Ghost Recon Online – co na to vývojáři?
Speciály Článek Ghost Recon Online – co na to vývojáři?

Ghost Recon Online – co na to vývojáři?

Daniel Kremser

Daniel Kremser

11

V Singapuru se rozhodně neostýchají a rádi odpoví na všetečné otázky týkající se jejich nejnovějšího projektu Ghost Recon Online.

Reklama

Rádi hrajete střílečky, ale také jste v jádru duše šetrní? V tom případě jste mohli doteď hrát například Battlefield Heroes nebo Battlefield Play4Free. Že vás ani jedna nepřesvědčila a po pár hodinách jste je zase odložili do kouta. Pak nemusíte věšet hlavu, protože na browserová kolbiště nyní přichází i Ubisoft. Ten samozřejmě nemůže nabídnout nic menšího, než veleznámého Toma Clancyho a značku Ghost Recon. Pokud zatím moc netušíte, která bije, nemusíte se ničeho bát. Redakce Gamespotu šla přímo ke zdroji a na nejdůležitější otázky se zeptala samotných vývojářů z Ubisoft Singapore.

Gamespot: Co je hlavní myšlenkou Ghost Recon Online?

Když jsme ještě byli malými kluky, měli jsme hrozně rádi hry jako Quake. Každý den jsme k té hře usedali a zažívali ty nejlepší okamžiky. Tohle už vám dnešní FPS nedají. Podle nás je nejdůležitější týmová práce. Hráči se tak lépe poznají a pak si i z hraní odnesou mnohem lepší zážitek. Proto, když jsme dostali možnost podílet se na značce Ghost Recon, chtěli jsme hru udělat přesně takovou, aby hráči zase pořádně spolupracovali.

Velice důležité je, aby se sice hráči chovali jako tým, ale přitom tak činili zcela nenuceně. Jinak to totiž postrádá to kouzlo. Ghost Recon Online by ve vás měl vzbudit pocit, že jste součásti většího celku, ale přitom ty lidi vlastně vůbec neznáte. Je to o pocitu, že když vybíháte z krytu, víte, že chlapík za vámi vám skutečně kryje záda a ne, že se jen snaží ulovit co nejvíce bodů.

Aby hráči začali zcela automaticky spolupracovat a přišlo jim to jako úplná samozřejmost, přidali jsme do hry Reality Bit. Postavy za sebou budou zanechávat modré čáry a každému to pomůže v mnohem rychlejší orientaci. Snadno zjistíte, kam kdo jde a můžete tak vybalancovat počet pospolu jdoucích vojáků.

Nejedná se ovšem o jediný týmový prvek. Rádi bychom spolupráci v týmu podpořili i různými vylepšeními a hlavně taktickými možnostmi. Čas od času se zápas dostane do části, kdy prostě ani jedna strana neví, co udělat. A přesně tady se hodí skombinovat v týmu různé schopnosti a zvrátit misky vah. Všechno stojí na systému kámen, nůžky, papír a tým s lepší kombinací jednoduše zvítězí.

Nejlepším je, že žádná kombinace není úplně správná a záleží na situaci, ve které se hráči nacházejí. To je nutí nějak se mezi sebou domluvit a přesně toho jsme chtěli v konečné fázi docílit.

Gamespot: Jak projekt odstartoval a proč francouzské vedení zvolilo zrovna singapurské vývojové oddělení?

Vidíme ohromný potenciál, který trh s hrami pracujícími převážně s browserem nabízí a značka Ghost Recon se k tomu perfektně hodí. Hlavním důvodem ale byla naše víra v PC jako perspektivní platformu. Vytvářet hry na PC je opravdu úžasné, ovšem musíte překonat problémy s pirátstvím a DRM ochranami. Ale lidé přece nemůžou krást něco, co už zadarmo je a to je ten hlavní důvod, proč hra není klasickým produktem šířeným za plnou cenu v krabici.

Naše pobočka má skvělý vztah s hráči a získáváme od nich úžasnou odezvu. Víte, není možné dělat podobnou hru bez tohoto prvku. Navíc máme již poměrně bohaté zkušenosti s vývojem produktů postavených na podobné technologii jako Ghost Recon Online.

Gamespot: Kolik lidí na hře pracuje?

Nemohu vám říct konkrétní jména ani číslo, ale momentálně se pohybujeme někde okolo padesáti pracovníků. Na poměry Ubisoftu je to velice malá skupinka, ale jelikož je naše hra primárně zdarma, nemůžeme si dovolit vyvíjet v týmu čítajícím několik set lidí. Nakonec totiž i my musíme vydělat a tak je nutné stlačit náklady na minimum. Zároveň si ale myslíme, že spolu v týmu mnohem lépe komunikujeme a dokáže spolupracovat, což někdy ohromná studia nedokáží.

Gamespot: Padla zmínka o penězích. Bude hra vydělávat obvyklým systémem mikrotransakcí?

Prozatím jsme nad ničím konkrétním nepřemýšleli a momentálně se plně koncentrujeme na samotnou hratelnost. Přesto ale samozřejmě sledujeme trh a chceme se mu maximálně přizpůsobit tak, aby konečný výsledek vyhovoval jak hráčům, tak i nám.

Gamespot: Přeci jen si neodpustíme ještě jednu otázku na tohle téma. Budou platící hráči oproti těm neplatícím nějak zvýhodněni.

To rozhodně ne. Nechceme, aby se pak ve hře prohánělo pár extrémně silných hráčů, kteří vytáhli peněženky a jen tím kazili hru ostatním. Opravdu není příjemný pocit, když váš kamarád zaplatí 5 $ a jen proto je lepší, než vy.

Gamespot: Jak je to se systémem levelů a vylepšováním postavy?

Rozhodli jsme se na to jít trochu jinak, než někteří konkurenti. Hráč s vyšším levelem nebude mít větší zdraví nebo podobná vylepšení. Místo toho dostane možnost poladit si svou výstroj nebo se mu otevře větší výběr speciálních schopností. Výše levelu také bude mít vliv na speciální systém brnění, o němž však zatím nemohu více mluvit.

Prozatím ale všechny tyhle věci testujeme a snažíme se je co nejlépe vybalancovat. Všichni hráči budou mít hned od začátku přístup ke všem třem třídám, tedy ke střelci, ostřelovači a specialistovi. Bude jen a jen na hráči, která postava mu sedne lépe a již bude chtít nadále rozvíjet.

Gamespot: V porovnání s ostatními free-to-play střílečkami vypadá Ghost Recon Online mnohem lépe. Jaké tedy budou jeho HW požadavky?

Prozatím nemáme finální specifikaci, ale hru musí spustit co nejvíce hráčů, takže se určitě nebudou příliš lišit od konkurence. Neustále provádíme testy na všech typech počítačů. Přejeme si, aby nového Ghost Recona rozjel opravdu každý i s tím sebehorším vybavením. Například jsme speciálně pro tento projekt vyvinuli hned tři úrovně vykreslování stínů a simulace chování světla. Hra přitom sama rozpozná, co vašemu stroji sedne nejlépe.

Gamespot: Dozvěděli jsme se, že kladete velký důraz na taktickou spolupráci mezi hráči. V čem se tedy hra liší od taktických akcí typu SOCOM?

Lidem, jež pouze sledují videa, nemusí rozdíl připadat zase až tak velký. Ale hráči, kteří u nás hru testují, jsou nadšeni unikátním zážitkem, který náš výtvor poskytuje. Ten hlavní rozdíl jsme vlastně zmínili hned v úvodu. Jiné hry hráče do spolupráce doslova nutí. My ovšem chceme, aby spolupracovali sami od sebe a měli pocit, že je to tak nejlepší.

Navíc budou mít postavy kupu pasivních schopností, které budou spoluhráčům pomáhat, ať už je dotyčný sobecký či ne. Ghost Recon Online staví na flexibilitě a neuvěřitelně kompaktním zážitku, který by měl vyhovovat co nejvíce lidem. Máme krycí systém, máme úžasnou kameru, ale především máme ten neopakovatelný pocit, že jste součásti něčeho většího. V reálné válce se také vojáci musí spolehnout na své kamarády a nepředstavitelně je to stmelí a o tom naše hra bude.

Gamespot: To zní opravdu skvěle, ale jak si myslíte, že hru přijmou staří fanoušci značky?

Zpočátku jsme se toho hodně báli. Hráči starších dílů jsou zvyklí na nekompromisní hardcore taktickou akci. Ovšem my jsme koncept museli trochu upravit, aby lépe vyhovoval co největšímu spektru potencionálních zájemců o naši hru. I přes to se nám dostává veskrze pozitivních ohlasů a někdo dokonce žádal, aby hra podporovala XBOX ovladač, což u podobných her rozhodně není zvykem.

Gamespot: Kdy proběhne již několikrát slibovaná open beta?

Všichni zájemci si vystřelí již tento podzim. Ještě než ale cokoli mezi lidi pustíme, chceme si být jisti kvalitami naši práce. Jedná se tak trochu o srdcovou záležitost a proto taky takový menší interní betatest provádíme každý týden.

Gamespot: Nějaký vzkaz hráčům na závěr?

Moc si přejeme, aby se jim naše práce zalíbila, a hlavně doufáme, že sami pochopí filozofii hry a otevřou se zcela novým zážitkům. To ovšem nikdy nepůjde bez nich! Proto se nebojte, navštivte naše fóra a podělte se s námi o to, co byste v Ghost Recon Online nejraději viděli třeba vy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama