"Nebyli jsme dostatečně zkušení a chybělo nám know-how."
Na YouTube kanálu Cutscenes byl uveřejněn rozhovor s režisérem Hideki Kamiyou, ve kterém promluvil o vývoji a zrušení hry Scalebound. Společnost PlainumGames byla podle jeho slov "příliš nezkušená" na to, aby zvládla výzvy, kterým při vývoji hry Scalebound čelila.
"Scalebound byl projekt, na kterém jsme se spojili s Microsoftem. Očekávali od nás velké věci a my jsme museli tato očekávání naplnit. Spojení s Microsoftem znamenalo vydání hry na nejnovější konzoli Xbox. Znovu jsem měl chuť udělat špičkovou hru. Chtěl jsem se vrátit k něčemu fotorealistickému," uvádí Kamiya v rozhovoru.
"I když to bylo mé osobní přání, myslel jsem si také, že je to přínosná mise pro PlatinumGames proto, abychom zlepšili naše grafické schopnosti a dostali se v tvorbě moderních her k dalšímu kroku."
Hideki Kamiya miloval od dětství fantasy světy. Vždy bavily světy plné šermování s meči, s magií a draky. Jako dítě hrál Sorcerian, Hydlide a všechny tyto fantasy hry z klasické éry PC. "Vždy jsem chtěl vytvořit něco na toto téma. Takhle jsem si představoval svět s mladým mužem v jeho středu a který bojuje po boku draka."
"Pro PlatinumGames to však byla velká výzva. Pracovali jsme v prostředí, na které jsme nebyli zvyklí. Vyvíjeli jsme na Unreal enginu, ale chybělo nám k vybudování hry vyžadující online funkce potřebné know-how. Překážky, které jsme museli překonat, byly prostě velké."
"Nebyli jsme dostatečně zkušení a nedokázali jsme se přes tuto zeď dostat. Vedlo to k tomu, co se nakonec stalo. Je mi líto hráčů, kteří se na hru těšili a navíc je mi líto Microsoftu, který do nás vložil důvěru jako do obchodního partnera. Chci se omluvit jako tvůrce i jako člen PlatinumGames."
Scalebound byla oznámena pro Xbox One na E3 v roce 2014 a PC verze pak byla přidána také na E3 o dva roky později v roce 2016. Původně měla na obě platformy vyjít v roce 2017, ale počátkem roku Microsoft oznámil zrušení vývoje hry.