League of Legends: Dominion – dojmy z hraní
Speciály LoL Článek League of Legends: Dominion – dojmy z hraní

League of Legends: Dominion – dojmy z hraní

Daniel Kremser

Daniel Kremser

8

Konečně jsme si spolu s vámi zahráli svižnější variaci League of Legends. Takže je Dominion vážně tak skvělý jak se celou dobu tvářil?

Reklama

O chystaném vylepšení League of Legends s názvem Dominion jsem psal již před nějakým tím časem. Sám jsem si ho však mohl osahat až nyní, když Riot tento mód zpřístupnil široké veřejnosti. Zářnou budoucnost jsem tomuto novému proudu hratelnosti prorokoval již při oznámení, ale musím přiznat, že vlastní hraní předčilo veškerá má očekávání!

Bylo, nebylo v zemi za sedmero horami …

Dějištěm tohohle zázraku je mapa Crystal Scar, která sálá opravdu neopakovatelnou atmosférou. Vlastně se ještě než začne boj, cítíte jako v pohádce. Tento dojem se snaží navodit především trochu pozměněný styl prostředí. Například věžky nyní vypadají mnohem tajemněji a celkově je prostředí mnohem barevnější a grafika tak trochu uhlazenější. Své zde dělá i hudba, jež příjemně graduje a v ničem si nezadá s povznesenými songy typu Elder Scrolls. Škoda jen, že se zde nachází pouze jeden track.

Celkově je mapa orientovaná do kruhu okolo 5 kontrolních stanovišť hlídaných věžemi a velkou novinkou je její částečné odhalení. Abyste tomu rozuměli. Zatímco v normální hře vidíte jen tam, kde jsou vaši spoluhráči a minioni, zde je navíc vidět po celém obvodu mapy. To do hry vnáší nový strategický prvek a pocitově celé prostředí dělí na dvě části. Temnou a svým způsobem nebezpečnou džungli, kde lehce narazíte na zákeřný přepad a na sledovatelnou okrajovou část.

Ale i džungle má své kouzlo a chtě nechtě se tam budete muset vypravit. Kromě buffu v samém středu jsou zde totiž rozesety i strategické léčící a zrychlovací plošky, které mohou hravě zamávat leckterým soubojem.

Hlavní myšlenkou Dominionu je obsazování kontrolních bodů a vysávání života z nepřátelské báze.

Kdo to má stíhat?

Nová mapa samozřejmě přináší i zcela novou a unikátní hratelnost, která v žánru pravděpodobně nemá konkurenci. Většina asi už dávno ví, o co tady jde, ale jistota je jistota. Hlavní myšlenkou Dominionu je obsazování kontrolních bodů a vysávání života z nepřátelské báze. A řeknu vám, je to mód po čertech svižný! Zdejší hry jsou mnohem kratší než ty běžné, řádově se pohybujeme někde okolo 15 minut. To však rozhodně neznamená, že je hráč o něco ochuzen.

Přestože začínáte na 3. levelu a v kapse vám cinká 1350 zlaťáků, najde se zde prostoru pro taktizování habaděj. Vlastně bych řekl, že v tomhle ohledu je Dominion daleko vyváženější, než klasické 5v5. K výhře totiž nestačí pouze jeden jediný hráč. Ano je to určitě příjemná výhoda, ale sami hru rozhodně nevyhrajete a někdy je potřeba se i obětovat pro vyšší dobro. Tady se jede především na spolupráci, a když se ta někde zadrhne, je to hnedka znát. Když jsem hrál full premade, všechno hezky šlapalo a skrze mikrofon jsme si v týmu hladce rozdělovali role a přizpůsobovali se překvapivým situacím. V okamžiku kdy jsme však byli pouze čtyři a přidal se k nám jeden polský hráč, všechno se rázem obrátilo a slušně řečeno šla celá hra do kopru.

Snad to stihneme

K rychlejší hratelnosti zde patří i diametrálně odlišný herní styl. Zatímco běžně sundáváte miniony a spíše vyčkáváte na vhodnou chvíli k útoku, zde se do střetů většinou vrháte po hlavě. Na miniony kašlete a vaši pozornosti si užívají věžky a právě protihráči. Hraje se přece o čas a obecně platí, že ten kdo stihne dříve urvat tři body, má značnou výhodu.

Kde je můj Bloodthister? Kde je můj Teleport?

Lehké změny se odehrály i v oblasti nákupu. Některé předměty byly vyhozeny oknem a jiné naopak přišly dveřmi. Ostatně je tato změna logická! Zdejší buildy jsou totiž oproti těm klasickým postaveným na 5v5 odlišné a povětšinou se soustředí na jeden aspekt.

Změny se pak nevyhnuly ani Summoners spellům. Nově přibyl Garrison, jenž se skvěle upotřebí při dobývání nepřítelem drženého bodu. Jo snížený damage je hodně nepříjemná sviňárna! Druhým do pranice pak je Promote, který vám po bok postaví minima speciálně upraveného pro dobývání věží. Ovšem nic není zadarmo, a tak ve výčtu spellů chybí třeba Teleport nebo Clairvoyance. I to někdy může hrou nepříjemně zamíchat a přesunou váhy štěstěny na jednu či druhou stranu.

Tohle se nedá použít!

Jestli za něco v Riotu dostanou za uši, je to absolutní ignorace jednotlivých hrdinů, co se tohohle módu týče. Použít se dají všichni. Avšak třeba hodně ranged charakterů je zde zcela marných a jejich použití je spíše na vlastní nebezpečí. Naopak se najdou tací, kteří jsou zde naprosto ultimátní, a jejich eliminace dá pěkně zabrat. Navíc třeba takový Pantheon a jeho ultimátka s myšlenkou Dominionu tak trochu vytírá podlahu nebo nedej bože Rammus, který přeběhne mapu během pár sekund. Tady by to ještě chtělo něco vymyslet.

Ostatně, trochu domyslet by potřeboval i systém questů, který je tristně chudý a omezuje se pouze na braň tenhle bod a obsaď támhleten. Proč zde není třeba hon na jednoho konkrétního hráče nebo podobné oživení?

Dejte to sem!

Jak jste asi poznali, Dominion mě naprosto uchvátil. Je to svižný mód, který nabízí kupu zábavy, ale přesto se zde najde taky místo na nějaké to taktizování. Mapa Crystal Scar je velice povedená a celkově se určitě jedná o jasný trumf oproti konkurenci. Jestli předtím mohli Honkaři něco říkat, Dominion je rozhodně umlčí. Navíc ještě závěrem musím pochválit perfektní technický stav! Všechno šlape jak švýcarské hodinky a dokonce došlo k menšímu snížení HW nároků. Ten menší problémek s některými hrdiny se časem určitě vykompenzuje a nezbývá tedy nic jiného, než si hru užívat již teď a na pár droboulinkých problémů zapomenout.

Druhý pohled od Rosti

Většinou se druhé dojmy píší proto, aby redaktoři pokryli jak pozitivní, tak negativní přístup. Problém ovšem je, když jablko sváru uhrane oba stejně. Netajím se, že jsem obrovským fanouškem League of Legends, nikdy však fanatickým. Pokud se Riot Games něco nepovede, jsem většinou první, kdo si stěžuje. Ovšem Dominion je jasnou trefou do černého, která by mohla zásadně zamíchat s preferencemi v nadcházejícím souboji LoL vs. DotA 2.

Ne, nový mód ještě není ani zdaleka geniálně vybalancovaný, ale tak to u novinek prostě bývá. Vše se upravuje za pochodu většinou podle zpětné vazby od samotných hráčů, jež je jednoduše nenahraditelná. I přesto ale vývojáři odvedli pořádný kus práce a je vidět, že Dominion nechystali jako nějakou rychlokvašku. Vše funguje tak jak má a po nějakém větším zásahu do schopností jednotlivých hrdinů (kromě zmiňovaného Pantheona, nebo Rammuse by potřeboval srazit z božského piedestalu i Jax) se hra ještě zatraktivní.

Co se audiovizuálního zpracování týče, troufám si tvrdit, že na to se bude nadávat nejvíc. Pokud se League of Legends něco vyčítalo, byla to povětšinou „dětská“ grafika (zvláštní, že u Doty je jako mávnutím kouzelného proutku děsně cool), která je v Dominion dost možná ještě infantilnější. Tohle už je ale hodně o osobních pocitech a hratelnostně to nemá na nic vliv. Jak říkám, bude velice zajímavé sledovat, kterak se s novým módem tvůrci popasují a jak často ho budou schopni opravovat a vylepšovat. A pokud nepřestanou šťourat, upřímně věřím, že by mohli natrefit na zlatou žílu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama