Během této doby se tvůrci hodlají vrátit ke kořenům a mezitím vydat jen pár aktualizací.
Včera tvůrci populární karetní hry Gwent: The Witcher Card Game přiblížili, jak chtějí titul podporovat v následujících měsících. Vývojáři ze studia CD Projekt RED uznali, že se během vývoje tak trochu odvrátili od původní vize projektu a od podoby, která je zábavná i unikátní. Proto spouští iniciativu Homecoming, která potvrdá 6 měsíců.
Po tomto období Gwent konečně opustí fázi otevřené bety a zároveň dojde na vydání dlouho očekávané singleplayerové kampaně Thronebreaker, které se věnuje samostatný tým a která slibuje příběh o královně Meve nebo různé RPG prvky. V průběhu těch šesti měsíců však vyjdou jen dvě větší aktualizace. V dubnu dorazí update, který uvede chybějící prémiové karty a skiny hrací plochy založené na jednotlivých frakcích. V květnu bude následovat snaha hru lépe vyvážit a přijít s novým pojetím mechaniky Create. Jinak samozřejmě dojde i na přechody kompetitivních sezón, souboje frakcí nebo pravidla Warped Areny.
Celá iniciativa Homecoming, která se naplno projeví až po těch šesti měsících, má hned několik cílů. Jakmile skončí, jednotlivé linie na hrací ploše budou mít opět smysl a různým kartám kupříkladu poskytnou různé výhody. Dojde i k překopání vzhledu plochy, aby byly karty lépe vidět, stejně jako hlavního menu, uživatelského rozhraní či in-game obchodu. To má mít za následek důslednější návrat k estetice a temné atmosféře světa Zaklínače.
V plánu je také přepracování mince, tedy pořadí hráčů, v němž začínají zápas, nebo systému postupu. Počítá se třeba s pořádným tutoriálem pro nováčky, novým systémem postupu po úrovních, achievementy nebo se změnami v rámci hodnoceného režimu (Ranked Mode) a jeho odměn.
Samozřejmostí jsou pak různé změny v hratelnosti, jež zahrnují již zmíněný opětovný význam bojových linií nebo překopání Create mechaniky. Jinými slovy, více prostoru pro schopnosti hráčů a méně pro náhodné prvky. Je však možné, že pokud budou nějaké mechaniky dostatečně zajímavé, ale nepříliš vhodné pro hodnocené zápasy, budou k dispozici jen v nehodnoceném režimu (Casual Mode) nebo v Areně.
CD Projekt RED toho tedy chystá opravdu dost. Nechat hru šest měsíců skoro beze změn je samozřejmě velký risk, ale pokud se podaří udržet aktuálně snanovený směr, vypadá to, že by to čekání mohlo vážně stát za to a Gwent by se mohl skutečně vrátit ke všem věcem, které z něj učinily tak unikátní karetní hru. Nemluvě o tom, že se konečně dočkáme pořádného singleplayerového obsahu. Nezbývá tedy než čekat a doufat, že se vše povede.