Dělat dobré hry podle šéfa Xboxu nestačí.
V podcastu Kinda Funny Games se Phil Spencer, šéf Xboxu, omlouval za stav Redfallu, vyjádřil odhodlání směrem k odvolání u britských úřadů ve věci akvizice Activision Blizzardu a obšírněji mluvil také o stavu konzolového trhu. „Nejsme tu od toho, abychom předháněli Sony nebo Nintendo,“ vysvětluje.
„Vídám komentáře, že kdybychom prostě vytvářeli jen skvělé hry, všechno by se obrátilo. Jenže není pravda, že když se pustíme do vývoje skvělých her, zničehonic se podíl konzolí nějakým dramatickým způsobem změní,“ říká, „neexistuje svět, kde Starfield dostane 11 bodů z 10 a lidé začnou prodávat své PS5, to se nestane.“
„S generací Xbox One, kdy si každý budoval svoji digitální knihovnu her, jsme prohráli nejhorší generaci, kterou jsme prohrát mohli,“ dodává.
Diskuze reaguje zčásti i na meziroční pokles prodeje hardwaru Xboxu o 30 %. Spencer vysvětluje, že Microsoft se nemůže – podobně jako konkurence – zaměřit výhradně na konzole. Volí opačnou strategii, a to přinést hry na co nejvíce obrazovek. Nejen na Xbox a PC, ale také na mobilní zařízení. Bez mobilů to podle něj nepůjde: „Pokud nebudeme schopni najít zákazníky na mobilech, na každé obrazovce, na které chce někdo hrát, budeme skutečně omezeni na specifickou část hraní, což bude pro globální podnikání velmi náročné.“
„Vím, že někteří lidé nás chtějí mít jen jako lepší zelenou verzi toho, co dělají modří, ale já prostě řeknu, že pro Xbox není výhra, když se bude držet někoho jiného. Musíme jít dál a dělat vlastní věci, s Game Passem, xCloudem a se způsobem, jakým vytváříme naše hry,“ věří Spencer.