@WampyR
@Geralt z Rivie Z hlediska feature setu tomu enginu nechybí takřka nic. Samozřejmě že jednotlivý aspekty u hry takový rozlohy nebudou zrovna vynikat, ale určitě nejde tvrdit, že ten engine nějak zaostává, když drží krok třeba s UE5 a přitom jde i lépe škálovat. Za ten Switch 2 port se vůbec stydět nemusí. U toho SW je ale engine jiný. Jestli se nepletu, tak používali Snowdrop od studia Massive, který poháněl i Avatara. Zatímco AC používá Anvil. Každopádně doufám, že u té vyšší míry simulace Ubisoft zůstane, protože to mám daleko radši než statické pozlátko, kde nejde rozbít ani okno.
@WampyR
@SamFisher Aspoň se na to video prosím podívej, než začneš plácat nesmysly jako že je AC Shadows zastaralý. (což celkem vtipný velde toho, že v původním komentu vypichuješ ten CryEngine 3). Repetetivní game design AC her můžeš kritizovat jak chceš, ale faktem je, že ta hra patří z technického hlediska mezi špičku AAA her. Ten engine nepostrádá prakticky nic, co bys v roce 2025 čekal. Podporuje virtualized geometry, RTGI - jako odpovědi na Nanite a Lumen. A navzdory trendu poslední dekády, kdy se upouštělo od snahy herní svět více simulovat a mít kvalitní fyziku, je tu naopak skvělá simulace počasí, kapalin a dynamicky zničitelné prostředí, kdy se předměty nerozpadnou do předem určených a vždy stejných dílů.
Tak to upozornění na tak revoluční featuru jako, že hry lze nyní dokonce darovat je k popukání. Takhle to vypadá, když Tim Svině rozhazuje Fortnite prachy za časový exkluzivity a hry zdarma, místo aby je investoval do storu.
@rronaldr
@rronaldr To je strašně vtipný. Woke lidi řvou, že to je třeba bojkotovat, protože JK Rowling je transfóbní a pak tady jiný individua brečí, že tam je trans hospodská. Je to tam mimochodem naprosto okrajová záležitost, takže se nekoná nějaký Dragon Age Veilguard.
@bean
@mike123 Samsung Odyssey G9 Neo, ale problém s FreeSyncem to není. Ten fungoval v pohodě už na Pascal kartách, jen se musí používat DisplayPort. Prostě jsem měl průměrně jen asi 20 % FPS navíc, přitom ta karta je aspoň o 50 % výkonnější. Na Windows už to bylo ok.
@mike123
@mike123 Bohužel v tomhle Nvidia strašně zaostává. Protože jsou Win 11 odpad, přešel jsem na Bazzite, kterej na 6800 XT fungoval perfektně. Ale po upgradu na 5070 Ti jsem byl nepříjemně překvapenej v jakým stavu ty ovladače jsou.
@bean
@mike123 Samsung Odyssey G9 Neo, ale problém s FreeSyncem to není. Ten fungoval v pohodě už na Pascal kartách, jen se musí používat DisplayPort. Prostě jsem měl průměrně jen asi 20 % FPS navíc, přitom ta karta je aspoň o 50 % výkonnější. Na Windows už to bylo ok.
A to Tim Svině na Twitteru žvatlal něco o tom, jak jsou AI disclosures na Steamu irelevantní a nikomu do toho nic není. Neuběhl ani týden a už kvůli tomu padá studio.
Akorát jsem upgradoval na 5070 Ti, tak jsem hned zapnul Mirror's Edge a opravdu už to běží zase dobře i s tím sklem, látkou a mlhou. Upřímně je to daleko působivější než když jsem zkusil v GTA V Enhanced zapnout RT na max a rozdíl je na první pohled téměř nulový.
@El_Scorpio
@El_Scorpio MS Office jdou případně zadarmo používat v browseru. Pokud máš AMD GPU, tak můžu vřele doporučit Bazzite. Nemá cenu čekat na oficiální Steam OS, protože Bazzite už je skvěle odladěný. Nvidia má bohužel na Linuxu špatné drivery a výkon trpí obvzlášť v podobě špatných frametimů.
@FildasCZ
@Vindaloo Přesně tak. Je to trošku škoda, protože dříve měly ty slevy daleko větší šmrnc, když se každých několik hodin objevil nový flash deal a často jsem končil s mnohem větším množstvím her, než jsem plánoval kupovat. Na druhou stranu je možnost refundu skvělá, protože to zase ušetří peníze za hry, které bych stejně nehrál, takže kvalita proti kvantitě.
@Michal
@Michal Z jakých dat vycházíš? Podle MLID je BOM cost kolem 430 USD. I když je fakt, že teď paměti šly nahoru, což nezohlednil. Na druhou stranu bych doufal, že to už měli nasmlouvané dávno dopředu. Jestli chtějí být agresivní stejně jako u Decku, tak bych byl ochotný věřit, že to bude začínat na 500-549.
@DavidCZ3CH
@DavidCZ3CH Je to relativní. Ve srovnání s mainstream PC, kam by sis teď dal 9060 XT nebo 5060 Ti, opravdu výkonná není. Ve srovnání se Steam Deckem nebo nějakým X let starým počítačem se to jeví jako dělo. :D
@El_Scorpio
@El_Scorpio Grafika je dedikovaná, ačkoliv nebude v PCIE slotu. CPU je sice nějaké laptop APU, ale to má integrovanou grafiku úplně vypnutou.
@totalgibon
@totalgibon KDE je skvělý. A na rozdíl od Windows 11 si dám taskbar kam chci a výšku si nastavím na pixel přesně. Momentálně používám Bazzite a je fajn.
@bean
@smoula Mluvil jsem o síle HW - žádná hra by neměla být nehratelná kvůli výkonu. Od dob prvního SteamOS se toho hodně změnilo. Windows hry běží přes vrstvu kompatibility se jménem Proton. Microsoftí DirectX cally jsou překládaný na Vulkan. Z mé zkušenosti je drtivá většina her hratelná na Linuxu. Dokonce často běží líp než na Windows. Po dlouhé době jsem si třeba zahrál Saints Row 2 bez game breaking glitchů jako bylo to zrychlení. Největší problémy nezpůsobuje nekompatibilita her jako takových, ale neochota vývojářů řešit anticheat, takže některé tituly prostě nejdou hrát online, dokud se na vývojáře nevytvoří dostatečný tlak.
@smoula
@smoula Ta velikost je kvůli tomu, že se chtějí vejít do standardní výšky poliček, kam lidi dávají spotřebiče připojené k TV. Taky je tomu přizpůsobené chlazení, protože často skončí zavřené ve skříni, nebo se dusí někde v rohu u zdi. Ale to bys věděl, kdyby sis pustil nějakej rozhovor s lidmi, co to navrhovali a já teď očividně plýtvám časem, protože jsi sem přišel jen plivat jed.
@smoula
@smoula Je to lepší nebo stejně výkonný jako 70 % počítačů ze Steam HW survey. A momentálně to rozběhne libovolnou hru na Steamu. Lidi, kteří si sami staví počítače nejsou hlavní cílovka. Podívej se na čem hraje průměrnej casual hráč a ne nadšenec. Pro hodně lidí, kteří hrají na X let starém laptopu to bude solidní upgrade. A zrovna pro konzolisty to klidně být může. Už Steam Deck byl pro hodně z nich první ochutnávka PC hraní. Vzhledem k tomu, že Valve má přístup k datům o tom jak Deck lidi používají, a nechali se slyšet, že je vždy zhruba 15 % Decků používáno v docku, tak vidí příležitost právě u těchto lidí.
Takže ne, tohle určitě nebude trhat prodejní rekordy a ani se to nebude blížit prodejům konzolí. Ale to nikdo ani netvrdil. Pro mě osobně je to moc slabý a PC si radši stavím sám. Ale pro dost lidí to může být solidní upgrade ze starého počítače, jejich první počítač vůbec, nebo jen sekundární krabička k TV pokud už mají Deck nebo silnější desktop. A stejně jako u handheldů Valve počítá s tím, že vyjdou 3rd party alternativy se Steam OS, takže se na tohle dívej jako na baseline, který může zpopularizovat tenhle form factor a když budeš chtít víc výkonu, tak si koupíš ROG Ally Machine...
@bean
@smoula Mluvil jsem o síle HW - žádná hra by neměla být nehratelná kvůli výkonu. Od dob prvního SteamOS se toho hodně změnilo. Windows hry běží přes vrstvu kompatibility se jménem Proton. Microsoftí DirectX cally jsou překládaný na Vulkan. Z mé zkušenosti je drtivá většina her hratelná na Linuxu. Dokonce často běží líp než na Windows. Po dlouhé době jsem si třeba zahrál Saints Row 2 bez game breaking glitchů jako bylo to zrychlení. Největší problémy nezpůsobuje nekompatibilita her jako takových, ale neochota vývojářů řešit anticheat, takže některé tituly prostě nejdou hrát online, dokud se na vývojáře nevytvoří dostatečný tlak.
@bean
@Geralt z Rivie Steam Input je úplně legendární. Můžeš si nastavit v podstatě cokoliv, včetně vlastních virtuálních menu, které ti zobrazí přímo nad hrou overlay. Takže si na touchpad můžeš udělat vlastní weapon wheel, nebo si tam dát quick save/quick load, což je na Decku pro boomer shootery dokonalý. Mají tam i sadu ikonek, ze které si můžeš vybrat, aby bylo na první pohled jasné, k čemu virtuální button slouží. Jsou tam i "vrstvy", mezi kterými jde přepínat a za pochodu měnit mapování úplně všech tlačítek. Deck ti i přehraje zvuk, když chceš mít zpětnou vazbu o tom, že jsi mezi nimi přepnul. Taky vyloženě podporují strašný množství ovladačů i s odpovídající grafikou: https://www.reddit.com/r/SteamDeck/comments/1onzn75/wtf_is_this_steam_deck_actually_reads_gamecube/
Řeší to problém, který se dřív musel obcházet krkolomným XInput emulátorem. Ještě si pamatuju, jak jsem jako děcko kupoval na Aliexpressu USB redukci, abych mohl hrát PV hry s PS2 ovladačem a pak musel všude kopírovat DLL a manuálně mapovat všechny tlačítka. Tady máš velkou šanci, že to bude plug and play.
I když byl první Steam Controller ve výsledku spíš zklamání kvůli absenci druhé páčky, tak veškerý vývoj zúročili právě tím Steam Inputem a je to pro Deck, Steam OS i nový controller obří přidána hodnota, která se tak často nezmiňuje. To samé se týká Steam Linku, který je jako HW mrtvý, ale jeho dopad je pořád vidět v Link aplikaci a funkcích jako Remote Play (Together). Možná to nevyužije každý, já osobně vůbec nemůžu Valve mít za zlé, že si bere těch 30 %, protože je to na těch funkcích Steamu zatraceně vidět, jen člověk musí zajet trošku pod povrch a opravdu je vyzkoušet.
@bean
@Geralt z Rivie Steam Input je úplně legendární. Můžeš si nastavit v podstatě cokoliv, včetně vlastních virtuálních menu, které ti zobrazí přímo nad hrou overlay. Takže si na touchpad můžeš udělat vlastní weapon wheel, nebo si tam dát quick save/quick load, což je na Decku pro boomer shootery dokonalý. Mají tam i sadu ikonek, ze které si můžeš vybrat, aby bylo na první pohled jasné, k čemu virtuální button slouží. Jsou tam i "vrstvy", mezi kterými jde přepínat a za pochodu měnit mapování úplně všech tlačítek. Deck ti i přehraje zvuk, když chceš mít zpětnou vazbu o tom, že jsi mezi nimi přepnul. Taky vyloženě podporují strašný množství ovladačů i s odpovídající grafikou: https://www.reddit.com/r/SteamDeck/comments/1onzn75/wtf_is_this_steam_deck_actually_reads_gamecube/
Řeší to problém, který se dřív musel obcházet krkolomným XInput emulátorem. Ještě si pamatuju, jak jsem jako děcko kupoval na Aliexpressu USB redukci, abych mohl hrát PV hry s PS2 ovladačem a pak musel všude kopírovat DLL a manuálně mapovat všechny tlačítka. Tady máš velkou šanci, že to bude plug and play.
I když byl první Steam Controller ve výsledku spíš zklamání kvůli absenci druhé páčky, tak veškerý vývoj zúročili právě tím Steam Inputem a je to pro Deck, Steam OS i nový controller obří přidána hodnota, která se tak často nezmiňuje. To samé se týká Steam Linku, který je jako HW mrtvý, ale jeho dopad je pořád vidět v Link aplikaci a funkcích jako Remote Play (Together). Možná to nevyužije každý, já osobně vůbec nemůžu Valve mít za zlé, že si bere těch 30 %, protože je to na těch funkcích Steamu zatraceně vidět, jen člověk musí zajet trošku pod povrch a opravdu je vyzkoušet.
V rozhovoru s Valve padlo: “We intend for it to be positioned closer to the entry level of the PC space, but to be very competitive with a PC you could build yourself from parts.”
Podle MLID je BOM za 512 GB verzi kolem 425 USD. Takže pokud cenu nastaví agresivně na 500-600 EUR, jen těžko za to postavíš PC se stejným výkonem z nových součástí.
Analytici, co předpovídají cenu až 999 USD se museli pomást, protože to už je úroveň PS5 Pro, která s tím vytře podlahu.