V zimní aktualizaci s přepracovaným systémem tvůrci prosí o druhou šanci.
Hotel Galactic. Manažerský simulátor s velkým potenciálem, který zaujal nespočet hráčů už jen svou líbivou stylizací inspirovanou mimo jiné díly ze Studia Ghibli. Zaujal ale také svým velmi pohodovým gameplayem, jenž dokáží ocenit i hráči tolik nezainteresovaní do žánru cozy her. Nicméně, když nadešel datum 24. července 2025 a Hotel Galactic byl spuštěn v podobě předběžného přístupu, tak všechny nadšence čekalo obrovské zklamání.
Hra totiž měla nespočet problémů i nad rámec předběžného přístupu. Ve finále byla v podstatě nehratelná a to hlavně kvůli špatně fungující AI pracovníků. Ti totiž nebyli schopni plnit své úkoly. Tvůrci tedy slíbili nápravu a měsíce pracovali na opravách. Těsně před Vánocemi si tak pro hráče připravili brzký dárek v podobě velké aktualizace, která slibovala změnu a kompletně přepracované funkce. Pojďme se tedy podívat na to, zda se tvůrcům vše slíbené povedlo splnit a zda si Hotel Galactic zaslouží druhou šanci.
Proč bylo nutné hru přepracovat?
Ve stručnosti pro ty, kteří o hře slyší možná poprvé, se jedná o hru, ve které se stanete správcem zchátralého hotelu na vznášejícím se ostrově v daleké galaxii. Připojíte se tak k bloudící duši Gustava a k několika posledním pracovníkům Hotelu Galactic na cestě k jeho velkolepému obnovení. Postupně hotel budujete, upravujete, zdobíte a staráte se o potřeby a zábavu vašich návštěvníků. Zároveň musíte dát pozor na to, aby hotel zůstával čistý, postele čerstvě ustlané a také abyste měli dostatečné zásoby jak v kuchyni, tak i v úložném prostoru. Nechybí zde ale ani hlavní příběhová linka.
Za hrou stojí polské studio Ancient Forge. Ti po vydání vydali omluvu a slíbili nápravu. Nyní uvedli, že změny neproběhly pouze ve hře. Za oponou se totiž také změnil celý manažerský tým a změnili způsob jak na hře pracují. Na svém oficiálním YouTube kanále vydali Devlog s novým technickým ředitelem. Vysvětlili v čem byl největší problém a proč se nakonec rozhodli chyby jen neopravit, ale rovnou se vrátit krok zpět a kompletně přepracovat základní systémy.
Po dvou měsících oprav si uvědomili, že tudy cesta nepovede.
V původní verzi totiž nebylo provedeno dostatečně důkladné testování, tudíž když vývojáři do hry přidali další věci, tak v podstatě ty předešlé “rozbili”. V prvních dvou měsících se snažili vše opravovat, ale nakonec si uvědomili, že tudy cesta nepovede a je potřeba systém přepracovat. Bez toho by bylo opět další přidávání obsahu bez ovlivnění toho předešlého velmi obtížné. Přepracování se nevyhnula základní logika a hlavní systémy hry, od základů přepracovali také inteligenci NPC.
Jako příklad uvedli scénku se stolečkem. Pokud host seděl u stolu a hráč dal příkaz k zabalení stolku zpět do krabičky a chtěl ho přemístit, host se zasekl, protože nevěděl, jak na tuto skutečnost zareagovat. Nyní se podobným chybám tvůrci snaží předcházet a s používanými předměty není možné manipulovat. Do budoucna však nechtějí hráče jen tímto způsobem omezovat a pracují na postupu, jak toto změnit. Každopádně nyní je již průběh hry hladký a podobné zaseknutí postav by se již nemělo dít. Já sama mohu potvrdit, že nic takového mě při hraní nepotkalo.
Pokud host seděl u stolu a hráč chtěl stůl sbalit do krabice, host se zasekl.
Pro mě osobně byla inteligence postav tím největším kamenem úrazu, protože v jeden moment se díky tomu pro mě stala hra nehratelnou. Především zaměstnanci hotelu se mi podobným způsobem rádi zasekávali a ve finále přestali plnit své pracovní povinnosti. Po tomto updatu již vše šlapalo jak má, zaměstnanci s radostí plnili každý můj rozmar a chopili se úkolů v celkem logickém pořadí, aniž bych jim nějak výrazně upravila jejich náplň práce. Přepracováním AI rozhodně nešlápli vůbec vedle a díky tomu hra nabízí konečně ten správný gameplay, jaký celou dobu měla.
Nový obsah a funkce
Inteligence postav byla jedním z nejdůležitějších bodů, které hra potřebovala upravit jako sůl. Tvůrcům se to tedy ve finále povedlo. Samozřejmě ale to nebylo to jediné, co zoufale volalo po změně. S novým updatem tak byla do hry přidána další spousta funkcí a nového obsahu. Například Hotel Galactic nabízí nové questové linky a také rozšířený příběh s dodatečnými dialogy a filmečky. Ve hře najdete nově Compendium, což je taková encyklopedie se záznamy o objevených postavách, materiálech a s dalšími užitečnými informacemi o tomto světě.
Hotel Galactic nabízí nové questové linky a rozšířený příběh.
Velkou příjemnou změnou pro mě je také možnost přivolat si loď s novými pracovníky k najmutí a loď obchodníka. Dříve se tyto lodě objevovali jaksi náhodně, což nedávalo moc smysl v případě, když například vaše kuchyň zela prázdnotou a potřebovali jste si nakoupit nějaké zásoby. Novinkou je však také zábavná minihra (tvůrci jich do budoucna plánují více), minimapa, která vás rychle přesune do požadované části ostrova nebo více místa k budování a nové sety nábytku a dekorací. Jeden takový set tvůrci přidali jako bezplatné DLC.
Další změny hlavních systémů
Dost znatelnou úpravou prošlo také vyvážení a uspokojování potřeb návštěvníků i pracovníků. I ty vás předtím při hraní zvládli dost potrápit. Pro mě osobně to bylo opět velmi nepříjemné v případě zaměstnanců, kdy šli na několik hodin spát a přitom zrovna byl v hotelu ten největší nával. Po updatu je vidět, že si tyto postavy vybírají mnohem vhodnější časy a délka spánku je alespoň prozatím velmi zkrácena. Jako další tvůrci vylepšili systém farmaření, ke kterému jsem se tedy minule nebyla schopna přes chyby dostat. To se však změnilo a je mi jasné, že to bude určitě moje oblíbená činnost. Je skvělé, že zde tato možnost je, protože si takto mnohem snáz zásobujete kuchyň a nejste odkázáni pouze na nákup u někdy dost chamtivého obchodníka.
Velkou změnou prošel také strom výzkumu.
Velkým vylepšením a hlavně změnou prošel také strom výzkumu. Ten byl předtím velmi chaotický, nepřehledný a vlastně jsem opravdu někdy nevěděla, co vlastně dělám nebo kde jsem. Nyní tento strom najdete rozdělený do přehledných kategorií, tudíž to velmi usnadňuje orientaci a konečně mi ten celý postup dával vlastně smysl. Osobně jsem tedy s tímto stromem nenarazila ani na nějaké problémy a hotel jsem si tímto způsobem mohla krásně v klidu rozšiřovat. Milou změnou jsou i interakce hostů, kteří si mezi sebou povídají ať už u stolu v jídelně nebo když relaxují v hotelové zahradě.
Změny vizuálu, animací a audia
Ani po audiovizuální stránce vývojáři nezaháleli a díky novému updatu můžeme slyšet novou, příjemnou hudbu, nové a hlavně vylepšené cutscény a zvukové efekty. Již se tedy nestává kdysi velmi častý jev, kdy se ve filmečkách nepřehrával zvuk, postavy byly zaseknuté v textuře či dokonce kamera nezabírala postavy skoro vůbec. Nic z tohoto zmíněného tedy průchod hrou již neruší a příběh se dá krásně a pohodlně sledovat. Na vlastní oči si tak ihned můžete povšimnout i vylepšených světelných efektů, kdy okny prochází paprsky světla. Animace postav jsou také mnohem lepší a rostliny, stromy či voda vás zaujmou většími detaily.
Druhá šance
Hotel Galactic prošel zaručeně obrovskými změnami a jak jsem zmínila, většinu z nich dokážete vnímat prakticky ihned. Tento můj výpis se zabývá těmi největšími a nejdůležitějšími změnami, ale samozřejmě to není úplně vše. Tvůrci odstranili další velký zástup bugů, zlepšili i výkon a stabilitu hry. Společně s tímto vším a dalšími drobnějšími úpravami tak dokázali hru přeměnit v ten správný zážitek, který byl nám hráčům původně přislíben. U hraní mám pocit, že se téměř jedná o kompletní hru. A to i přes to, že je to stále přeci jen předběžný přístup a postup hrou je do jisté míry omezen (například postup ve výzkumu či příběhu).
Je vidět, že tvůrci z Ancient Forge jsou do svého projektu zapálení.
Hotel Galactic mě dokázal u počítače připoutat i na několik hodin v kuse a z mého pečlivě budovaného podniku se mi těžko odcházelo. Průběh byl opravdu velmi hladký a kromě jednoho pádu hry jsem nenarazila na žádné velké obtíže, které by mi hraní překazily. Je vidět, že tvůrci z Ancient Forge jsou do svého projektu velmi zapálení a poučili se ze svých chyb. Ukázali, že umí dostát svému slovu a tento počin si rozhodně druhou šanci zaslouží.