Chtěli vylepšit především analogové páčky, které si hráči stříleček u X360 pochvalují.
Designéři v Sony experimentovali s různými prototypy DualShocku 4 pro next-gen konzoli PlayStation 4. Jeden z modelů dokonce připomínal gamepad konkurenčního Xboxu 360.
Řekl to Toshimasa Aoki, který dodal, že chtěli vylepšit zejména analogové páčky, které si hráči stříleček u X360 pochvalují. Nakonec ale od toho odstoupili a vrátili se ke klasickému vzhledu/stylu.
PlayStation 4 mohla rovněž přijít s mnohem větším dotykovým panelem, který měl pokrýt celou obrazovku, něco jako v případě Wii U. Řešení bylo ale velmi nákladné a navíc hráči podle Sony nechtějí koukat na malou obrazovku na gamepadu.
Sony nakonec poskytla vývojářům různé návrhy, ke kterým se jednotlivé strany vyjadřovaly. Pokud některý z návrhů neměl přes 80 procent kladné zpětné vazby, tak byl zamítnut.