Jaký byl BioCon 3.0?
Speciály Mass Effect Článek Jaký byl BioCon 3.0?

Jaký byl BioCon 3.0?

Martin Cvrček

Martin Cvrček

2

V článku vám blíže přiblížíme komunitní akci BioCon a rovněž se podíváme na dojmy z hraní Mass Effectu 3.

Reklama

EA Czech již potřetí uspořádalo sraz fanoušků BioWare, BioCon. Ani tentokrát jsme na něm nemohli chybět, a pokud jste akci náhodou minuli, třeba vás tento článek přesvědčí, proč se příště takovému omylu vyvarovat.

Zatímco loňský i předloňský BioCon byl spíše na téma fantasy, tedy Dragon Age, tentokrát byl zaměřen na sci-fi, a to na Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. I proto se už akce nekonala ve středověké krčmě, ale v klubu Roxy NoD Café, díky čemuž byla atmosféra oproti dřívějšku o poznání odlišná. Ale nebylo to jenom umístěním.

Nabitý úvod

Celý program měl začít v 14:00. Jak to tak ale bývá, nastalo menší zpoždění, a tak museli všichni návštěvníci čekat o deset minut déle na mrazu v dlouhé frontě. Jakmile se ale dveře klubu konečně otevřely, začala ta pravá akce. Skoro všichni návštěvníci zasedli buď k baru, nebo k připraveným počítačům a konzolím s Mass Effectem 3, kde bylo možné si zkusit buď nabitý úvod na Zemi, nebo mírně rozšířenou pasáž na planetě Sur‘Kesh, která byla k vidění už na EA Gameshow 2011. Ke hraní jsem se ale dostal až po nějaké době, protože krátce po příchodu už lidi z EA začali svolávat k začátku programu.

Prakticky celým programem nás provázel Mikoláš Tuček a Alžběta Trojanová. Po krátkém úvodu a přivítání přišla na řadu první část programu, a to série trailerů na rozehřátí. No, série, kvůli půlhodinovému časovému skluzu jsme viděli jen dva, a to první cinematic trailer na The Old Republic s názvem Deceived, následovaný Earth trailerem Mass Effectu 3. Ano, to je ten úplně první. Po těchto videích ale začal skutečný program, konkrétně přednáška na téma „Čím by byl žánr RPG bez BioWare“, jíž měl na starost redaktor SCORE Jan Vrobel. Podrobně jsme se tak seznámili se všemi tituly RPG od BioWare, ať už jde o oba díly Baldur’s Gate, Knights of the Old Republic, Mass Effect nebo třeba Jade Empire, na nichž byl dobře ukázán inovativní přístup kanadských vývojářů a novinky, které leckteré hry využívají dodnes. A jen tak mimochodem jsme se dočkali dalšího potvrzení, že BioWare dělá na Dragon Age III. Zkrátka, parádní a hlavně hodnotná přednáška.

Totéž by se dalo říct o přednášce „Svět Mass Effect“, kterou si pro změnu připravil redaktor LEVELu Pavel Dobrovský. Ačkoliv to podle názvů může působit jinak, přednáška se zaměřovala na využití našich zkušeností z her pro reálné cestování. Přeci jen, videohry nás naučily komunikovat, orientovat se v prostředí, dostávat se ze všech možných i nemožných situací, ty situace zároveň hodnotit atd. Však to většina z vás určitě dobře zná. Celá přednáška byla navíc doplněna perfektními fotkami z různých cest, ať už jde o veselé Afghánce se samopalem v rukou nebo panoráma na hranicích Turecka. I v tomhle případě jsem si program náležitě užil.

Po dvou přednáškách následoval evergreen takovýchto akcí, a to tzv. Velmi Těžký Kvíz 3. Ani tentokrát název nelhal, kvíz byl opravdu obtížný, takže většinou nezbývalo než tipovat. Samozřejmě jsem nic nevyhrál, horší ale je, že autoři kvízu už zase diskriminovali Star Wars, a tak bylo zhruba 70% otázek na téma Mass Effectu, 25% na The Old Republic a 5% na zbývající BioWare tituly. I když, lepší než loni a předloni, kde se na Star Wars, ať už jde o The Old Republic nebo Knights of The Old Republic, vykašlali úplně. Ani tentokrát to ale nepůsobilo zrovna dvakrát dobře.

Program v plném proudu

Následovala menší přestávka, kdy bylo možné ochutnat řadu šíleně pojmenovaných jídel (jako třeba Wrexovy řízečky), ale hlavně jsem se konečně dostal k úvodu Mass Effectu 3. Ten probíhá opravdu tak, jak bylo v minulosti avizováno. Shepard je za své skutky v DLC Arrival povolán před soud, ten ale krátce po začátku přeruší invaze Reaperů, která vypadá opravdu impozantně, ze začátku jsem málem sbíral čelist z podlahy. Hlavně okamžik, kdy se z temných mračen vynoří obrovský Reaper, jenž začne okamžitě smažit povrch Země, určitě patří k vrcholům podobných událostí.

Čelist mi málem spadla i poté, co jsem viděl, jak se změnila postava Ashley Williamsové. Z dost konzervativní a umouněné slečinky v prvním díle se stala přinejmenším nefalšovaná konkurentka Mirandy, navíc se prokázalo, že obrázek Ashley uniklý krátce po oznámení hry nebyl žádný fake. Takhle opravdu v třetím díle vypadá. Ale zpět k samotné hře. V zásadě se toho zas tak moc nezměnilo, ani ovládání, ale celý úvod je mnohem filmovější a epičtější a kromě toho se snaží co nejvíc využívat novinky třetího dílu, a to celkovou vertikálnost lokací, kdy poměrně často lezete po žebřících, přeskakujete díry a skáčete z vysokých říms.

První zkušenost s úvodem třetího dílu je zkrátka dechberoucí, vše korunuje urychlený odlet Normandy za doprovodu teskné hudby a záběrů na to, jak celé město obsazují obrovití Reapeři. Po této parádní zkušenosti už následovala další položka programu, a to prezentace flashpointu Directive 7 ve Star Wars: The Old Republic. Té bohužel předcházelo zpoždění kvůli technickým problémům, ale Fiola a další lidi z Indiana, starající se o technické zázemí programu, naštěstí brzo našli řešení.

Každopádně, průchod celým flashpointem měli na starost členové gildy Reapers, mezi nimiž je i aktivní čtenář Zingu, DorostCZ, s nímž jsem si mimochodem dost dobře popovídal. I když jsou lidi z gildy hodně zkušení, hned v úvodu všichni čtyři padli, ale to bylo nejspíš jen na rozehřátí, pak už celá skupina ve složení Bounty Hunter, Sith Warrior, Sith Inquisitor a Imperial Agent začala skutečně hrát, přičemž jsme viděli řadu běžných potyček, několik zajímavých rozhovorů i pár tuhých bossfightů. Škoda jenom že třetí boss byl dost zabugovaný, a tak celá gilda padla, což znamenalo konec prezentace. I tak byla ukázka parádní a mě osobně to ještě víc navnadilo k tomu, abych se do světa The Old Republic ponořil ještě víc.

Po setmění

Na ukázku Directive 7 navazovala další přestávka, následovaná panelovou diskuzí. Té jsem se ale nezúčastnil, takže rovnou přejdu k jednomu z vrcholů celého BioConu, a to ukázce jedné z misí Mass Effectu 3, konkrétně nedávno oznámené mise na Marsu. Vzhledem k tomu, že jsem z pochopitelných důvodů nemohl pasáž sám hrát (co víc, nikdo to ani nesměl natáčet nebo fotit), nemůžu hovořit o nějakých vlastních dojmech, ale i tak to na mě hluboce zapůsobilo.

Kromě prvků, o nichž si můžete přečíst třeba v nedávném článku, jsem konečně na vlastní oči viděl upgrade zbraní, probíhající na předem daných místech. Dobrá zpráva je, že různé upgrady není vůbec problém najít, stačí zkoumat všechno, na co narazíte. Zaujalo mě i vylepšování schopností, které po třetím stupni opravdu probíhá tak, že si vždy musíte zvolit, jakou ze dvou cest se vydáte. Stejně tak bylo vidět, že se BioiWare rozhodlo ubrat na pocitu, že je Shepard Rambo, jinak řečeno, už nemůže mít na zádech pověšené všechny zbraně, všechno závisí na váze daných kvérů. V misi na rudé planetě si tak Shepard musel vystačit s pistolí, útočnou puškou a zatraceně účinnou sniperkou, z níž vojáci Cerberu radost rozhodně neměli. Škoda jenom že celá mise skončila docela smutně, ale o tom vám nic prozrazovat nebudu.

V tu chvíli si všichni uvědomili, že celá akce nabrala opravdu šílené zpoždění, ale to nic nebránilo tomu, aby se po docela dlouhé přestávce chvíli před desátou konala další přednáška, a to SWTOR versus Expandované universum Star Wars. Její název mluví za vše, bohužel, krátce po jejím průběhu jsem kvůli onomu zpoždění a špatně načasovaným autobusům musel odejít, a tak jsem se nemohl účastnit vyhlášení kvízu, představení jakéhosi projektu „Sonda Normandy“ a překvapení na závěr. Kdyby byl někdo v komentářích tak hodný a přiblížil by tyto události, byl bych docela vděčný. Každopádně, i přes zpoždění a občasné technické potíže se i třetí BioCon náležitě vydařil, a já se jako vždy těším na příští ročník, jenž by teoreticky mohl být opět zaměřený na Dragon Age.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama