Velkolepá akce se hraje skvěle, potřebuje ale vyladit technickou stránku.
Hned jako první jsem letos v Kolíně nad Rýnem zamířil na celosvětově velmi očekávaný titul Monster Hunter Wilds. Jde o nový plnohodnotný díl této série, jež se ze skromných začátků dostala až k dnešní slávě, která předchozímu dílu World zajistila přes 20 milionů prodaných kopií a jasné první místo v žebříčku nejprodávanějších her od Capcomu.
Předem musím říct, že tohle bylo vůbec poprvé, co jsem se k sérii dostal, a tak berte mé dojmy pouze jako názor nováčka, nikoli veterána, kterých bezesporu nebude málo.
Zahrát jsem si mohl zhruba 30minutovou singleplayer ukázku, jež obsahovala až překvapivé množství cutscén. Právě ty musím velmi pochválit, protože jejich úroveň, co se týče práce s kamerou a animací, hlavně tedy v akčních pasážích, je vynikající a připomněla mi například výborné cutscény z nejnovějších dílů Final Fantasy, které rovněž nešetří akcí a různými efekty.
Hra celkově vypadá opravdu hezky, RE Engine se opět ukazuje v plné parádě. Vyčnívají především modely postav, které zkrátka Capcom dlouhodobě umí, ale krásně vypadá také samotné prostředí. Místo zeleně se Wilds odehrává v poušti, která ale také má své kouzlo. Jen se trochu bojím, aby nebyla po několika hodinách hraní až příliš stereotypní.
Po několikaminutové cutscéně jsem se dostal k ještě trochu lineárnější sekvenci, kde jsem měl poprvé možnost osedlat zvíře a zabíjet monstra za jízdy. Celá akce působila velmi plynule, a to samé se dá říct i o souboji na zemi, který následoval poté.
Zabojoval jsem si proti trochu většímu zdejšímu monstru, jež mi už dalo docela zabrat. Tady se naplno předvedlo nejenom prostředí a skvělý design monster, ale právě také soubojový systém, jenž má tu pravou “flow”. Především momenty, kdy vyskočíte nad monstrum ve snaze přesunout se na zranitelnější místo, působí naprosto fantasticky. Jakmile nepřítele po několikaminutovém boji porazíte, máte ten správný pocit zadostiučinění.
Během dema jsem navíc vyzkoušel jen jednu z dostupných zbraní, jež byla vhodná pro rychlé útoky a svižní pohyb, což vyhovuje mému stylu hraní, ale k dispozici jich je samozřejmě mnohem víc, takže každý si vybere a každý bude mít z jednotlivých soubojů trochu jiný zážitek.
Kde má titul zatím viditelné mezery, je technická stránka, jež často připomínala jiný titul od Capcomu, Dragon's Dogma 2. Demo jsem hrál s ovladačem DualSense, takže šlo zřejmě o verzi pro PlayStation 5, byť to tak nemusí nutně být. Napovídá tomu každopádně i kvalita obrazu, která občas trpěla na zjevný upscaling a poněkud kazila jinak krásnou grafiku.
Horší to každopádně bylo hlavně s frame ratem. Zpočátku působil jako uzamčených 30 FPS, což Capcom často nedělá, ale možná už se poučil, nicméně v pozdější fázi dema se viditelně propadal i pod tuto hranici, což kazilo dojem z jinak velmi plynulého souboje.
Celkově jsem si nicméně hratelnou ukázku velmi užil. Hra mě rychle pohltila a i jako úplného neznalce série dost nalákala na tento nový, pouštní díl. Tak jen doufejme, že Capcom do vydání vyladí zmíněné technické nedostatky.
Monster Hunter Wilds míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S, vyjde příští rok. Přesné datum vydání zatím neznáme.