V podstatě hned po oznámení Xbox One se znovu rozhořela bitva mezi příznivci Sony a Microsoftu o to, která herní mašinka bude lepší. Ve snaze poskytnout alespoň částečný nadhled se proto redaktoři sajty Gamepur rozhodli připravit menší srovnání.
V tom se podívali na hardwarovou výbavu obou přístrojů, ovšem s upozorněním, že pouhý výpis specifikací ještě nemusí být směrodatný. Tak tedy, obě konzole budou disponovat osmi jádrovým 1,6GHz procesorem na architektuře AMD Jaguar se sdílenou L2 vyrovnávací pamětí 2x2 MB.
Co se grafiky týče, PS4 se pochlubí 1152 jádry, zatímco Xone dostane pouze 768. S tím je spojená i propustnost peak shaderu, jež u microsoftí konzole dosahuje hodnoty 1,23 TFLOPS a u té Sony 1,84 TFLOPS.
V případě operační paměti dostaly obě konzole naděleno stejně (8 GB DDR3), ale tam kde Xbox operuje na frekvenci 2133 MHz, PlayStation jde až na 5500 MHz (GDDR5). Díky tomu dosahuje PS4 víc jak dvojnásobné výtěžnosti (176 GB/s proti 68,3 GB/s).
V případě microsoftí hračky je nicméně ještě třeba zmínit, že jsou 3 GB rezervovány pro systém a až zbylých 5 GB pro hry. Než by někdo začal brblat, stojí za zmínku, že současná generace Xboxu má k dispozici pouze 512 MB na frekvenci 700 MHz.
Závěrem už jen dodám, že zodpovědní lidé z Microsoftu potvrdili, že bude nový Xbox podporovat 4K hraní. Stačí jen aby tvůrci začali takové hry dělat. Na druhou stranu, sbohem bylo dáno SD hraní, jelikož ničím jiným než HDMI konzoli s TV nespojíte. V budoucnu se tak můžeme dočkat podpory 4K u her. Sony potvrdila, že PS4 bude podporovat 4K pro filmy.