V Japonsku se pomalu jedná o nedostatkové zboží.
Ghost of Tsushima je poslední velkou hrou pro již pomalu dosluhující PlayStation 4, kdy to ovšem je rozloučení s konzolí, jaké se sluší a patří, jelikož se jedná o úspěch jak co se týče kvalit samotné hry, tak i prodejů.
Oficiální příspěvěk na Twitteru totiž včera oznámil, že toto nové samurajské dobrodružství od studia Sucker Punch za úvodní tři dny prodalo 2,4 miliónu kopií (není jasné, zda jsou v tomto čísle zahrnuté i digitální prodeje, ale dá se předpokládat, že ano), čímž se stal nejrychleji prodávaným titulem zcela nové značky pro PlayStation 4.
Pro porovnání prodejů za stejnou dobu se nabízí God of War s 3,1 milióny, Marvel's Spider-Man s 3,3 milióny (ten se do nových IP nepočítá, jelikož značka jako taková je již zavedená) či The Last of Us Part II s více než 4 milióny. Čísla pro přímé konkurenty v podobě Horizon Zero Dawn či Days Gone se mi bohužel nepodařilo vyhledat, nicméně první zmiňovaný prodal 2,6 miliónu kopií za dobu zhruba dvou týdnů.
Ghost of Tsushima se pak výborně prodává i v Japonsku, kde titul za první tři dny prodal 212 915 kusů, čímž bezprecedentně obsadil první místo tamnějšího žebříčku prodejnosti, čímž překvapivě překonal i Paper Mario: The Origami King.
Vypadá to dokonce na to, že možnou poptávku po hře v Zemi vycházejícího slunce PlayStation poměrně podcenil, jelikož některé zdejší obchody hlásí vyprodané fyzické verze. Na toto konto japonští fanoušci byli informováni, že PlayStation o této situaci ví a již se pilně pracuje na její nápravě.