O obojím pořadatelé uvažovali.
Pořadatel a moderátor Geoff Keighley odpovídal fanouškům na dotazy, proč se na The Game Awards neobjeví ani letos poměrně žádaná ocenění pro nejlepší remake a nejlepší vedlejší herecký výkon.
„Mluvili jsme o tom. Myslím, že otázka zní: Existuje každý rok pět úžasných remaků?“ zamýšlí se, „některé roky ano – letos se objevilo několik úžasných titulů, Resident Evil 4 je samozřejmě nominován na hru roku. Dead Space a spousta dalších dobrých, které letos vyšly... A otázkou také je, zda by pak tyto remaky měly nárok na ocenění Hra roku.“
Kategorie pro vedlejší herecký výkon by se nabízela třeba díky zlepšujícímu se performance capture a zvyšujícímu se množství opravdového herního herectví. „Je tu spousta skvělých výkonů. Na druhou stranu se najdou lidé, kteří říkají až příliš se zaměřujete na příběhové aspekty her a jste příliš podobní Oscarům, máte ceny za scénář, herectví a podobné typy ocenění a měli byste se více zaměřit na věci, které jsou spojené s hratelností,“ vysvětluje Keighley. Rozdělení kategorie na mužský a ženský výkon produkce nezvažuje, na genderovou neutralitu ocenění jsou hrdí.
O The Game Awards a právě i potenciálně scházejících nebo přebývajících kategoriích jsme se bavili v nedávném podcastu.