Za 20 dolarů nabízí „kvalitnější“ zvuk.
Přestože od uvedení nového dílu série Call of Duty s podtitulem Black Ops 6 uběhlo pouhých několik hodin, tak se již nyní řeší první zajímavá kauza. Ta se týká tradičně ožehavého tématu monetizace. Hráči konkrétně začali upozorňovat na to, že při procházení nastavení zvuku narazili na uzamčenou placenou položku nazvanou Immerse Gamepack.
Ta má podle popisu zajistit personalizovaný a vysoce kvalitní zvuk. Uživatelé ale byli při snaze o aktivaci této možnosti vybídnuti k zaplacení dvaceti dolarů. Celá situace se následně začala rozebírat na sociálních sítích, kde hráči tuto praktiku označili nálepkou Pay-to-Hear. Ačkoli může znít myšlenka placení za lepší zvuk u prémiové hry jako něco jen stěží akceptovatelného, tak jde ve skutečnosti o něco trochu jiného.
Jádrem problému a určitého nedorozumění je implementace technologie od společnosti Embody, která se zabývá zpracováním prostorového zvuku. Není však pravda, že byste v případě nového Call of Duty museli za využití vylepšeného prostorového zvuku od Embody platit. Řešení od této společnosti můžete v nastavení hry bezplatně zapnout prostřednictvím položky Enhanced Headphone Mode.
Hráči kritizovaná placená položka se týká pouze již zmiňovaného dodatečného balíčku Immerse Gamepack. Ten za dvacet dolarů nabízí nad rámec bezplatné verze vytvoření osobního fyziologického profilu, který má přispět k maximálně personalizovanému zvuku.
Jedná se proto spíše o Activisionem povolenou reklamu společnosti Embody, jež může skrze Call of Duty: Black Ops 6 prodávat svůj produkt, který je ale už podle popisu určen spíše pro opravdové nadšence do zvuku a majitele exkluzivních sluchátek. Nejedná se tedy o něco, kvůli čemu by se měli běžní hráči vzrušovat.
Za minimálně lehce kontroverzní by se však bezesporu dala označit samotná implementace tohoto placeného balíčku do nastavení hry, která může minimálně některé uživatele zmást nebo pohoršit. Call of Duty: Black Ops 6 je k dostání na PC i konzolích PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X/S.