Zpět na článek

Diskuze: God of War hrou roku podle GDC Awards

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
22. 3. 2019 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsem jedinej, kdo při hrání RDR2 kroutil hlavou nad scénářem, ovládáním i náplní některých misí? Skvělá hra, posun v žánru, geniální soundtrack a herecký výkony.. ale chyběla tomu duše, prostě typická Rockstar hra.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
22. 3. 2019 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Ani si nepamatuju, kdy naposledy měla hra tak výborný scénář. Dokonce se odvážím tvrdit, že má lepší scénář než drtivá většina westernových filmů. S ovládáním jsem neměl jediný problém a náplň úplně všech misí asi nesedne nikdy nikomu, u žádné hry, vždycky se najde něco, co ten který člověk nemá rád. Mě třeba úplně nesedla náplň druhé poloviny 3. a první poloviny 4. kapitoly, přesto zbytek hry to pro mě vyvažuje do té míry, jak jsem napsal na začátku. Nevím, co si přesně představit pod pojmem duše, to má asi každý trochu jinak, ale Arthurův osud mi rozhodně nebyl lhostejný a už dlouho mě žádný herní příběh tolik nezasáhl. Ale u mě to může být trochu i tím, že vypadám, mluvím i mám životní postoje docela jako Arthur. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
22. 3. 2019 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Například by mě zajímalo, kam zmizelo plánování loupeží a volba postupu z GTAV. Věta "We need more money" mi ke konci hry už vyloženě lezla krkem. Ovládání se dalo, dokud člověk nezamířil čelem ke svému koni, hra pak míchala "aim" a "focus on the horse", sprint na křížku je taky nic moc volba :D Není toho ve výsledku tolik, a kromě třetího zaklínače jsem lepší openworld nehrál, nicméně nemůžu říct, že bych se většinu času královsky bavil.. po dohrání už jsem to nezapl, např. soundtrack ale poslouchám skoro denně.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
22. 3. 2019 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe V GTA5 jsi byl "hlava" loupeže, tady jsi byl jen členem gangu. Slavná Dutchova věta měla srát asi každého, to byl účel, aby příběh vyzněl tak, jak měl- takže u tebe záměr zafungoval. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif Sprint na X mají myslím všechny hry, kde jezdíš na koni, ale možná se pletu a některá je výjimka. Jinak nevím, proč by někdo zapínal hru po dohrání, to mi vysvětli. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif Chápu s odstupem několika let, ale hned po dohrání?

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
23. 3. 2019 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot No openworld většinou po dohrání ještě zapneš..

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
23. 3. 2019 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe V tom případě si nerozumíme ve slově dohrání- já jím myslím nejen dokončení hlavního příběhu, ale i všech vedlejších misí, případně challengí, collectiblů, prostě všeho, co chce člověk v té které hře dokončit. A pak opravdu nechápu, proč bych se měl ke hře vracet dřív než za několik let. Abych se bezcílně rozhlížel po kraji? To si radši zajdu do přírody, tedy do té opravdové.

T800
T800
Level 31 Level 31
22. 3. 2019 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Chyběla tomu duše? Tak to tedy si dovolím výrazně nesouhlasit. Mně tedy dokázal ten příběh hodně chytit za srdíčko. Považuji to za to nejlepší, s čím jsem se ve hrách dosud střetl. Ale chápu, že ne každému musí RDR2 sednout, tak jak to bývá u všeho. Já právě teď asi měsíc po dohrání jsem to rozjel znovu. Jelikož mě potom v pozdější fázi ten příběh natolik táhl, že už jsem se nechtěl zabývat ostatními věcmi. Na druhé hraní už si více vychutnávám ten svět plný vedlejších aktivit, jelikož už se nemusím hnát za tím hlavním :)

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
23. 3. 2019 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GoOdTiMe Nejsi, je jich spoustu :D Mě třeba story vůbec nenadchla, strašně předvídatelný a epilog jsem skoro nedohrál, postavy byly klasické western archetypy jak z manuálu a nikdo nevybočil, ovládání takové těžkopádné, u hry jsem se bavil ale podruhé už to hrát nikdy nebudu

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
23. 3. 2019 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Vyčítat westernu, že jsou v něm archetypální postavy- kdyby v něm nebyly, tak to snad ani není western. Netypický western je totiž skoro protimluv. Zajímalo by mě, co považuješ za opravdu dobrý westernový film, ty řekněme obecně nejuznávanější (filmy od S. Leoneho, od Eastwooda, s Johnem Waynem či třeba Tanec s Vlky) mají většinou strašně prostinký příběh, daleko prostší a předvídatelnější než RDR2. Přijde mi, že přímočarost a jednoduchost jsou zkrátka žánrové rysy westernu a bez nich to nejde, rád si ale od tebe vyslechnu opačný názor.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
23. 3. 2019 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Takže to, že většina charakterů je naprosto průhledná a předvídatelná, je vlastně klad? Stejně jako že nikdo nevybočí ze své role a má jen dvojrozměrný charakter? Nejsem zrovna žádný fanda westernu, jediný co si tak pustím znovu jsou ty od Tarantina, ale nemyslím si že by zrovna jednoduchost by byla jeden z jeho rysů a žádný z tebou jmenovaných filmů není dlouhý 25 hodin.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
23. 3. 2019 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Když nemáš rád westerny (Tarantino nikdy western nenatočil, Django i Osm hrozných mají do westernu opravdu daleko, ať je v oficiálním popisku cokoli), tak nemůžeš čekat, že se ti bude líbit westernová hra. A rozhodně pak není na místě dávat jí to za vinu. Já zase westerny miluju, hlavně ty klasické, a naopak nemám moc rád Tarantina. Nikdy bych si ale nedovolil říct, že je třeba Pulp Fiction špatný film, naopak oceňuji jeho kvality, i když mi žánrově nesedí, postmoderna i gangsterky jdou mimo mě. Taky lze těžko udělat zcela nepředvídatelný příběh, když už 10 let známé jeho konec. A co má být za argument, že filmy nemají 25 hodin? To je poznámka úplně mimo.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
23. 3. 2019 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot To, že u dvouhodinového filmu jednoduchá a předvídatelná zápletka snesitelná, ne ale pokud 25 hodin příběhu jen kroutím hlavou nad jednáním postav, dalo by se říct, že stále běží hlavou proto stěně a překvapuje je, že jí neprorazí :D Jinak jednička jen určila osudy a konec některých, ne všech. Je tam spousta jiných postav, které mohli překvapit nebo se vyvíjet jinak ne tou nejprostší formu jejich charakteru. Arthur? Jeho konec byl jasnej snad od začátku druhé kapitoly, kde se to ani nesnažili skrýt. Django i Osm hrozných jsou westerny, kritéria splňují divoký západ, kovbojové a psanci :D

Theogreel
Theogreel
Level 1 Level 1
24. 3. 2019 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Tarantino westerny natočil, jen jiné než bys čekal. Ten žánr už je tu dlouho a prošel různými změnami. Zřejmě máš radši klasický western jako třeba Eastwood, Fonda, atd. Bohužel si myslím, že takový western už nenatočí (čest výjimkám), protože to asi není úplně lákavé.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
24. 3. 2019 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Theogreel Zaprvé vám pánové děkuji za pěknou diskuzi o westernu. A teď k vašim argumentům: Nejsem takový jasnovidec, abych hned od druhé kapitoly věděl, jak skončí Arthurův příběh, to jsem začínal tušit až tak ve čtvrté. A třeba jsem strašně dlouho nevěděl, kdo že je ta příslovečná krysa v gangu, (ne)sympatie stranou. Pokud jde o vývoj postav, asi nejbouřlivějším vývojem prošel Dutch, který mi už v jedničce přišel jako nejlépe zahraná postava a hlas jeho dabéra si budu pamatovat ještě dlouho. Těžko soudit Arthurův vývoj, jelikož ten si každý hráč do jisté míry tvořil podle sebe (já jel Arthura dobráka), ale z vedlejších postav myslím měli zajímavý vývoj Charles, Lenny nebo třeba Sadie- ale zase, jde o to, jak moc kdo sledoval tu kterou postavu během hry, podle toho se mění jejich dialogy a chování obecně. Westerny u mě nejsou jen o zasazení (alias Amerika 19. století ještě nedělá z filmu western), ale western má i svoje určitá pravidla- ať už jde o práci s kamerou (pověstné záběry na oči, široké, pomalé záběry krajiny), minimalistickou mimiku herců a rozvážné pohyby, minimální množství dialogů (kde má ale každá replika svoje pevné místo), a další a další aspekty. No a Tarantino ve svých dvou "westernech" jde dost často přesně proti těmto postupům, převážnou část jeho filmů tvoří postmoderní dialogy (dlouhé rozhovory nesouvisející s dějem), v akčních scénách je často rychlý střih, herci svá gesta i mimiku až přehánějí, a tak bych mohl pokračovat. (Snad jen prací s kamerou dostál klasickým westernům, tu mohu jedině pochválit.) Do Tarantinovy tvorby tyto prvky perfektně sedí a třeba Django se mi i celkem líbil, ačkoli jinak Tarantina nemám moc rád, ale neříkal bych tomu western, spíš postmoderní filmové drama z prostředí Divokého západu.

AsuraCzech
AsuraCzech
Level 1 Level 1
24. 3. 2019 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Nemusím být jasnovidec abych poznal osud Arthura, ve chvíli kdy mu během toho vybírání peněz ten farmář zakašlal hromadu krev do obličeje a ta ženská měla ty kecy, jak se mi to všechno vrátí tak to bylo doslova do očí bijící, vzhledem k tomu, že méně originální způsob jak vysvětlit Arthurovu absenci v jedničce scénáristé asi nedovedli vymyslet kdo byla krysa taky bylo hned jasný, naopak jsem doufal že půjdou proti tomu a bude jím někdo aby to bylo překvapení, ne zase plochý vývoj. Prostě po příběhové stránce, to nic extra jak někteří tvrdí není, naopak je to strašně prostinké až to bolí, zachraňovalo to jen řemeslné zpracování, který prostě R* opravdu zvládlo skvěl, slušně napsaný dialogy, které i když se prakticky jen baví neustále o ničem, dá se to v klidu poslouchat. Hele můžeš si to okecávat jak chceš :D ale westerny to jsou, stejně jako existují existenciální, klasické, špagety, sci-fi atd.. westerny, to, že ty to za ně nepovažuješ, to už je tvá věc.

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
24. 3. 2019 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AsuraCzech Spíš mi přijde, že jak ten příběh už znáš, tak teď trochu machruješ, jak bylo od začátku všechno jasný. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/wink.gif Jak jsem psal, nesysmpatie stranou, to, že je někdo nesympatická postava neznamená, že je to hnedka i zrádce, důležité je odhalení motivu. Jestli soudíš jen na základě sympatií, tak jsi to prostě náhodou trefil, ale nepiš tu, žes to věděl, to je velký rozdíl. Dále- ani vkus, ani žánr nejsou jasně definované veličiny, tak tu prosím neklaď ultimátní závěry, v tomhle ohledu nic jako konečná pravda neexistuje a nemám ji ani já, ani ty, proto tu spolu přátelsky diskutujeme. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif Z tvého tónu (můžeš si to okecávat, to je tvá věc) ale soudím, že už tě tato diskuze unavuje, tak ji můžeme ukončit, chceš-li. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif

Theogreel
Theogreel
Level 1 Level 1
24. 3. 2019 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot Já dřív viděl Yojimbo a Sedm samurajů, a pak Leoneho remaky, který se mi líbily víc. Že má Western konkrétní pravidla je možná pravda, ale taky je pravda, že se ten žánr prostě mění. V poslední době se mi líbil Bone Tomahawk...

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
24. 3. 2019 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Theogreel Na Bone Tomahawk se chystám podívat, filmy od toho tvůrce mám rád, i když si nevzpomenu na jméno. Stejně tak si nevzpomenu, kdo natočil Sedm statečných, ale Leone to nebyl. Jinak jsem to měl přesně opačně- Sedm statečných jsem viděl jako první, ale Sedm samurajů se mi líbilo o něco víc, asi tou myšlenkovou hloubkou, byť jak zvukovou, tak obrazovou kvalitou Stateční jasně vítězí. Yojimba jsem neviděl, to musím někdy napravit, ale Leoneho Dolarovou trilogii řadím mezi to nejlepší v rámci westernu, akorát se nikdy nedokážu rozhodnout, jestli je ten úplně nejlepší western Hodný, zlý a ošklivý, nebo Tenkrát na západě- vždycky je u mě top ten, na který jsem se díval naposledy. https://www.zing.cz/templates/default/front/images/smiles/smile.gif Ale i Fistful of Dynamite je skvělý, u Leoneho těžko vybírat. Pak mám hodně rád Nesmiřitelné (zase ten Eastwood), Tanec s Vlky, ale i třeba starší kousky jako Velkou zemi, Poklad na Sierra Madre (což taky vlastně není úplně western) nebo třeba Vůz plný zlata. A když už tu probíráme westerny a japonské filmy, nelze nezmínit výbornou westernovou komedii Rivalové pod rudým sluncem, kde se spolu sešli Charles Bronson a Toširó Mifune (a padoucha hrál Delon).

Theogreel
Theogreel
Level 1 Level 1
24. 3. 2019 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot S Leonem máš pravdu, to jsem ujel. Díky za tip na komedii, o ní slyším poprvé. 😀

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
22. 3. 2019 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Překvapení se nekoná... God of War má všechny ceny, ale RDR2 má mnohem větší prodeje.

Balrog

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GOW je zaslouženě hra roku a proto má překvapivě všechny ceny 😂 a to že RDR2 má větší prodeje je asi taky tím, že není jen na PS4 a taky že hru dělal rockstar který udělal GTA což je už samo o sobě velká reklama a taky hra měla v několika státech větší reklamu než při volbě prezidenta . Jinak z tvého komentáře to vypadá že co se líp prodává je automaticky lepší ale takhle to nefunguje 😉

OneShot
OneShot
Level 25 Level 25
24. 3. 2019 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Balrog To máš pravdu, spousta her, co se velmi dobře prodává, je dost často průměrná, až podprůměrná. Myslel jsem to spíš tak (byť jsem se vyjádřil ne úplně dobře), že obě hry byly skvělé (dávám sice přednost Arthurovi, ale Kratos byl loni taky výborný) a po zásluze odměněny- God of War oficiálními oceněními a Red Dead Redemption zase pomyslnou cenou od hráčů v podobě výborných prodejů, nejvyšších v loňském roce.

skylines

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No... je to dobrá hra ale v podstatě dost jednoduchá. Nějaký příběh tam byl a na konci odbytý trošičku jakoby "deus ex machina" zakopnutím kde se všechno vyvalí za pět minut a než k tomu dojdete tak pořád jen mlátíte, řešíte primitivní puzzle a nejlepší postava je uřízlá hlava. Řákal jsem si: jo hraje se to dobře tak zkusím dojet všechno co jde a udělám všechny valkýry i díry ve světě nebo jak se to jmenovalo... no po příběhu a návratu do chatky to bylo jako když utne. A nebyl absolutně žádný zájem to znovu zapnout. RDR 2 na druhé straně ringu v podstatě nemá příběh do poslední třetiny hry kde to ale pak odsýpá a jste rádi že jste došli tak daleko a jste toho svědky. Vedlejší mise a náhodné události jako nikde jinde. Provázanost světa u her naprosto nereálná kdo nevěří ať se podívá na youtubera "MrBossFTW" který to bere až moc vážně a jde za každou stopou. Tohle chci hrát znovu ale čekám na PC. Když nebude do roka nevydržím to a zase to zapnu. Ten svět sice není fantaskní a barevný jako v GoW ale i tak má větší hloubku. No nevím. Asi neměl dost času na to se dostat k většímu počtu hráčů nebo tam prostě je to vlastenectví PSkářů kteří hlasují pro svou exkluzivitu bez ohledu na to jestli byla vážně nejlepší.

Emporio

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RDR2 > GOW :)

Reklama
Reklama