Hermen Hulst ředitelem Sony Worldwide Studios
Novinka Hermen Hulst ředitelem Sony Worldwide Studios

Hermen Hulst ředitelem Sony Worldwide Studios

Martin Zavřel

Martin Zavřel

Platformy PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4

Shuhei Yoshida ředitelem nově vytvořené iniciativy pro nezávislé vývojáře.

Reklama

Sony prochází v poslední době velkou konsolidací v přípravě na start PS5 příští rok, který plánují uchopit ještě "globálněji", než kdy v minulosti. Tento týden jsme se dozvěděli o změně pozic pro dvě klíčová jména.

Původní tisková zpráva:

Společnost Sony Interactive Entertainment (SIE), odpovědná za značku a rodinu produktů PlayStation, dnes oznámila okamžité povýšení Hermena Hulsta ze společnosti Guerrilla na ředitele Worldwide Studios (WWS). V této roli bude Hulst řídit a vést veškerý vývoj her ve 14 studiích, která tvoří Worldwide Studios. Společnost také oznámila, že Shuhei Yoshida opustí svoji současnou pozici prezidenta WWS a stane se hlavou nově vytvořené iniciativy, která se zaměří na podporu externích nezávislých tvůrců.

„Hermen je jedním z nejefektivnějších a nejuznávanějších osobností v odvětví videoher. Je vášnivým obhájcem týmů, které vede, a chápe, jak posílit tvůrčí talent k vytváření skvělých zážitků,“ řekl Jim Ryan, prezident a generální ředitel společnosti Sony Interactive Entertainment. „Worldwide Studios je základní součástí budoucího úspěchu společnosti a musíme splnit slib, který jsme dali hráčům, že budeme vytvářet imaginativní a vzrušující obsah, který je pro PlayStation skutečně jedinečný. Nepochybuji, že Hermen může vést naše týmy rovnoměrným tempem k poskytování přesvědčivých a rozmanitých zážitků.“

Hermen Hulst ředitelem Sony Worldwide Studios

Hulst spoluzakládal amsterdamskou společnost Guerilla a dosud působil jako její generální ředitel. Studio je nejznámější svou řadou her Killzone, která debutovala na PlayStation 2 v roce 2004, a uznávanou hrou Horizon Zero Dawn, která byla uvedena na PS4 v roce 2017. Společnost Guerrilla pod vedením Hulsta pokračovala v inovacích a vývoji vlastního herního enginu Decima, který začala používat v roce 2013 a který byl použit k výrobě řady herních titulů, včetně nadcházející Death Stranding od společnosti Kojima Productions. Společnost Sony Computer Entertainment koupila společnost Guerilla v roce 2005. Angie Smets, Jan-Bart van Beek a Michiel van der Leeuw společně přebírají Hulstovy povinnosti ve společnosti Guerrilla jako vedoucí studia.

„Od roku 2001 úzce spolupracuji s PlayStation a celou rodinou Worldwide Studios a chovám naprostou úctu a obdiv k tvůrčím talentům a ambiciózním nápadům v celé síti studií v USA, Evropě a Japonsku,“ řekl Hulst, ředitel Worldwide Studios. „Jsem nadšený, že mám nyní příležitost vést tak inspirativní a talentovaný tým, jehož jedinečnou úlohou je stavět úžasné hry pro fanoušky PlayStation.“

Společnost SIE také dnes oznámila novou iniciativu společnosti vedenou veteránem PlayStation Shuhei Yoshidou, zaměřenou na podporu externích vývojářů, kteří vytvářejí nové a neočekávané zážitky pro herní komunitu. Yoshida, který je přímo podřízen Jimu Ryanovi, opustí svou roli ve WWS, aby se mohl soustředit na naši rozmanitou komunitu nezávislých vývojářů a zajistit, že bude mít nástroje, technologie a služby, jejichž prostřednictvím úspěšně osloví velkou komunitu hráčů PlayStation.

Hermen Hulst ředitelem Sony Worldwide Studios

„Jsem nadšený, že mohu oznámit, že Shu Yoshida je jmenován ředitelem této nové iniciativy. Každý ví, jakou má Shu vášeň pro nezávislé hry — jsou životadárnou krví odvětví, a právě díky nim je naše portfolio obsahu pro naše hráče tak výjimečné. Tyto divoce kreativní zážitky si zaslouží pozornost a zastánce u PlayStation, jako je Shu, který zajistí, aby celá organizace SIE spolupracovala na lepším zapojení nezávislých vývojářů prostřednictvím kultury podpory a oceňování jejich příspěvků platformě PlayStation,“ dodal Ryan.

Kdo je Hermen Hulst?

  • Hermen Hulst je ředitelem Worldwide Studios pro Sony Interactive Entertainment, kde se věnuje herním studiím vyvíjejícím software pro platformy PlayStation a dohlíží na herní strategii a vývoj.
  • Dříve jako spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Guerrilla byl Hermen odpovědný za směřování společnosti, a především za hry společnosti Guerrilla z tvůrčího a komerčního hlediska.
  • První zkušenosti s herním průmyslem získal během studentských let v Ubisoftu v USA a svou profesionální kariéru zahájil ve strategickém marketingu ve společnosti Philips Electronics. Než se vrátil do herního průmyslu, pracoval jako konzultant pro řízení ve společnosti Andersen Consulting.
  • Hermen je od roku 2001 generálním ředitelem společnosti Guerrilla a od roku 2011 viceprezidentem Worldwide Studios společnosti Sony Interactive Entertainment pro Evropu. Je držitelem titulu Master of Science v oboru řízení technologií a je absolventem filozofie na Amsterdamské univerzitě.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama