Kampaň je pro tvůrce Doomu Eternal na prvním místě
DOOM Eternal Novinka Kampaň je pro tvůrce Doomu Eternal na prvním místě

Kampaň je pro tvůrce Doomu Eternal na prvním místě

Martin Cvrček

Martin Cvrček

5
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One

K dispozici jsou další detaily zahrnující runové schopnosti, zbraně nebo technickou stránku.

Reklama

Doom Eternal byl bezesporu hlavní hvězdou letošního QuakeConu, a tak se v souvislosti s ním stále objevují nové informace a zajímavosti. O zveřejnění některých z nich se postaral rozhovor britského Eurogameru s Martym Strattonem a Hugem Martinem z id Software. Kupříkladu bylo potvrzeno, že verze pro Switch nepoběží při 60 snímcích za sekundu. Stejně tak platí, že úrovně jsou tentokrát mnohem vertikálnější, aby řádně využily nové možnosti pohybu zahrnující šplhání po příslušných materiálech stěn, úskok do strany nebo lano na háku, které lze vystřelovat jen na démony. Díky tomu má hráč více svobody a možností a jednotlivé způsoby pohybu lze klidně kombinovat.

V pátečních záběrech bylo k vidění pár schopností. Zatímco Berserk je jedním z tradičních power-upů, Blood Punch je na bázi runových schopností známých z předešlého dílu, takže je lze vždy aktivovat a budete je moci používat, dokud je zase nedeaktivujete. Možnosti získávání run však tentokrát budou více na očích a ke změnám došlo i v případě zbraní. Klasické typy, například raketomet, brokovnice či plasmová puška, jsou stále přítomné, ale každá zbraň byla ve srovnání s předešlým dílem z roku 2016 přepracována, nemluvě o jejich modifikacích. Některé mají být povědomé, jiné jsou však zcela nové. Celkově nás přitom čeká osm zbraní doplněných o motorovou pilu a BFG.

V záběrech z hraní byl k vidění také kanon na rameni, jenž může sloužit jako plamenomet nebo granátomet. Tuto hračku hráč získá už v první úrovni a jejím cílem je opět zpříjemnit celkový zážitek a nabídnout více herních možností. V předešlém díle kupříkladu nebylo možné střílet, jakmile jste si měnili zbraně, ale díky kanonu je tento problém rázem eliminován, protože ho lze využívat i během přehazování tradičních zbraní.

Za zmínku rozhodně stojí chvályhodná skutečnost, že pro vývojáře je očividně prioritou kampaň, potažmo hraní za Doom Slayera a celkově poskytnutí toho, co mají všichni na sérii Doom nejradši. Navzdory tomu je poměrně důležitý sociální aspekt, který čítá zejména možnost ostatních hráčů provést v roli démonů invazi do vaší kampaně. Jde také o nový PvP multiplayer, jenž zjevně nebude jen klasický deathmatch a bude blíže základním principům značky Doom. I invaze však budou více či méně podléhat zážitku z kampaně, tudíž ho mají v první řadě obohatit.

A ještě jedna věc. Jak uvádí server DSOGaming, Na QuakeConu bylo potvrzeno, že všechny záběry z hraní, které jsme mohli vidět v pátek, byly pořízeny na PC, konkrétně na velmi výkonném stroji, ačkoliv jeho specifikace neznáme. Jak už víme, v novém Doomovi dřímá API Vulkan, díky němuž je možné vymáčknout z dostupného hardwaru maximum a zároveň účinně škálovat výkon směrem dolů, ať už pro potřeby slabších počítačů nebo hardwaru konzolí, zejména Switche. Dokonce se tvůrci snaží i v případě PS4 Pro a Xboxu One X dosáhnout 60 snímků za sekundu v rozlišení 4K. Vulkan má zkrátka v kombinaci s enginem id Tech 7 zajistit, že majitelé nejvýkonnějších počítačů a výkonnějších konzolí dostanou pořádné technologické žrádlo, ale i ti, kteří si vystačí s něčím slabším, dostanou po technické stránce řádný zážitek.

DOOM: Eternal předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama