznamenal.

Ovládání je na souls-like standardní a příjemně responzivní. K dispozici samozřejmě máte úhyb a rychlý i pomalý útok, ale záleží také na tom, jaký zvolíte bojový postoj, každý se hodí na něco jiného. Nechybí samozřejmě omezená možnost léčení či speciální schopnosti, které mají určitý cooldown, ale v boji vám velmi pomůžou. Například možnost imobilizovat nepřítele na několik sekund byla velice užitečná. Kromě relativně klasických schopností je tu pak také "superschopnost", kdy opičí král na určitý čas změní podobu a jeho útoky jsou silnější.

Nechybí ani "bonfiry", které však ve Wukongovi mají podobu jakýchsi malých chrámů. Ty slouží jako checkpoint, možnost odpočinku (což vyresetuje vaše životy i nepřátele), ale zároveň si zde můžete vyměnit již zmíněné schopnosti, neboť sloty jsou omezené.

Bohužel, až na čtvrtý level, který jsem nestihl dohrát, jsem neměl možnost náhlednout do nějakých delších lokací. Z toho, co jsem viděl, mi každopádně přijde, že jsou velmi rozmanité. Podíval jsem se do jeskyně, zasněžených hor, pouštního chrámu a nakonec na otevřenější lokaci v podobě útesu, kde jsem se upřímně až trochu ztrácel.

Typů nepřátel je, zdá se, také poměrně solidní množství a každý je skutečně unikátní. Někteří jsou vyloženě kuriózní, ale narazíte například i na klasické "chodce" s mečem. Souboj jeden na jednoho je relativně bez problémů, ale jakmile je nepřátel víc, začne to být opravdu těžké. Nejednou se vám navíc stane, že na vás odněkud nepřítel vyskočí a vůbec to nečekáte.

Vrcholem souls-like her jsou samozřejmě bossfighty a právě na ně se demo zaměřilo. Už stonožka v jeskyni mi dala celkem zabrat, ale byla to pouze příprava na to, co přijde. Měla relativně omezený moveset a nebyla příliš agilní. To samé se ale rozhodně nedalo říct o makakovi v zimní lokaci. Souboj opic byl velice dynamický a nepředvídatelný, makak měl útoky na blízko i na dálku, ale pomocí precizního načasování úhybů a útoků se mi ho nakonec povedlo porazit. Nejtěžší byl rozhodně tygr v písečném chrámu, který byl nebezpečný za všech okolností a porazil jsem ho jen tak tak. Samozřejmě mi to zabralo dost pokusů. Byl velice rychlý a útočil nečekaně, takže přesné načasování bylo opět klíčem k úspěchu.

Pocit ze samotných soubojů je každopádně skvělý. Rozhodně je třeba trochu taktizovat a s jednoduchým mačkáním tlačítka na útok se daleko nedostanete. Stejně tak ale není řešením pořád uhýbat, protože skutečně musíte vypozorovat, kdy nepřítel zaútočí a uhnout v přesnou chvíli, aby se vám nestalo, že mu omylem do útoku naopak vběhnete.

Hra je opravdu náročná, ale naprosto férová a rozhodně ne frustrující. Pokud máte s žánrem nějaké zkušenosti, dostanete se do ní velmi rychle a věřím tomu, že si tento nový souls-like užijete. Jakkoli je takových projektů hodně, tohle je bezpochyby jeden z těch nejslibnějších.

Black Myth: Wukong vychází v roce 2024 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama