LEGO Star Wars III: The Clone Wars – Síla legendární stavebnice
LEGO Star Wars Recenze LEGO Star Wars III: The Clone Wars – Síla legendární stavebnice

LEGO Star Wars III: The Clone Wars – Síla legendární stavebnice

Martin Cvrček

Martin Cvrček

22

Ačkoliv televizní seriál Star Wars: The Clone Wars stojí za starou bačkoru, stejně tu máme jeho herní verzi v kostičkovaném provedení. Jsou The Clone Wars z pohledu fanouška Hvězdných Válek stejný brak jako seriál, nebo tu máme po dlouhé době nějakou Star Wars hru, která zaslouží ohromný potlesk?

Reklama

Republika v ohrožení

Tentokrát vás nehodlám zatěžovat stížnostmi, jaká je pro mě The Clone Wars s prominutím hovadina, a přejdu rovnou k věci. Na první pohled se třetí LEGO Star Wars nijak zvlášť neliší od svých předchůdců, aspoň co se týče příběhové kampaně, zpracované podle samotných dílů seriálu. Opět tu máme tři dějové linky. V té první pronásledujeme v rolích zástupců Jediů i Klonových oddílů lovkyni Asajj Ventress, ve druhé generála Grievouse a třetí část se věnuje druhé nejdůležitější osobě z řad Separatistů, Hraběti Dooku. A stejně jako v minulosti, i tentokrát má každá třetina příběhu 6 levelů, v nichž je většinou hlavní cíl se dvěma nebo více postavičkami projít celou úroveň z bodu A do bodu B, sesbírat co nejvíce LEGO penízků a nakopat ocelové zadky stovkám bitevních droidů. V základě je tedy hratelnost pořád stejná, což ale vůbec nevadí. Nicméně, možná se ptáte, proč jsem napsal většinou.

Ne všechny úrovně se totiž odehrávají výše zmíněným způsobem, samozřejmě se vrátily monstrózní vesmírné bitvy. Zatímco klasické pěší levely působí stejným dojmem jako v případě předešlých LEGO her, o vesmírných bitvách už se to tak říct nedá. Nejenom, že díky fyzické přítomnosti stovek nepřátelských i přátelských letounů vypadá každý boj skvěle, ale ještě prošly boje mnoha změnami. V minulosti (tím myslím LEGO Star Wars II) se vlastně každá bitva odehrávala jenom v jediné rovině, přičemž se hráč po celou dobu nehnul ze svého letounu. S tím je teď konec. Bitvy tentokrát nabízejí dvě roviny, mezi nimiž se s lodí přesunujete pomocí vznášejících se prstenců, díky čemuž máte pocit mnohem větší svobody a bitvy už nepůsobí tak koridorovým dojmem. Mnohem důležitější je však častá možnost přistát a kousek levelu odehrát se samotnou postavičkou. I tahle novinka přispívá k celkově lepšímu pocitu, a co víc, je to zpracováno neuvěřitelně jednoduše, stačí zaletět nad červeně vyznačenou přistávací plochu, stisknout jednu klávesu a už jste na zemi a řežete droidy klasickým způsobem. Po zkušenosti z druhých LEGO Star Wars jsem měl obavy právě z vesmírných bitev a jsem vážně rád, jak skvělým způsobem je tentokrát v Traveller’s Tales zpracovali.

V roli generála

To však není všechno. Velkou roli hrají v LEGO Star Wars III i pozemní bitvy. Ty fungují dost jednoduše. Na mapě je několik oblastí, některé ovládáte vy, některé separatisté, a v těch vašich můžete za určitý počet LEGO penízků postavit třeba dělo, kasárny, generátor štítu nebo přistávací plochu pro dodávku vojenské techniky. V zásadě je hlavním cílem vždy vystřílet všechny oblasti nepřítele, občas máte ještě za úkol v předem daných oblastech postavit nějakou budovu nutnou pro úspěšné dokončení levelu, jako je třeba pilíř pro zprovoznění mostu. I v tomto případě tvůrce chválím, v době Klonových válek jsou pozemní bitvy snad nejdůležitější, a kdyby se na ně vývojáři vyprdli, působilo by to trochu chudým dojmem.

A co variabilita levelů? Až na pár výjimek je každá úroveň zpracovaná jedinečným způsobem, téměř vždy máte na starost něco jiného. Jednou musíte osvobodit rukojmí, pak zase zničit nepřátelskou loď, následuje demolice několika generátorů, pak se z vás stanou zachránci zajatého rytíře Jedi… Musím uznat, že i přes všechny ty příběhové nesrovnalosti původní seriál rozhodně netrpí stereotypním dějem, a LEGO Star Wars III v tomto ohledu nemohlo dopadnout nijak zle. A taky že nedopadlo. Ještě dodám, že některé pasáže určitých levelů není možné hrát ve stejnou chvíli v kooperaci, pokud tedy chcete projít celou hru ve dvou (tato možnost samozřejmě nesmí chybět, vždyť jde o naprostý základ), připravte se na občasnou pauzu. Jestli jde o klad nebo zápor, to ať každý posoudí sám podle sebe, mě to rozhodně nevadilo.

Sranda musí být

Ač to zní neuvěřitelně, tentokrát mi ani zdaleka nevadily příběhové nesrovnalosti, a to i když oba sporné charaktery, tedy Ahsoka Tano a Asajj Ventress, ve hře nechybí. A proč? Jednak proto, že stejně jako v minulosti žádná postava nemluví, ale hlavně kvůli pořádně napráskané porci humoru, u nějž se zasměje snad každý. Traveller’s Tales si nedělá srandičky jenom ze samotného seriálu a jeho hlavních aktérů, ale zaměřilo se i na tuny humorných narážek na původní ságu a nechybí ani pár vtípků na téma Indiny Jonese, což můžete vidět na jednom screenu. Právě to dělá z LEGO Star Wars III tak jedinečnou a nezapomenutelnou hru.

Hrdinové v hranaté podobě

Pořád zmiňuju postavy, tak se jim tedy konečně začnu věnovat. Tentokrát jich hra nabízí vážně dost, zahrajeme si za seriálovou verzi Anakina Skywalkera, Obi-Wana Kenobiho, Mace Windua, mistra Yodu, nechybí ani pár výhradně seriálových postav jako Ahsoka Tano nebo klonový velitel Rex, a svůj prostor dostanou i záporáci, jako výše zmíněný generál Grievous, Hrabě Dooku, případně místokrál Nute Gunray nebo námezdní lovec Cad Bane.

Co víc, LEGO Star Wars 3 nabízí i tunu klasických postav. Ty však nijak nezasahují do příběhu, lze s nimi hrát jen v notoricky známém režimu volné hry. A jak se k nim člověk dostane? Klasické charaktery skládáte sbíráním deseti ikonických bílých soudečků v každém levelu (většinou je dosáhnete právě ve volné hře, kdy opět libovolně přepínáte mezi několika postavami), takže dejme sbohem skládání miniatur různých vozidel, tentokrát jsme konečně odměněni něčím, co vážně využijeme. A koho vůbec mezi těmito figurkami potkáme? Všem jednoznačně vévodí legenda všech legend, záporák všech záporáků, mistr všech mistrů… prostě Darth Vader. Dále je možnost získat třeba Luka Skywalkera, Qui-Gona Jina, Dartha Sidiouse, guvernéra Tarkina, Žvejkala nebo Hana Sola. Pokud vám tedy seriálové charaktery nevoní, pořád tu je možnost hrát za ty osvědčené.

Nějaké další novinky?

Ale samozřejmě, inovací je rozhodně víc. Třeba možnost vytvořit na některých místech vlastní dveře. Zabouchli vám ti drzí droidi ocelová vrata přímo před čumákem? Tak šup do rukou světelný meč, postavit se na značku, světelným mečem opsat ve dveřích ovál a hned tu máme cestu vpřed. Dále přibyl jeden speciální materiál, takže vedle ocelového povrchu, jenž jde zničit jedině pořádným výbuchem, najdeme tentokrát i materiál, jenž pro zničení musíte zahřát, a to intenzivní palbou. K tomu většinou slouží klonoví vojáci obdaření kulometem, čímž se dostávám k další novince, a to více zbraním pro jednotlivé vojáky. Kloni už nemají všichni stejný blaster, někteří mají výše zmíněný kulomet, další bazuku a pár vyšších důstojníků třímají dvojici malých, ale účinných příručních blasterů. Důstojníci mají ještě jednu vlastnost, a to velení nižším šaržím, což se hodí hlavně při pozemních bitvách, kdy potřebujete na pomoc celou četu. Stačí přijít do jejich blízkosti, stiskem klávesy použít vysílačku a vojáci už šlapou těsně za vámi.

Nechybí ani Síla, bez ní by to ani nebylo Star Wars. S ní téměř vždy něco stavíte, a i když většinou stačí v blízkosti cílových kostiček držet určitou klávesu a všechno se postaví samo, občas musíte něco přesunout manuálně. Totéž nabídla i kostičkovaná verze Harryho Pottera, nicméně tentokrát to působí mnohem lépe. I když se občas najde pár bugů, kdy se daný objekt prostě zasekne a odmítá se hnout, většinou jde o intuitivní záležitost, kdy si trochu procvičíte vaši přesnost.

Síla vlastní představivosti

Když už jsem zmínil to stavění, opět nechybí možnost sestavit si vlastní postavičku. Tady mám ale pár výtek. Tentokrát můžete postavit snad 12 jedinečných figurek, což je bezva, ale k čemu to je, když je počet dostupných dílů pořád stejný? V předešlých dílech to fungovalo tak, že jakmile si odemknete nějakou postavu, aspoň některé její části můžete hned využít. Tentokrát ale ne. Ať jsem dělal cokoliv, ať jsem měl v zásobě sebevíc postav, pořád mi editor nenabídl nic nového. Kdyby aspoň šla měnit barva některých částí, ale ani to nejde, takže veškeré dílky vlasů mají odstín žluté nebo zelené a ani pokrývky hlavy na tom nejsou nejlépe. No uznejte, koho sakra napadlo dát tam BÍLOU kápi? A navíc, možnost nasadit postavě plášť úplně chybí, což taky nepřispívá k dobrému dojmu.

Kouzlo hranatosti

Ale zpět k pozitivním změnám. Těch se dočkala i grafická stránka hry. Tentokrát je vše mnohem lépe nasvíceno, hýbe se to plynuleji, textury jsou zase o něco ostřejší a detailnější, zkrátka i v tomto ohledu jde o krok správným směrem a je vidět, že stále stejný engine má ještě hodně co nabídnout. Jenom občasné zlobení kamery nepřestalo, sice se to děje jen v případě několika bossfightů, ale pořád jde o problém, jež by už mohli vývojáři konečně vyřešit, vždyť se to táhne celou LEGO sérií.

Totéž se dá říct i o hudbě. Většinou uslyšíte skladby vytvořené přímo pro samotný seriál, občas ale přijdou na řadu i epické melodie z původní ságy, třeba v úvodní bitvě o Geonosis, kde neslyšíte nic jiného (bitva je samozřejmě zpracována podle závěru filmové episody II). Občas jsou dokonce oba styly kombinovány, což je hotový balzám pro uši, protože i když na původní skladby nic nemá, ani ty Clone Wars tóny nejsou úplně k zahození. Teda většinou.

Separatisté nemají šanci

LEGO Star Wars III má své chyby, ne že ne, a není jich úplně málo. V zásadě jde ale o fantastickou hru, kterou by si měli užít všichni bez rozdílu věku. Navíc je vidět, že se vývojáři poučili ze svých chyb. Proto mi hlava nebere, proč je editor postav tak obrovským krokem zpět a proč chybí třeba editor samotných úrovní, jenž v druhém dílu Indiany Jonese tak skvěle fungoval. Jinak si ale není nač stěžovat, proto mi nezbývá, než Traveller‘s Tales pochválit. Očividně je po celou dobu vývoje provázela Síla. Tak ať je provází i nadále, snad budou i další LEGO hry stejně zábavné a hlavně inovativní.

LEGO Star Wars

Verdikt

Mysleli jste si, že už nemají LEGO hry co nabídnout? Tak se radši zamyslete znovu. A pořádně.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

spousta novinek
vyjímečná porce humoru
inovované vesmírné bitvy
tuna hratelných postav
vylepšená grafika
spojení soundtracku
omezenost editoru postav
občasná zmatenost kamery
místy zabugovaná Síla
chybí editor úrovní
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama