Jak vypadalo testování Splatoonu 2 u Nintenda Treehouse?
Splatoon 2 Novinka Jak vypadalo testování Splatoonu 2 u Nintenda Treehouse?

Jak vypadalo testování Splatoonu 2 u Nintenda Treehouse?

Ivan Jeziorek

Ivan Jeziorek

4

A jak se líbilo hraní u nás v redakci? Jaké máme po víkendu dojmy?

Reklama

O tomto víkendu proběhlo na konzoli Nintendo Switch testování hry Splatoon 2. Při takzvaném Global Testfire si mohli všichni majitele konzole vyzkoušet, jak asi bude plná hra později při vydání vypadat. Testu se zúčastnili i Nintendo Treehouse a své zápasy živě přenášeli.

Pokud vám náhodou unikly, nebo jste je neměli čas sledovat, můžete se na záznam podívat níže. Pod videem ještě najdete pár našich postřehů z testování, včetně výborné prezentace zbraní Splatoonu 2 a jejich možností.

Naše dojmy z hraní

Jak už bylo Nintendem dopředu oznámeno, testování probíhalo v několika hodinových intervalech od pátku 24. do neděle 26. března. Vyzkoušet šel ale pouze režim Turf Wars, kde se proti sobě postavily dvě družstva po 4 hráčích, ve hře nazývaných Inklingové. Barevné boje probíhaly na dvou mapách: The Reef a Mussleforge Fitness.

Avatara jako takového jste si vybrat nemohli, ale o to stejně nikomu nešlo. Nevím, jestli v prvním díle šlo určit postavičku, se kterou budete po "bojišti" pobíhat, ale vzhledem k rychlosti soubojů je to celkem jedno. Důležitější byly, jsou a od léta taky budou, zbraně. Nebo spíše malířské potřeby. Na výběr byly čtyři kousky: Splatteshot, Splat Roller, Splat Charger a novinka Splat Dualies. Každá barvící pomůcka má sekundární mód v podobě nějakého typu bomby, jedna vybuchuje hned po dotyku s hráčem, jiná po malé chvíli nebo se lepí na zdi.

Po naplnění speciálního měřáku můžete využít i takzvanou speciální zbraň, která teprve dodává hře tu pravou razanci. Splatteshot se změní na baterii naváděných raket, se Splat Rollerem můžete vyskočit do vzduchu a při dopadu vaše nádrž s barvou exploduje. Splat Charger mi přišel asi nejzajímavější svým Sting Rayem, který dokáže střílet hodně daleko a hlavně i přes zdi a novinka v podobě Splat Dualies zase nabízí Inkjet, se kterým vyletíte do vzduchu a... no však si to zjistěte sami.

Zbraně samotné na mne ale působí dost nevyváženým dojmem nebo to možná chce trochu delší cvik a naučení se je ovládat. Třeba právě takový Splat Charger, působící dojmem odstřelovací pušky, mi od pohledu seděl nejvíc, ale při hraní jsem si připadal jako kachna na metrovém rybníčku, obklopeném 40 myslivci. Naopak musím uznat, že Splat Dualies odvedly svou práci na výbornou a většinu času jsem trávil právě s nimi.

Samozřejmě chápu, že v případě druhého Splatoonu šlo pouze o test a podle mne i test zátěžový. Proto to omezení pouze na pár hodin denně. Bohužel musím říct, že pro neznalé prvního dílu naprosto chyběl nějaký rozumnější tutoriál a podle mne to mohlo vést až k odchodu z hraní. Chápu, že provozovatelé už počítají se znalostí ovládání, ale některé detaily by vysvětlit neškodilo. Třeba nové naplňování nádrží nebo použití superzbraní.

Co pro mne bylo asi nejvíc skličující, bylo málo, nebo špatně, fungující připojení. K hraní jsem se bohužel dostal vždycky až večer (to víte, rodina, děti), takže nemůžu posoudit denní dobu, ale večer mne opravdu hodně štvalo čekání, než se člověk do hry dostal. Sehnat všech 8 hráčů trvalo někdy nepříjemně dlouho. První čtvrthodinku to bylo v pohodě, ale později jakoby zájem opadl.

Stejně tak několikrát došlo k přerušení spojení se servery a tak jsem musel začínat úplně od znovu a zase čekat na další hráče. Stejně tak se mi až nepříjemně často stávalo, že došlo k přerušení během zápasu. Ano, nebyl jsem bůhví jak dobrým hráčem, ale zábava to byla a vzhledem k tomu, že se na každý zápas vybírala nová osmice hráčů, mohlo to být spolunatěračům jedno.

Zase musím ale uznat nesporné výhody Swithe, které bylo možné ochutnat už teď. Splatoon 2 se totiž hraje výborně na velké obrazovce s Pro ovladačem, ale i ve stolním režimu nebo v handheldovém. Všechny mají určité plusy a mínusy, ale ani jeden není vyloženě špatný. Je třeba uvolnit televizi a je místo u stolu, není problém. Vyhodili vás z křesla, nevadí, můžete se upíchnout jinde. Díky velmi vhodně zvoleným rozdílným barvám týmu, a později i většiny mapy, je i na malé obrazovce jasně zřetelné, co a kde máte dělat.

Upřímně řečeno mne první Splatoon vůbec ničím nenadchnul a bral jsem jej pouze jako okrajovou záležitost. Jeho úspěch mne překvapil. Po odzkoušení dvojky na předváděčce Switche jsem tomu taky nedával velkou šanci, ale po domácím zkoušení při Global Testfire se něco zlomilo a tak mne hodně mrzí problémy s připojením.

Níže se můžete podívat na pár obrázků, které se mi podařilo při hraní vytípat a ukázku všech čtyř používaných zbraní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama