Tvůrci z Guerrilla Games ho popsali na blogu.
Hra Horizon Zero Dawn je rozpoznatelná nejen svým zajímavým prostředím, ale i důrazem na detail. Kromě působivého vizuálního zpracování se vyznačuje animacemi a drobnými detaily, díky nimž svět působí jako živý. Za zmínku stojí mravenci lezoucí po kmenech stromů nebo kaluže, které se tvoří po dešti. Od jejího vydání ale brzy uplyne neuvěřitelných 5 let, takže je ideální čas na technologický posun. A že se podle vývojářů z Guerrilla Games máme na co těšit.
V nedávném příspěvku na na Playstation Blogu totiž tvůrci přiblížili přístup k tvorbě otevřeného světa. Na hře Horizon Forbidden West pracuje celý tým vývojářů, který se nazývá „Living World Team“. Tato skupina se pak zaměřuje na jediné - ještě detailnější propracování a oživení herního světa. Mluví o tom, že k vytvoření věrohodného zážitku, je potřeba vše ve světě umístit s pořádným rozmyslem. Například se zaměřit na to, aby jednotlivé kmeny vypadaly odlišně a zároveň jejich chování odráželo kulturu a prostředí, ve kterém žijí. Na tom spolupracuje několik oddělení. Od tvůrce questů až po game designery.
Tenakth je například soutěživý kmen zaměřený na boj. Naleznete je při cvičení v jejich osadách, plných mladších lidí, starší členové kmene by totiž byli nedostatečně silnými bojovníky. Jejich základnou je zřícenina ze starého světa, z kterého převzali některá gesta, kterým možná úplně nerozumějí - například zdravení vojenským pozdravem.
Hlavní designér Living Wolrd Teamu, Espen Sogn v textu srovnal i chování postav z Horizon Zero Dawn.
„Tam, kde jste dříve viděli NPC bezcílně stát před kovárnou, se nyní bude aktivně zapojovat do dění kolem sebe: přemisťovat materiály, opírat se o stěny, pít z hrnků, mluvit s přáteli a prostě žít svůj každodenní život. Pohybují se a existují účelně.“
Hra Horizon Forbidden West vyjde 18. února 2022 exkluzivně pro PS4 a PS5.