Gaming překonal Windows.
Microsoft ve finanční zprávě za druhé čtvrtletí aktuálního fiskálního roku poprvé zahrnul na podzim koupený Activision Blizzard. Ten výrazně posílil tržby herní divize, které poprvé překonaly příjmy z licencí Windows. Nový přírůstek si ovšem rovněž vyžádal nemalé náklady na provoz.
Microsoft také trhal díky Activision Blizzardu rekordy aktivních uživatelů na PC, konzolích Xbox i mobilech. Napříč platformami zaznamenal více než 200 milionů hráčů měsíčně.
V období od října do prosince 2023 přinesl Activision Blizzard do kasy Microsoftu 2,08 miliardy dolarů. Herní divize celkově utržila 7,11 miliardy a přeskočila Windows, které se na tržbách společnosti podílejí 5,26 miliardami. Před gamingem zůstávají s náskokem Office a poskytování serverů a cloudových služeb.
Tržby Microsoft Gaming se meziročně zvedly o 49 % s 44 % ze strany Activision Blizzardu. V kategorii služeb a obsahu Xboxu utržil Microsoft o 61 % víc a Activision Blizzard stojí za 55 %. Tržby z hardwaru vzrostly Xboxu meziročně o 3 %.
Při započítání nákladů na provoz a integraci způsobil nakonec Activision Blizzard ztrátu 475 milionů dolarů. Celá akvizice pak vystoupala během protahovaní v minulém roce na částku 75,4 miliard dolarů.
Z aktuálních čísel jde jen těžko vysledovat dlouhodobý dopad Activision Blizzardu na finanční výsledky Microsoftu, respektive Xboxu. V posledním týdnu snižuje Microsoft náklady na provoz masivním propouštěním.