L.A. Noire – otázky a odpovědi
Speciály Článek L.A. Noire – otázky a odpovědi

L.A. Noire – otázky a odpovědi

Michal Maliarov

Michal Maliarov

16

Těšíte se na detektivku od Rockstaru stejně, jako my? Pak vás budou určitě zajímat novinky, o které se vývojáři podělili ve svém dotazníku od samotných hráčů.

Reklama

L.A. Noire se chystá do prodeje již na jaře tohoto roku a stále toho o titulu mnoho nevíme. Jeronimo Barrera a Brendan McNamara z vývojářského studia Rockstar se posadili a odpověděli několika šťastlivcům na jejich otázky, které měli možnost posílat hráči z celého světa.

Q: Jsem velký fanoušek noirových filmů. Myslím, že je skvělé, že se někdo konečně pustil i do herního zpracování tohoto žánru. Najdeme ve hře nějaké odkazy na známé klasiky a noir filmy? Nebo jen kriminální scénu celkově?

BM: Ve hře je odkazů na noir filmy nespočet, pokud jste opravdovým fanouškem. Hra je inspirována velkým počtem klasik z kinematografie i literatury. Inspirovali jsme se vším od Naked City, který vytvořil policejní procedury, až po více temná díla jako Detour či L.A. Confidential. Úplný seznam zveřejníme v nejbližší době na oficiálních stránkách.

Q: Jací spisovatelé inspirovali L.A. Noire? Z traileru je hodně cítit James Ellroy. Někdo další? Dennis Lehane? Raymond Chandler? Dashiell Hammett?

BM: Mám dva americké oblíbence: Jamese Ellroye pro jeho skvělé příběhy a dialogy, a Jamese Lee Burke pro jeho prózu. Jako teenager jsem hodně četl Chandlera, Hammetta a Josepha Caina. L.A. Noire se snaží zavděčit všem těmto legendám.

Q: Slyšel jsem, že ve hře bude několik způsobů, jak řešit případy. Budou více zdatní detektivové ve hře odměnováni za to, že našli stopu rychleji?

JB: Cílem hry je být tím nejlepším detektivem, kterým jen můžete být, takže každá záhada dříve nebo později spěje k tomu, že ji rozluštíte správně a stoupnete v žebříčku úspěchu LAPD. Jak se k řešení dostanete závisí na volbách, které během případu vyberete, díky čemuž se vydáte určitou cestou. Každý případ má samozřejmě několik možností řešení i postupování. Vaše efektivita se bude měřit tím, jak rychle dokážete po nalezení další stopy udělat krok dopředu. Průzkum na místě vraždy je jen jedna ze součástí hádanky.

Nalezení různých stop může vést k jiným cestám a lokacím, jež pro změnu nabídnou nové možnosti, jak řešit případ. Ale to je pouze část výzvy. Během výslechů musí hráč správně přečíst a odhadnout reakci podezřelého, aby z něj dostal co nejvíce informací. Musí vědět, jaké důkazy má předložit a kdy přesně, aby měl výslech smysl. Je to věda.

Q: Byli někteří herci vystrašeni možnostmi analytické místosti (3D focení)? Nebo byli naopak příjemně překvapeni, co ta technologie dokáže?

BM: Myslím, že všichni herci vidí videohry jako jejich další skvělou příležitost. Jako něco, co lichotí jejich filmové a televizní kariéře. Mnohým hercům jsme představovali snímací technologii poprvé. MotionScan pro ně byl dokonce ještě významnější, protože byla tato technologie využita poprvé a my se teprve učili, jak s ní pracovat. Herečka Erika Heynatz, která hraje jazzovou zpěvačku Elsu Lichtman, popsala tento proces jako „z jiného světa.“

Je to také pořádná výzva ve srovnání s klasickým motion-capturingem, kde je snímáno hodně pohybu a ruchu. Tady je veškeré herecké umění od krku nahoru. Reakce všech na to, jak vypadají ve hře však stála za to.

Q: Kolik hodin dialogů bylo pro L.A. Noire nahráno? Nakolik variabilní jsou samotné rozhovory pro opětovné hraní?

BM: Zaznamenali jsme přes 50 hodin dialogů, vše s využitím technologie MotionScan. Rovná se to přibližně dvoum plnohodnotným sezónám televizního seriálu. Každý případ má své vlastní zvraty a překvapení v závislosti na tom, jak postupujete výslechem. To vám samozřejmě dává dost možností, jak titul hrát znovu a zcela jinak.

Q: Bude technologie MotionScan v budoucnu využita i v dalších hrách od Rockstaru? Nebo se jedná o exkluzivní vymoženost tohoto titulu?

JB: Rádi bychom to využili, jak jen to půjde. Zda to bude vhodné bude záviset na jednotlivých projektech. MotionScan je více, než je koncový výsledek. Je to celkový přístup k vývoji hry, takže to nebude fungovat v každé hře. Je to velká součást L.A. Noire, protože se to pojí na základní herní mechanismy analyzování podezřelého během výslechu a umění přečíst jeho emoce. Je to revoluční technologie, která se využívá v samotné hratelnosti.

Q: Může hlavní postava zpackat vyšetřování? Např. poslat za mříže nevinného? A jak moc to ovlivní postup hrou?

BM: Hru ovládá a směruje základní příběh. Jak po něm půjdete je ale čistě na vás. Ve hře jsou určitě situace, kdy můžete zadržet nevinnou osobu. Je to na hráči a přidává to do hry výzvy, především pokud jsou důkazy oboustranné.

Q: Můžete nám přibližně říci, jak moc je otevřený herní svět? Budeme moci plnit mise i mimo příběhovou linku a jen tak se poflakovat městem?

JB: Herní svět je vám vždy zcela otevřen a můžete se po něm neomezeně pohybovat, ale zaměření hry není stejné, jako u Grand Theft Auto či Red Dead Redemption. Tentokrát je tu město jako podpora pro neuvěřitelně realistické lokace a místa činu, které Cole Phelps na své cestě zkoumá. Hra byla vytvořena tak, aby kloubila klasický akční styl poldů a zlodějů s dynamickými výslechy a hledáním podezřelých, a to takovým způsobem, aby se navzájem nekryly. Pokud ale budete chtít jen jezdit městem, je to možné.

Ve světě se samozřejmě dějí různé události, o kterých si toho více povíme v následujících týdnech. Jedná se např. o nepřiřazené případy, zrovna probíhající bankovní loupeže, na něž se můžete vrhnout mimo hlavní příběh. Hlavním tahákem je však stále příběh Colea a jeho cesta za úspěchem detektiva.

Je to velmi intenzivní hra, protože po vás chceme, abyste si pamatovali, co bylo řečeno. Pamatovali místa, jména a stopy. A také přemýšleli, zda můžete věřit všemu, co vám někdo řekl. Bude to zbrusu nová a osvěžující zkušenost na poli videoher.

Finito

Tak to tu máme. Veškeré důležité otázky zodpovězeny, hra poodhalena a s každou novou informací se na ni začínáme těšit ještě více. Podobných titulů je totiž na trhu zatraceně málo a pokud je něco, co Rockstaru bezmezně věříme, je to fakt, že skvělé hry dělat umí. Uvidíme už na jaře.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama