Gravitační bludišťák v Manifold Garden
Novinka Gravitační bludišťák v Manifold Garden

Gravitační bludišťák v Manifold Garden

Michal Jonáš

Michal Jonáš

2
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Apple iOS

Smyslné hrátky s fyzikou a gravitací inspirované Portalem.

Reklama

Bavili jste se u prvního či druhého Portalu? Pak by vás mohla zabavit také stylová spletitá zahrádka Manifold Garden, která tu spletitost má přímo ve svém názvu. Jedná se o logickou 3D hříčku z pohledu první osoby, která podobně jako slavná dvojice Portalů pracuje s fyzikou a gravitací tak, že můžete volně chodit prakticky po jakékoliv ploše. A že jich tu je!

Tuto graficky smyslnou a nápaditou hru vymyslel a sestrojil jediný autor: mladý multifunkční absolvent fyziky a ekonomie na univerzitě v Chicagu, Američan William Chyr. Kromě game designu se velmi úspěšně věnuje i fyzickému designu, kresbě, malířství a vědě. Měl již několik výstav v USA a v Číně, z níž pochází jeho rodina.

 

Gravitační bludišťák v Manifold Garden

 

A právě pro jednu z výstav si před čtyřmi lety vytvořil snové abstraktní město Chroma City, v němž nakreslil množství artworků a obrazů. Z tohoto konceptu nyní vznikla jeho herní prvotina Manifold Garden. Hra vyšla na Apple Arcade a Epic Game Storu (za docela drahých 15,99 EUR/410,-) právě dnes, za rok se objeví na Steamu a za několik týdnů William dokončí port pro PlayStation Store.

Titul se měl původně jmenovat Relativity, ale jedna hra s tímto názvem již vyšla a tak tu svoji Chyr přejmenoval na současnou Manifold Garden. Hra sofistikovaně využívá koncept tzv. Eukleidovské geometrie, což je sbírka základních pouček a zákonů geometrie, kterou vypracoval starořecký matematik Eukleidés. Chyr tuto geometrii spojil jednak s abstraktním uměním a jednak s logickým tématem, u něhož se inspiroval u té zmíněné dvojice Portal, dále u hry Infinifactory a také u snímku Inception.

 

Gravitační bludišťák v Manifold Garden

 

Výsledkem je krásné, takřka vektorové bludiště plné různých fyzických překážek a hádanek, v němž se můžete pohybovat velmi volně, protože svoji přitažlivost má skoro každá jednotlivá plocha. Takže i zde, co bylo jednou podlahou, ve strop se může v cuku letu obrátit! Autorovi prý hra zabrala celkem 5 let vývoje a ladění, první práce na ní započaly v roce 2012.

 

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=jZ_yxZwAoCg[/embed]

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama