Důvodem je situace okolo závodní hry The Crew.
Koncem minulého roku Ubisoft oznámil stažení prvního dílu závodní série The Crew z prodeje. O čtyři měsíce později následovalo vypnutí serverů, čímž se titul z důvodu požadavku na permanentní připojení k internetu stal nehratelným. Zároveň došlo k odstranění hry z digitálních knihoven.
Všechny tyto kroky se dle očekávání setkaly s hlasitou kritikou ze strany hráčů, kteří po Ubisoftu žádali zpřístupnění formou offline režimu. Ačkoli představitelé Ubisoftu tuto možnost v případě prvního dílu zamítli, u novějších dvou dílů (The Crew 2 a The Crew Motorfest) do budoucna slíbili celou situaci vyřešit lépe.
Zatímco část hráčů začala pracovat na vlastním serverovém emulátoru, který by hru prostřednictvím modifikace opět rozběhl, jiná skupina uživatelů se začala s Ubisoftem rovnou soudit. Hromadnou žalobu na francouzskou společnost konkrétně u kalifornského soudu podali hráči Matthew Cassell a Alan Liu, kteří si první The Crew zakoupili v obchodním řetězci GameStop v letech 2018 a 2020.
Podle obžaloby měl Ubisoft zákazníky uvést v omyl, když je neupozornil na to, že si i v případě fyzické edice nekupují produkt, ale pouze časově omezenou licenci k jeho využívání. V další části je Ubisoft rovněž obviňován z toho, že nepravdivě informoval o obsahu fyzické edice, která namísto volně přístupných dat se hrou obsahovala pouze disk s klíčem pro aktivaci digitální verze.
Žalobci usilují o finanční kompenzaci pro hráče, kteří ke hře z výše popsaných důvodů ztratili přístup. Zástupci Ubisoftu situaci nijak nekomentovali.