Half-Life 3 opravdu nebude určený pro virtuální realitu
Half-Life Novinka Half-Life 3 opravdu nebude určený pro virtuální realitu

Half-Life 3 opravdu nebude určený pro virtuální realitu

Martin Cvrček

Martin Cvrček

12

Očekávanou věc potvrdil Chet Faliszek z Valve na akci EGX.

Reklama

Není to tak dávno, co se objevily zprávy o úvahách lidí z Valve nad tím, jestli by mohli pro virtuální realitu využít prvky série Half-Life. Portal koneckonců využili v působivém demu pro jejich VR headset HTC Vive.

Ačkoliv šlo jen o úvahy nad využitím obecných prvků série, leckdo si pod tím představil konkrétní hru, tedy dlouho očekávané Half-Life 3. A začal šířit zprávy, že Valve uvažuje nad využitím HL3 pro virtuální realitu. Podobný závěr byl nezřídka vyvozován i z pouhého faktu, že se tvůrci z Valve tak angažují ve vývoji virtuální reality. Half-Life 3 má být přece dříve či později jejich vlajkový titul, tak proč by ho nevyužili pro VR?

Možnost, že by Half-Life 3 bylo určené pro virtuální realitu, ale smetl ze stolu Chet Falizsek z Valve. Dřívější spisovatel pro několik titulů od Valve a hlavní tvář série Left 4 Dead se nyní plně věnuje virtuální realitě, a proto o ní přednášel na akci EGX. Po velmi zajímavé přednášce došlo na dotazy posluchačů a jeden z nich se zcela přirozeně zeptal na to, jestli bude Half-Life 3 ve VR.

„Sázeli jsme se, jestli se někdo zeptá. Ne.“

Posluchač se později zkusil zeptat ještě jednou a dostalo se mu stejné odpovědi: „Řekl jsem ne!“

Nyní už tedy máme definitivně jasno, že Half-Life 3 nebude ve VR. Nutno ale říct, že o stavu nebo pouhé existenci vybájeného titulu tahle skutečnost nic neříká. Psal jsem to už v nedávné novince o easter eggu v mad Maxovi a klidně to napíšu znova - Half-Life 3 je pořád spíše mýtus.

Stále nevíme, v jaké fázi vývoje se hra nachází, nevíme ani to, jestli se na ní vůbec pracuje. Chetova odpověď se dá vykládat nejen tak, že existující hra Half-Life 3 není určená pro virtuální realitu, ale i stylem „Pokud se někdy konečně pustíme do vývoje HL3, nepůjdeme směrem virtuální reality“.

Což je koneckonců logické východisko. Ať už bude pokračování Half-Life jakékoliv, pravděpodobně půjde o tradiční hru a nativní podpoře virtuální reality by tvůrci určitě museli obětovat mnoho herních prvků. Řada tvůrců včetně Valve totiž razí názor, že s virtuální realitou je třeba počítat od začátku a hru podle toho přizpůsobit. Chet Faliszek na své přednášce navíc prohlásil, že virtuální realita nemá za cíl nahrazovat tradiční hraní, spíše ho doplňovat.

Na celou situaci poměrně trefně zareagovala fanstránka ValveTime.net prostřednictvím Twitteru.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama