Kingdoms of Amalur: Reckoning vyzve na souboj RPG velikány
Preview Kingdoms of Amalur: Reckoning Článek Kingdoms of Amalur: Reckoning vyzve na souboj RPG velikány

Kingdoms of Amalur: Reckoning vyzve na souboj RPG velikány

Petr Zelený

Petr Zelený

3

Nové ambiciózní RPG od 38 Studios a Big Huge Games slibuje kombinaci RPG s otevřeným světem a bojový systém á la God of War.

Reklama

Dobrých RPG není nikdy dost. Zvlášť v době, kdy spousta her skončí za šest hodin a DLC k nim dohrajete dřív, než vám vychladne kafe. Poctivé RPG je totiž zážitkem na desítky hodin a navíc mají virtuální hry na hrdiny tu výhodu, že se často dají hrát vícekrát a vydrží tak ještě mnohokrát déle.

A protože třetí Diablo je v nedohlednu, musejí se RPG pozitivní hráči upnout k jiným slibným titulům. Na podzim to bude nejnovější dobrodružství ze světa Elder Scrolls s podtitulem Skyrim a někdy v roce 2012 Kingdoms of Amalur: Reckoning. Ambice 38 Studios nejsou zrovna malé a popravdě řečeno se ani nedivíme.

Zkušená trojice na kapitánském můstku

Hnací silou Reckoning je totiž Ken Rolston. Tenhle chlapík byl vedoucím designerem posledních dvou her ze světa Elder Scrolls a ty rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co si mohou milovníci epických dobrodružství zahrát.

Příběh hry a vlastně celého světa Amaluru má na svědomí pro změnu R. A. Salvatore, který se například podílel před několika lety na hře Demon Stone ze světa Forgotten Realms a jehož knížky o drowském hraničáři Drizztovi se dají koupit v každém větším knihkupectví.

A na vizuální stránku Kingdoms of Amalur:Reckoning dohlíží Todd McFarlane, duchovní otec krvavého a dospělého komiksu Spawn. Dá se proto čekat, že s touhle trojicí u kormidla nebude první hra z Amaluru žádný otrhaný kousek ze second handu, ale naopak něco z prvotřídního butiku.

Obtížnost pro každého, potápění taky

Protože hra vyjde až někdy příští rok, autoři toho zatím moc neukázali. V podstatě jediné gameplay demo nedávno předvedli davu na výstavě Pax East. Z něho vyplynulo několik věcí. Hratelných tříd prý bude hodně, hrdinové budou umět plavat a na vybraných místech Amaluru si dokonce budou moci zahrát na potápěče hledající poklady.

Hra bude mít nastavitelnou obtížnost, aby bavila zelenáče i ostřílené hardcovníky. Ve hře naopak nebude jasný systém dobra a zla, který by hráčům počítal bodíky za to, jestli se chovají jako andílci nebo jestli nejdřív střílejí a teprve pak pokládají otázky. I když nějaká klíčová rozhodnutí, která ovlivní další hraní, tu samozřejmě budou.

Autoři také podle všeho chtějí zbourat zažité RPG stereotypy, kdy válečník je ten, kdo si užije všechnu krvavou legraci a mág zase ten, kdo si s nepřáteli ruce nešpiní a raději je zlikviduje dobře mířeným bleskem mezi oči. V Reckoning je totiž i mág pořádný drsoň a hábit zastříkaný krví ho nijak zvlášť nerozhodí.

Mág se smrtící holí

Je sice pochopitelné, že kouzelnickou holí nikoho nepřeseknete vejpůl, ale to rozhodně neznamená, že ho tím kouzelným klackem nemůžete utlouct k smrti. Navíc i kouzelník se může pochlubit brutálními dokončovacími údery známými například z God of War nebo Darksiders.

Bojový systém v Kingdoms of Amalur: Reckoning má být volný podobně jako ve Fable. Takže mág může skřeta třikrát majznout holí po hlavě, pak mu poslat do těla blesk a nakonec přivolat meteor na jeho kamarádíčky, kteří jsou neodbytnější, než podomní prodavač.

Hráči se navíc nemusí omezit jen na jeden herní styl a můžou si vyrábět vlastní hybridní hrdiny, kteří budou umět metat firebally a zároveň se u toho ohánět obouruční sekerou. Zatím Reckoning každopádně zní jako hodně chutná RPG lahůdka pro majitele PC, Playstationů 3 i Xboxů 360. Teď jen zbývá doufat, že to vývojáři nezmrší a nenaservírují hráčům dobrotu ze školní jídelny.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama