Zpět na článek

Diskuze: Kvůli enginu poběží Dead Rising 3 na PC při 30fps

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dahakere
dahakere
Level 21 Level 21
18. 6. 2014 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Víš co mají lidi co dělají Path of Exile a diablo společnýho ? Jsou jeho fandové. Pokud vím tak na něm nikdo z nich nikdy přímo nedělal...jen taková off topic reakce a můžete se dál bavit o zajímavých tématech o kterých toho víte určitě spousty

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Smileface

Jasný ne všichni vývojáři. Ale ten rozdíl mezi Condemned: Criminal Origins a F. EA. R. je propastný. Ono je to těžké říct jestli to dělaly ti samí vývojáři. Např. Diablo 3 už snad nedělal žádnej vývo o dělal první dva díly. Založily Grinding Gear Games a splodily výbornou Hardcore Diablovku po starém vzoru která nemá konkurenci při tvorbě postavy. A vlastně je úplně zadarmo. Tahle hra je dle mého názoru zázrakem. Kéžby měli takový přístup i ostatní.

Jinak hodně dobrých vývojářů uteklo do indie scény.

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lolendo: Myslet si že existuje nějaká kvalitativní mezera mezi vývojářem na PC a vývojářem na konzole je holý nesmysl (většinou je to jedna a táž osoba jen zrovna dělá ve studiu X) . To že na konzolích je unifikace, takže nemusí vývojář řešit stovky možných konfigurací, je sice výhoda na druhou stranu jejich hry musejí být optimalizované tak, aby šlapaly i na dnes již opravdu hodně zastaralém hw PS3/X360. Tvá představa o opičím naplácání je dost vtipná, vývojáři na konzolích se mnohdy dostanou až na kost hardwaru a šetří doslova každej bit a dělají psí kusy s pamětí protože jí není tolik atd.

Jinak ten Carmack nevím pokud si pamatuju tak Rage bylo hodně zabugované, měl to vydat jen na PC ale toho se bál že se mu nevrátí investice, takže šlo o prachy to si buď jistý.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Smileface a Monkeyskunk

Jsem se asi nevyjádřil přesně.

Tak jsem to úplně nemyslel. Myslel jsem trola vývojáře co neumí na PC platformě a neumí inovovat/dělat nové technologie, způsoby optimalizace a nedělá to většinou ani z vlastní iniciativy.

Jasný, ale že je PS3 výkonnější než X360 bylo jasné. Akorát je PS3 složitější architektura. Only PS3 tituly jsou skvost na to na jakém HW to jede. Jenže tam udělají jeden dev-kit a ten pořád používají a vylepšují takže nakonec je to tak propracované že i "cvičená opice" se s tím naučí dělat. Pak ty cvičené opice naberou co nic neumí. Dostanou mizerný plat a nechají se buzerovat.

PC masters vývojář se buzerovat nenechá, chce určitý plat, podmínky na práci apod. A rozhodně se nechce podepsat pod hru která bude shit a zabugovaná. Kravaťák tomu možná nerozumí ale moc dobře si hlídá reklamu a čmuchá po značkách technologií. Takže pokud dostane nabídku třeba od Nvidie tak ji vezme. Je mu už jedno že vývojáři co mají dead-line že s tím nepočítají a nemají na to čas. zakomponovat tam ty technologie. Navíc se kravaťák neptá za jak dlouho to stihne. On to oznamuje a když vývojář odmítne tak ho vyrazí. Možná nejsem vývojář ale co jsem slyšel a čet co mají mnohdy za podmínky. Kdy třeba makaj 12 hodin v kuse a potom se odsouhlasí že na to není čas a jejich 12 hodin práce je vprdely.

A je toho mnohem a mnohem více....

Jsem říkal Monkeyskunk že nemáš základní informace. O tom že dnes procesory jsou absolutně výkonově nevyužity jsem psal mnohokrát např. ke článku o DX12. Nevíš ani jak a co je důležité HW renderovaní. Na čem je to závislé atd. Nic. A se tu vytasíš se selským rozumem o grafickém pokroku a nárocích. To je sice pěkné ale selský rozum není realita když nic nevíš, Protože to tak není v reálu.

V Bioshock: Infinite stačí přepnout stíny a broken filter na HW renderovaní a máš 3x vyšší FPS a lepší grafiku. Je to otázka 5 minut ta úprava. ! ! ! Teď vychází najevo že je na tom podobně Watch Dogs. Takže WTF. To je buď demence nebo jasný úmysl.

Zkutečný vývojář má vlastní vizi jako např. : John Carmack. Jemu jsou peníze uprdele. O to dělá protože ho to baví a chce sny přetvořit do virtuální reality. Všichni hejtujete Megatextury v id tech 5 ale to co on vytvořil je nová technologie. Inovace která kdyby se použila správně tak má obrovský úspěch. Jenže to prostě na staré konzole dělat neměli protože na to nemají dostatečný výkon tedy hlavně paměť. Takže to skrouhly a PC verze to schytala taky. Nebo hra FUEL. tam vývojáři použili vlastní technologii renderovaná terén kdy mapa je jak skoro naše ČR a má to jen 3. 5GB ta hra. Má moc pěkné detaily a textury. A je toho zase více.... .

Např. EA aby začala využívat nové technologie tak by musela nejdříve ty sví cvičené opice to naučit s něma dělat, ale proč když se zákazníci nechají zblbnout reklamou.

Nebo třeba některé technologie na kterých byli postavené CRT monitory se používají pořád v LCD monitorech a to úplně zbytečně. Jsou dostupné lepší technologie, jednoduší a levnější. (dříve to bylo kvůli zpětné kompatibilitě což dnes odpadá) Jenže výrobce monitorů nikdo nenutí. Nebo rozložení kláves na klávesnici. Myslíte si že jeto takhle rozloženo kvůli maximální pohodlnosti a efektivity při psaní? Omyl! ! ! Je to starý navrch na staré psací stroje (ano ty těžké krávy s páskem) . Je to z toho důvody aby se ten pásek kterým se vyryje písmeno na papír byl rovnoměrně využit a také kvůli konstrukci páček jednotlivých písmen. Zase nikdo to neřeší. Když by jste byl datel v kanclu co píše hromady textu a zjistil tohle že můžete mnohem pohodlněji a efektivněji psát tak by vás asi kleplo. To u těch monitorů je mnohem závažnější protože kdyby se to předělalo tak G-sync můžete hodit do koše protože všechny dnešní problémy se zobrazením by byli fuč (skoro všechny) .

Nechci nikoho urazit ale prosím když tomu nerozumíte tak nic netvrďte. Pro mě je to profese a hobby se o to zajímat. Chápu že je dneska těžké v tom informačním ruchu vydolovat fakta ale jde to.

Shrnuto podtrhnutou: Za stagnaci nemohou konzole, nemohou konzolisti/pc hráči, vývojáři, HW, SW, ...

Muže za to ekonomika, trend, informační ruch, vzdělaní a zastaralé/chybějící zákony.

PS: Začněte se ptát proč to tak je? Ne jak to je? Pídíte se po příčině a potom teprve to celé pochopíte.

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Strec snad ten Lock bude držet na třicítce jak prdel na hrnci

Monkeyskunk
Monkeyskunk
Level 43 Level 43
17. 6. 2014 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alfajk: jo to mas pravdu, ale takhle by mohli tu reklamni kampan stahnout treba na pulku a stejne by si to koupila hromada lidi a nenadavalo by se po vydani na prisernou optimalizaci a vyslednou grafiku a podobne, coz si myslim ze je do budoucna dulezitejsi pro obchod. Ale treba taky ne no, asi se na to divam moc ze sveho uhlu

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
17. 6. 2014 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Monkeyskunk - zase spatne, u mnohych her jde prave do reklamy vic penez, nez vyvoje, protoze se proste vyplati nahypovat stado trotlu, nez udelat kvalitni software (jmenovite to tak funguje treba u call of duty)

Strec
Strec
Level 26 Level 26
17. 6. 2014 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smileface: U filmu jsi pasivní divák. U her musíš propojit sledování s reakcí na to, co se děje na obrazovce a pokud reakce nejsou synchronní a obraz se "pokuckává" i tak, že to oči nesledují... tak mozek to vnímá a potom mají někteří nepříjemny pocity za očima až bolesti hlavy... tohle třeba já mívám u těch rychlejších her, kde ty fps nejsou zase tak moc vidět - hra je hratelná, ale malinko nepatrně se to kucká... ale prostě poznám, že to není ono podle onoho pocitu. Oči to moc neřeší, ale i to nepatrné cukání mozek vnímá.

Neříkám, že každá hra, která má 30fps lock je špatná... ale pro mě to už je varování. Proč by to jinak říkali, když není 30fps žádný problém a lidi to nepoznají ? Krejou si tím záda. Když by to bylo stabilní 30fps bez pocuku dolů ani nahoru, tak se to dá... ale zajímavé... ja to ještě nezažil, že bych s lockem neměl nikdy problémy. Pokaždé to bylo vidět i cítit a odlišnost byla jen ta, že u jedné hry jsem tpěl a další se dala hrát.

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Alfajk: Samozřejmě architekturu PS3 neobhajuju jen ukazuju, kde je dnešní kodérská elita, a to pouze z toho důvodu že si tady pan Lolendo představuje programátora kozolové hry jako trotla co nic neumí

Monkeyskunk
Monkeyskunk
Level 43 Level 43
17. 6. 2014 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Mno protoze nabrat vyvojare co to umi za stejnej plat mnohem lip je vyhodnejsi, nez platit reklamni kampane. Nevim proc by se s nima meli hadat, kdyz rikas, ze to neni otazka penez co jdou do vyvoje, ale neschopnosti vyvojaru. Kravatak se v tom nevyzna, tak se s nim nema o cem hadat, kdyz mu reknou ze to udelaji lip a jeste usetri na reklame. To by prave naopak kazdy kravatak udelal. Min starosti, vetsi zisk o nic vic jim prece nejde.

V tom pripade moc nechapes co je to selsky rozum To ze se zlepsujici se grafikou a posunem jde potrebny vyvoj nahoru neni zadnej blud ale fakt. Spis sem nevedel jak moc se ten potrebny vykon zvysuje s postupem dalsiho technologickyho vyvoje a jaky jsou hranice dnesniho HW, pac mi prislo ze to prave lidi mozna trochu precenujou a chcou od nich moc, to mi ale shaak zodpovedel, ze to tak neni a melo by to zvladat vic.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
17. 6. 2014 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smileface - no, PS3 byl tak suprovy zarizeni, ze polovina studii se s nim naucila delat az ke konci zivotnosti ps3...proc to delat jednoduse, kdyz to jde i slozite, zejo?

vajajo
vajajo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: Toto je boj s větrnými mlýny Nechal bych to být Tebou na pokoji (...)

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lolendo: Mě by zajímalo co ty jsi kdy udělal za hru že seš chytrej jak rádio. Možná by ses měl trošku zajímat o to co dělá třeba ICE team, jak Santa Monica a Naughty Dog dolovali výkonu Cellu u PS3 a využili masivní paralelizaci procesů ty devkite pro blbečky

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Monkeyskunk

"selskym rozumem"

To mi připomíná nějakého pan-tátu co má tolik peněz a tak velký vliv že mu to všichni sežerou a budou líbat ruce.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Monkeyskunk

To je to. Chybí ti znalosti. Srovnej si F. E. A. R. který byl skutečně primárně na PC a Condemned: Criminal Origins který je primárně na konzole. Tohle je jedno z nejpřímějších příkladů, Stejné studio, stejný engin ale jiná primární platforma.

Tady proste u toho uvidíš jak je hra celkově degradovaná. Horší grafika, vyšší nároky, horší ovládaní, omezenější gameplay, bugy, omezené nastavení v menu a hned je na scéně stuttering a input-lag.

Studio není schopno zachovat kvalitu ale moder to spravit ze své vlastní iniciativy a zadarmo zvládne. Tak kde je chyba? !

Jeden vývojář mi jednou říkal že ti vývojáři co dělají a dělali jen hry na konzole tomu absolutně nerozumí protože ty dev-kity na konzole jsou jak pro blbečky. Což dává smysl že jsou tak jednoduché a už promakané. Jediné co se vlastně řeší a vyvíjí je post-processing.

Proč by kravaťák nabral PC masters vývojáře se kterýma se akorát bude hádat, když mu stejně stačí udělat pořádnou reklamu, zkreslit informace, vyvolat pořádány hype a lidi to stejně koupí.

Kdo za to muže? ! . a) že člověk je nenažráný b) manipulace c) nevědomost.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
17. 6. 2014 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Monkeyskunk: Blbost... současné procesory mají tolik nevyužitého výkonu... Kdyby každá hra opravdu využívala každou kapičku výkonu tvého PC, tak by to vypadalo úplně jinak.

Monkeyskunk
Monkeyskunk
Level 43 Level 43
17. 6. 2014 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: takze vsichni vyvojari sou tim padem tupi ? kdyz to neni otazka penez, proc ty studia nenaberou ty PC masters, co nejsou tak neschoopni jak pises. A pokud to neni otazka penez, nic by je to nestalo a pouze by tim zlepsili sve hry. Ja tomu nejak vyrazne nerozumim, ale myslim si ze vsechno ma svoje limity. Jdu na to selskym rozumem. Cim vic budes pridelavat detailu blbosti, vyhlazovani, tem ruznym FSXMAS ktery ani nevim co delaji jednoznacne musis snizovat rychlost, jakou se ti to zobrazuje, v tomhle pripade FPS ne ? A z logiky veci by to melo jit exponencialne nahoru ty naroky. A abys to snizovani rychlosti zobrazovani vyrovnal, potrebujes mnohem vetsi vykon. Napriklad u te kosticky, takhle ti to vsechno pekne rozjede na 60 FPS i moje stara herka Jenze kdybys tam pridal uz nejaky textury, stiny, vyhlazovani a ruzne vymozenosti dnesni doby co ani neznam, tak si myslim, ze uz by se potrebnej vykon PC na zobrazeni tech 60 FPS rapidne zvedl. Samozrejme tam hraje optimalizace roli, ale nemyslim si ze muzes optimalizovat do nekonecna. Je fakt, ze technologie jde taky hodne rychle dopredu, ale mozna ne tak rychle jak by se zdalo oproti vyvoji softwaru. Nevim mozna se pletu, ale dava mi to smysl

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 19:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja hral hry v dobe kdy vse byly sprajty a vse se sekalo tak nejsk z principu a presto jsme se bavili. Pokud dobra hra pojede na 30fps misto 60fps tak ji koupim protoze i tak me bude bavit, problemy s bolesti hlavy u nizsiho frameratu dikybohu netrpim. Sracka zustane srackou i kdyz pofici 300fps. Tak to vidim ja.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Smileface

Jasný ale technologická stránka je taky součást hry stejně jako DRM ochrana, distribuce, licenční ujednání, podpora.... a to vše by se mělo projevit v celkovém hodnocení hry. Např. nač ti je super auto když neseženeš náhradní díly ani kvalitní servis? !

Případ že je hra omezená FPS lockem je čistě dáno neschopností vývojářů. Nehraji v tom ani peníze leda by to kravaťák přikázal. Aji když o tom třeba víš prd tak důkazy najdeš.

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek přečtu doma. Jinak neremcam, patrim spis k lidem kterým jde o kvalitu samotné hry než o to zda fičí na 30fps nebo 60fps

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Smileface

Neremcej a přečti si ten článek ať si chytřejší

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lolendo MP nehraju ale diky za pozvání na porážku

Tom@n
Tom@n
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mr. Lolendo: dnešní hry se ani progamingově hrát nedají, protože většina z nich má lock na 60, nebo je tak zmršená optimalizace, že si za těch 60 rád i na low detaily . Jako plynulost zobrazení je stejná jak u 60 tak u 120, rozdíl je že čím víc, tím rychlejší odezva myši (jak píšeš rychlý hry)

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to: Smileface

Když ti to nevadí tak to máš dobrý. Určitě si nestihl přečíst ten článek o FCAT. Když si zahrajeme proti sobě multiplayer nějaké FPS hry tak dostaneš vždy ode mě se 60FPS naprdel s tvými 30FPS. Na pro-gaming potřebuješ aspoň 120FPS. Nejvíce je to cítit na rychlých hrách jako HL2DM a F. E. A. R. Combat.

Smileface
Smileface
Level 1 Level 1
17. 6. 2014 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozrejme poznám rozdíl mezi 60 a 30fps na druhou stranu hraju zcela bezne bez jakychkoliv problemu hry na 30fps ostatne jako pres 200 milionu konzolových hráčů v minule generaci. Proste si myslím ze se z fps dělá az příliš velká traga s i když bych za 60fps byl rad tak mi ta třicítka stačí a zadne problémy mi nezpůsobuje. Staci ti to takto

Reklama
Reklama