Geoff Keighley - recept na úspěch
Novinka Geoff Keighley - recept na úspěch

Geoff Keighley - recept na úspěch

Ondřej Partl

Ondřej Partl

Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

Alias jak přimět mileniály a generaci Z k tomu, aby se dívala na předávání cen.

Reklama

Každoroční předávání cen The Game Awards je od roku 2014 neodmyslitelnou součástího herního průmyslu, obdobně jako jsou Oscaři pevně spjatou součástí toho filmového. Za to do velké míry může jejich zakladatel Geoff Keighley, jenž byl v nedávné době zařazen do vybrané společnosti největších hollywoodských inovátorů podle časopisu The Hollywood Reporter.

A právě The Game Awards každoročně zdvojnásobují své divácké publikum, kdy třeba uplynulý ročník dosáhl rekordu 45,2 miliónů diváků skrze různé streamovací platformy, což se povedlo v době, kdy se tradiční vysílání předávání cen potýkají se svým rekordním minimem.

Keighleymu se totiž k obrazovkám povedlo přivést i mladé publikum, složené z mileniálů a generace Z, které se každoročně na předávání těchto cen těší a nenechají si ho ujít v přímém přenosu. A toto nadšení mladých lidí se daří udržovat pomocí jeho speciálního pětibodového plánu, s nímž se Keighley nyní Hollywood Reporteru pochlubil.

 

Geoff Keighley - recept na úspěch

 

1) Nepodceňujte digitální platformu

V roce 2014 lidé říkali: "Vy nejste v televizi? Jak je to možné?" Tento údiv byl vytvořen tím, že mnoho existujících vysílání předávání cen jsou v prvé řadě v televizi a až v druhé se myslí na digitální platformy. My se ale již od začátku plně zaměřili na digitální distribuci, která je dostupná všude. Zbezplatnění a přístupnost, neboli to, čemu říkáme "distribuce bez tření", je jedním z důvodů, proč jsme tak úspěšní.

2) Udělejte to naléhavé

Zjistili jsme, že model s premiérami nových her a vydávání různých oznámení zvyšuje zajímavost celé show. Ano, jmenuje se to The Game Awards, avšak samotné udílení cen tvoří jen polovinu programu, a ta druhá je složena z pohledů na to, co nás v průmyslu čeká v budoucnosti. Stále mě udivuje, že se na Oscarech nepromítají ukázky z připravovaných filmů. Možná by je to udělalo příliš komerční, avšak my víme, že herní publikum chce vědět, co se na ně chystá, což následně zvedá nutnost sledovat živé vysílání, místo toho, aby následně zhlédlo vybrané klipy na YouTube.

3) Využijte komunitu

Ostatní ocenění uznávají pouze lidi, kteří vytvařejí obsah - my uznáváme celé komunity. Oscaři by nikdy nedali ocenění "divákovi roku", ale my můžeme ocenit hráče jako je Ninja (Tyler Blevins) či Shroud (Michael Grzesiek). Když jsem se show začínal, hrozně jsem chtěl, aby komunita byla její součástí a měla stejnou příležitost vyhrát stejně jako tvůrci her. Hry jsou jedinečné médium, protože streameři a tvůrci obsahu jsou součástí ekosystému. To se tedy třeba vztahuje i na Twitch, kde necháváme streamery překládat show v reálném čase a komentovat dění v ní.

4) Odměňte své publikum

Často na Twitchi děláme speciální dropy, kdy diváci získají nějakou odměnu za to, že se na show dívají. Tento rok jsme taktéž uspořádali speciální Game Awards slevovou akci, v níž se nacházely nominované hry. Určitě užitečný nástroj k tomu, aby lidé sledovali předávání živě.

5) Buďte autentičtí

Ostatní ceremoniály se občas příliš snaží obstarat onen "celebritní" či "zábavový" prvek. My jsme naopak byli schopni říci, že hry a vývojáři jsou středobodem naší show. Chcema aby byli na jevišti, jelikož chceme vyprávět jejich příběhy. Tím dokazujeme to, že je sice dobré mít nějaký talent, avšak ve výsledku jsou hlavní hvězdou večera samotné hry. Nezajímám se tedy o to, koho na příští rok sežene, ale jaké hry se na naší show objeví.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama