Zoufalé situace si žádají zoufalá řešení.
Dnes vyšlo očekávané akční RPG Dragon's Dogma 2, které si od kritiků odneslo velice vysoká hodnocení (z naší recenze 9 z 10), ale na všech platformách se potýká s výrazným problémem v podobě kolísavého frame ratu. Nejhorší jsou v tomhle ohledu obydlené oblasti, kde velké množství NPC způsobuje značnou zátěž pro CPU. Pro takový problém vám nepomůže snížit nastavení detailů či snížit rozlišení (protože takové věci sníží nároky na GPU, nikoli CPU), ale hráči přece jenom přišli na jedno velice originální řešení.
S nápadem přišel jeden uživatel na subredditu Dragon's Dogma, informoval o tom magazín IGN. Princip je v zásadě docela jednoduchý: Zátěž pro CPU způsobuje z velké části množství NPC, takže jejich zabití by procesoru výrazně ulevilo. Autor příspěvku navrhuje vytvoření komunitního seznamu "postradatelných" NPC, která nejsou pro příběh podstatná, a tito nevinní civilisté by tak mohli být obětováni ve prospěch vyššího dobra.
Poněkud zvrácený nápad minimálně teoreticky dává smysl, takže bude docela zajímavé sledovat, zda se k tomuto kroku někteří hráči odhodlají a zda takové řešení přinese kýžené výsledky.
Dragon's Dogma 2 si můžete pořídit na Alza.cz.