GoldenEye 007: Reloaded – zpět do akce
GoldenEye 007 Recenze GoldenEye 007: Reloaded – zpět do akce

GoldenEye 007: Reloaded – zpět do akce

Michal Maliarov

Michal Maliarov

4

Activision se rozhodlo oživit jednu skvělou bondovku z Nintendo Wii ve zbrusu novém HD pozlátku. Povedlo se?

Reklama

Recenze z hraní Xbox 360 verze

Přibližně před rokem se nám na konzoli Nintendo Wii dostala překvapivě hardcore střílečka z univerza agenta Jamese Bonda. Fanoušci přestali nadávat na dětskost konzole a projednou jsme zažili akci z pohledu první osoby, která lákala i ničím více, než jen máváním pohybového ovladače. Zcela jistě se za nějakou dobu dočkáme překvapení v podobě regulérního pokračování, prozatím se ale musíme spokojit s remakem titulu, co transformoval na „větší“ konzole. Je ale port jen hezkou sbírkou textur, nebo je v tom něco více?

Jmenuji se Bond. James Bond

Nenechte se zmást obálkou a screenshoty, GoldenEye 007: Reloaded není jen tupým okopírováním předlohy. Náš fešný agent, stále s obličejem herce Daniela Craiga, se potká se zcela novými postavami, navštíví jiné lokace a především půjde jiným příběhem, splácaným speciálně pro remake. Tentokrát se zaměří na tajnou organizaci, která chce využít nové satelitní zbraně pro ovládnutí světa. Nic nového pod sluncem, stále to oblíbené akční klišé, co máme tak rádi.

O příběh tu opravdu nejde. Ten si pěkně pomalu plyne, občas vás potěší filmečky a přehodí ze zasněženého Ruska do o něco teplejších krajů, případně rovnou pěkného nočního klubu. Základní premisou je dobře dávkovaná kombinace filmové akce a plížení, ke kterému skladba úrovní doslova vybízí. Ať už se nacházíte v tajné laboratoři pod zemí, nebo husté džungli, vždy se najde několik cest k cíli, průlezy, jeskyně či ventilačky, v závislosti na prostředí.

Obřím kladem každého Bonda vždy bylo i bude cestování po celé zeměkouli, což samo o sobě pěkně zabraňuje stereotypu.

Zatímco stealth funguje na jedničku a plížit se mapou za občasného křupání lebek oku lahodí, samotná akce už tak promyšlená není. Zatímco u předchůdce se nepřátelé chovali dostatečně inteligentně a hráč si musel opravdu hlídat záda a neustále se pohybovat, v novodobém podání většinou strážní zmateně pobíhají a nechávají vám možnost je postupně postřílet. Jediný zádrhel tak má hráč v situacích, kdy nepřátelé jednoduše berou počtem a člověk se prakticky nemá kam schovat. Takto jsme si ale narůstající obtížnost rozhodně nepředstavovali a je to něco, co u novinky bije do očí i méně náročné hráče. Zkrátka se vytrácí veškeré napětí a atmosféra z přestřelky, a jakmile vás někdo objeví, cesta většinou vede přes horu mrtvol. Což je rozhodně škoda.

Kam já se jen nepodívám

Obřím kladem každého Bonda vždy bylo i bude cestování po celé zeměkouli, což samo o sobě pěkně zabraňuje stereotypu. Cestování nás čeká i zde. Podíváme se do mnoha míst známých z Wii předlohy, díky novému enginu ale budou i ta stará místa lehce překopaná a překvapit by tak hra měla i hráče, jež mají předchůdce v malíku. Takřka každá mise vás zavede na jinou část zeměkoule, kde však nastupuje stejný systém. Dopližte se, kam dokážete a pak už jen posílejte kulky mezi oči. Opět, velká škoda, každého prostředí šlo využít mnohem lépe.

Novodobý styl Bonda s tváří Daniela Craiga byl zproštěn všech těch udělátek, které dělaly z předchozích filmů osobité, i když trochu sci-fi šarády. Jediné, co vám zde přijde opravdu vhod je váš smartphone, který dokáže snímat různé zařízení ve hře, hackovat střílny či počítače a samozřejmě posílat fotografie vedení, které vám potom podá pomocnou ruku. Nejedná se o bůhvíjak nutný nástroj a ve většině případu jej budete využívat pouze tehdy, kdy to bude dle mise opravdu nutné.

Absenci hraček v kapse vynahrazuje dostatečně vyvážení arzenál, kde nechybí žádná z moderních střelných zbraní. Každá se navíc objeví s mnoha různými přídavkami a je tedy na vás, zda si vyberete Scar s laserovým zaměřovačem nebo M16 s optikou. Velký rozdíl mezi zbraněmi nepoznáte a druhou Armu opravdu nečekejte, jedná se spíše o věc vzhledu a o to, co komu sedne nejvíce. Vždy k vašim službám budou i ruce, které umí fešné chvaty a i proto je styl plížení ve většině hry vítán více, než bezhlavá střelba.

Zkusím si hrát na padoucha

V případě, že už příběh hodíte za záda (což by nemělo trvat nijak dlouho, cca 8 hodin), je k mání ještě menší bonus v podobě módu MI6. Ten sebou představuje seznam singleplayerových úrovní, kde jsou hráči podávány různé úkoly a výzvy. Jednou se musíte proplížit bez povšimnutí, jindy bránit určitý bod, nebo jednoduše vystřílet vše v dosahu. Není to nic, co by vás donutilo vydržet u hry o těch pár hodin více, v případě ale, že vás hlavní kampaň uhranula, dokážete i zde strávit několik hodin navíc.

Podstatně větším lákadlem je plnohodnotný multiplayer, který je však tak trochu nedoceněný. Nabízí celkem 14 mapy, po kterých si zaběháte až v 13 rozličných módech, ať už s kamarády přes split-screen, nebo online. Povětšinou se jedná o důvěrně známé alternativy módů deathmatch, capture the flash či conquest, najde se i zajímavá předělávka z Call of Duty zvaná Escalation, kdy po každém zabití měníte zbraň na lepší kus.

Pokud nemáte věrné přátele se stejnou hrou, je multiplayer takřka poloviční.

Problém multiplayeru tak spočítá spíše v oblíbenosti hry samotné. Nejedná se totiž rozhodně o Battlefieldu a jiné globální multiplayerové tituly a nezřídka se tak stává, že mimo ty nejznámější módy zejí servery prázdnotou. Pokud tak nemáte věrné přátele se stejnou hrou, je multiplayer takřka poloviční.

Remake jedna báseň

Občas se původ prostě nedá schovat. GoldenEye 007 ve své době z Wii vymáčkl maximum, pro PS3 a Xbox360 ale vývojáři potřebovali něco působivějšího. Využili tedy zcela nový engine, přidali pěkné efekty počasí, scény zaplnili více postavami a pokryli vše pěknou vrstvou HD textur. Ať se ale kluci snažili sebevíc, stále se jedná v dnešní době o veskrze průměrnou audiovizuální stránku. Postavy sice přidaly na detailech, stále ale vypadají dost uměle a kostrbatě. Naštěstí to vynahrazuje bravurně zvládnuté prostředí a milé detaily v něm.

Potěší samozřejmě hudební podkres univerza, stejně jako Daniel Craig v hlavní roli. Na zvukovou stránku si nelze stěžovat, podtrhuje atmosféru a častý pokec během mise zpříjemňuje hluchá a tichá místa. Filmové pojetí se tedy povedlo, a pokud nebudete příliš nároční, zůstanete spokojeni.

Bond je Bond

GoldenEye 007 bylo skvělou akcí. Ani Reloaded není špatnou hrou. Staví na všech prvotřídních prvcích, jež původní hru udělali tak oblíbenou a přidává k tomu HD pozlátko a řadu novinek. Genialita však tkví v detailech a maličkostech, v nichž se novinka předchůdci zkrátka nevyrovná a grafická stránka není zdaleka vše. Fanoušky Bonda tedy titul rozhodně zaujme a strávíte u něj několik příjemných hodin. Pokud ale právě nemáte herní absťák, doporučuji pár měsíců počkat. Přijde březen a s ním další luxusní nášup hitů.

GoldenEye 007

Verdikt

Slušná FPS akce okořeněná stealth prvky a Bondovskou atmosférou, navíc s multiplayerem. Nebýt horší AI a relativně přímočaré hratelnosti, jednalo by se o podstatně větší hit. V tomto případě vám jen titul zkrášlí pár zimních večerů, což občas také není na škodu.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

cestování
stealth pasáže
chvaty
Daniel Craig
dodatečný obsah
horší AI
průměrný grafický remake
často příliš přímočaré
v multiplayeru si nikdo nechce hrát
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama