Zpět na článek

Diskuze: Hlas trilogie Zaklínač považuje AI dabing za potenciální "nebezpečí"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

matthew074

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

wtf

skylines
skylines
Level 0 Level 0
26. 12. 2023 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebezpečí AI je někde trochu jinde než ve hrách. Dnes k vám mohou mluvit desítky let mrtvý lidé a poradit vám jak si nastavit internet a spousta lidí nedokáže poznat že to není skutečné video. Co pak teprve v rukách právě dezinformátorů. Dnes vám člověk skočí i na stupidní video na youtube a jen proto že to sedí do jeho narativu a člověk na něm říká co ten druhý chce slyšet tak ignrouje všechny červené vlajky a neobtěžuje si ta slova ověřit. Co teprve až bude tyhle nástroje schopný používat i kdejaký sedlák co sotva umí zapnout PC. Krom toho bude jakýkoliv audio nebo video záznam nepřípustný třeba u soudu. Obavy z komerčních rizik jako že třeba lidé ztratí práci jsou až na posledním místě protože to se děje už tisíce let a reálné nebezpečí je v tom minimální. Jak se práce stane zastaralá tak není potřeba pro ní držet místo když je ten obor už zbytečný. Třeba herci si vybrečeli speciální zacházení a umělé vytváření pracovních pozic jen proto aby se nemuseli učit novým skillům a hledat si normální práci a to je cesta do pekla co jen oddálila nevyhnutelné že se jejich počty stejně budou snižovat. Začne to nenápadně. Grafika animáků bude pořád lepší, začne se vytrácet její stylizace a přirozeně se přejde na kompletní absenci živých herců a dabérů v celém filmu a nikomu to nepřijde divné protože se filmy budou vzájemně předhánět a marketing bude mířit na nové použité technologie a posouvání laťky. Kdyby dnes nějaké velké studio jen tak udělalo ten stejný film bez tohohle přechodu tak by to strhlo lavinu nevole a možná i přineslo pár unáhlených zákonů a regulací takže si dají na čas. Ani bych se nedivil kdyby se jednoho dne licencovali kompletně virtuální herci kteří by hostovali v jiných filmech podobně jak se tomu dnes děje u her nebo vlastně i u filmů s herní tématikou.

Coehoorn

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skylines Praca bude obrovský problém.Ekonomovia si totiš neuvedomujú,ze narozdiel od ekonomických revolucií v minulosti toto ide opacným smerom.V minulosti prislo k decentralizacii infirmacií-knihtlač, decentralizacii zdrojov - nove ložiská, kratsia logistika,lepsie skladovanie, a zlahčovaniu prace - sofistikovana práca sa stala ľahkou a tak ju mohlo vykonať viac ludí. Teraz ideme cestou centralizacie, obmedzovania dosahu informacií, a lahka praca zanika a pokial niaka vzniká je sofistikovaná. Najvecsie nebezpecenstvo,ale bude v uzavretí v bubline ked celý svet budeme vnímat zkrz niaku komercnú AI,ktorá nam ukaze len to čo di u nej niekto zaplatí.

gerhart

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeho hlas som ešte ani nepočul, pretože pre mňa je hlas trilógie Jacek Rozenek, ale určite s ním súhlasím. Akurát rozmýšľam či je nebezpečnejšia umelá inteligencia alebo umelá demencia. No tieto veci by som hlavne do umenia veľmi nepchal.

KrupisekUzasnejDen

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by fajn si delat vlastni hry na zaklade jednoducheho psaneho textu :) ai konec sveta nevyhnutelne :) co se tyce poldy je videt kazda recenze neobektivni sry jako max 3/10 hra jeskorostejna naprosty zbytecny remaster :) njn ceska hra bezne no:)))))))

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě je jen otázkou (krátkého) času, kdy klidně celá AAA hra bude namluvena AI. Herní průmysl je dnes jen byznys, čest těm pár studiím, které dělají hry pro potěchu hráčů. Nedivil bych se, kdyby vzali hlas známého dabéra, lehce ho upravili a nazdar. Studio řekne "Tohle ale není váš hlas, je pouze podobný". No a hádejte se o to, když těch různých hlasů jsou miliony.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
25. 12. 2023 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Umelá inteligencia má však solídny problém s emóciami v hlase, chýba jej ten jemný cit človeka, kedy, čo, ako... vyvíja sa síce rýchlo, avšak nemyslím si, že by prebrala celé odvetvie. Ale na všeobecné, nepodstatné NPCs ju asi v krátkom čase použijú.

ancient_one
ancient_one
Level 1 Level 1
25. 12. 2023 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Mozno nie teraz, ale o dekadu nas to urcite caka.

Geralt z Rivie

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Tím krátkým časem jsem to myslel třeba 2 až 3 roky, možná i déle. A podle mě studia jako Activision, Ubisoft, Blizzard, ti jsou rádi za každý ušetřený cent. Téměř jisté je to, že jakmile to bude fungovat u jednoho, připojí se další.

svina

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Slyšel jsem AI Františka Filipovského. S emocemi fakt problémy nemá.

naheCZ
naheCZ
Level 29 Level 29
26. 12. 2023 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Já jako prvotní využití vidím prostě v generických postavách. Dejme tomu u FPS her můžeš každému generickému nepřáteli a spolubojovníkovi vygenerovat náhodný hlas a tak vše nebude znít stejně. Pak to samé u open world - náhodné postavy, které postáváš, nepřátele, atd... Ještě k tomu používat nějaký omezený model na generování dialogů pro tato NPC (náhodné rozhovory, reakce na na hráče/události, ...). Jasně, hrozí, že ti budou vznikat nějaké nesmysly, ale celkově to může přidat na uvěřitelnosti světa a celkovému zážitku. A ušetřit spoustu času lidí, co ty generické dialogy musí vymýšlet a herců, co toto musí dabovat...

Coehoorn

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Lenže to moze byt i vyhodou.Napriklad rozhovory i zvuk nemusia dopredu nadefinované a postava bude reagovat na realny rozhovor z hračom.

Reklama
Reklama