Studio Amanita Design zjevně slaví a při příležitosti překonaného milníku vydává zajímavou infografiku.
Autoři Samorostů či Botaniculy ze studia Amanita Design včera večer prostřednictvím Twitteru oznámili, že jejich dost možná nejikoničtější dílo, adventura Machinarium, překonala hranici 4 milionů prodaných kusů.
Spolu s oznámením o úspěchu povedené adventury z roku 2009 vydala Amanita zajímavou infografiku plnou koláčů, z nichž by určitě měl radost minimálně bývalý ředitel TV Nova Vladimír Železný. Infografika přitom odhaluje několik zajímavostí o prodejích hry. Kupříkladu v případě platforem tvoří 49% čistého zisku verze pro Windows, Mac a Linux. Následuje verze pro Android, iOS a další mobilní platformy a na třetím místě je PS3 a PS Vita se 7%.
Pokud jde o zmíněné mobilní platformy, 72% z koláče čistého zisku si ukousl systém iOS se 72%, Android se postaral o 25% a zbylá tři procenta patří Windows Phone a Blackberry.
Nikoho nejspíš nepřekvapí poměr zisku z digitálních platforem a krabicových verzí, kdy z prodejů digitální verze hry plyne 98% čistého zisku. Možná to bude tím, že řada lidí o krabicové verzi Machinaria snad ani neví, i já vím pouze o nepříliš rozšířené sběratelské edici a o discích, které byly po určitý čas v prodeji v českých trafikách.
Za pozornost stojí i prodané kopie na distribučních sítích, na nichž si můžete Machinarium koupit ve verzích pro Windows, Mac a Linux. Největší podíl překvapivě nemá Steam, nýbrž Humble Bundly. Ty se postaraly o 35% prodaných kusů, Steam zařídil 26% a třeba na GOGu se prodala pouhá dvě procenta. Největší příjem pak plyne ze Steamu (29%), následují webové stránky Amanity (27%) a Mac App Store (26%). Všimněte si, že přes Humble Bundly se sice prodalo nejvíc kopií hry, ale Amanita z nich má pouhých 7% zisků.
Vše uzavírají údaje o příjmech z jednotlivých regionů. Česká republika se zjevně schovává ve zbytku EU. Vývojářům z Amanity každopádně gratulujeme a doufáme, že na tento úspěch dříve či později řádně navážou. V tuto chvíli je ale oficiálně oznámen pouze vývoj adventury Chuchel, na níž pracují lidé zodpovědní za Botaniculu. Nedávno studio dokončilo výborný Samorost 3, kterému jsem v recenzi udělil hodnocení 9/10.