Hideo Kodžima by při vývoji rád využíval umělou inteligenci
i Zdroj: Kojima Productions
Death Stranding 2 Novinka Hideo Kodžima by při vývoji rád využíval umělou inteligenci

Hideo Kodžima by při vývoji rád využíval umělou inteligenci

Václav Brixí

Václav Brixí

Autor vizionářské hry Death Stranding, Hideo Kodžima, se nechal slyšet, že by rád do vývoje více zapojil AI. Měla by pomáhat s "nudnými" úkoly.

Reklama

Umělá inteligence je velkým strašákem mnoha kreativních odvětví, ale dokáže být i schopným pomocníkem. Toho si je vědom i jeden z velikánů herního průmyslu, Hideo Kodžima. V nedávném rozhovoru pro server Wired se rozpovídal mimo jiné i o využívání takzvané AI v herním vývoji. Dle jeho slov by se měla tato technologie využívat v tomto odvětví mnohem více, ne však na vytváření nápadů nebo obsahu. Spíše by se mohla postarat o ty “nudné” úkoly, které vývoj provází.

AI zkrátí vývoj a ušetří peníze

Hideo Kodžima má v hlavě ideální vizi toho, jak by mělo využívání umělé inteligence v praxi vypadat. Namísto toho, aby vývojáři AI pouze “používali” je potřeba s touto technologií více “spolupracovat” a “spoluvytvářet” obsah. Na mysli má především nudné a repetitivní součásti herního vývoje. Například lipsync, dílčí motion capture nebo nahrávání vzdechů a jiných zvuků, které postavy vydávají.

Podobně na věc nahlížejí například i vývojáři ze studia Battlefield Studios, kteří aktuálně válcují trh se svým novým akčním titulem Battlefield 6. I zde byla podle generální manažerky společnosti použita umělá inteligence. Výhradně však k urychlení procesu přípravné fáze vývojem nikoliv ke generaci obsahu ve hře samotné. Cílem bylo prý dynamizovat nezáživné části developmentu a poskytnout tak více prostoru pro kreativitu.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama