Jejich budoucí osud je v rukou vývojářů a vydavatelů.
Digitální kopie her získávají postupem let na trhu čím dál tím větší podíl, přičemž tradiční fyzické nosiče jsou naopak na ústupu. V posledních letech ale mezi hráči vzbudily poměrně velké vášně situace u vybraných starších her, které se po stažení z prodeje a vypnutí serverů staly nehratelnými.
V nedávné době se tato situace řešila například v souvislosti s prvním dílem série The Crew od Ubisoftu. Že může jít i do budoucna o přetrvávající problém, dokazují kroky některých digitálních obchodů, které se snaží uživatele viditelněji upozornit na to, že si kupuje pouze licenci a zakoupenou hru prakticky nevlastní.
Do této skupiny se nově zařadil Steam, který při koupi jednotlivých titulů hráče varuje, že zakoupením digitálního produktu získá pouze licenci k jeho používání. Ta však může z rozhodnutí vývojářů či vydavatele jednoho dne skončit.
Zejména ve spojení s požadavkem na permanentní připojení k serverům to může představovat problém, kvůli kterému nebude možné spoustu zakoupených titulů do budoucna hrát.