Autor vizionářské hry Death Stranding, Hideo Kodžima, se nechal slyšet, že by rád do vývoje více zapojil AI. Měla by pomáhat s "nudnými" úkoly.
Umělá inteligence je velkým strašákem mnoha kreativních odvětví, ale dokáže být i schopným pomocníkem. Toho si je vědom i jeden z velikánů herního průmyslu, Hideo Kodžima. V nedávném rozhovoru pro server Wired se rozpovídal mimo jiné i o využívání takzvané AI v herním vývoji. Dle jeho slov by se měla tato technologie využívat v tomto odvětví mnohem více, ne však na vytváření nápadů nebo obsahu. Spíše by se mohla postarat o ty “nudné” úkoly, které vývoj provází.
AI zkrátí vývoj a ušetří peníze
Hideo Kodžima má v hlavě ideální vizi toho, jak by mělo využívání umělé inteligence v praxi vypadat. Namísto toho, aby vývojáři AI pouze “používali” je potřeba s touto technologií více “spolupracovat” a “spoluvytvářet” obsah. Na mysli má především nudné a repetitivní součásti herního vývoje. Například lipsync, dílčí motion capture nebo nahrávání vzdechů a jiných zvuků, které postavy vydávají.
Podobně na věc nahlížejí například i vývojáři ze studia Battlefield Studios, kteří aktuálně válcují trh se svým novým akčním titulem Battlefield 6. I zde byla podle generální manažerky společnosti použita umělá inteligence. Výhradně však k urychlení procesu přípravné fáze vývojem nikoliv ke generaci obsahu ve hře samotné. Cílem bylo prý dynamizovat nezáživné části developmentu a poskytnout tak více prostoru pro kreativitu.