Mafia 2 – Co ti mafiáni z Brna vůbec chystají?
Preview Mafia II Článek Mafia 2 – Co ti mafiáni z Brna vůbec chystají?

Mafia 2 – Co ti mafiáni z Brna vůbec chystají?

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6

Nejlepší, nejslavnější, nejpůsobivější…. i tak je dodnes označována Mafia, hra od brněnského studia Illusion Softworks, dnes vystupujícího pod názvem 2K Czech. A protože se tento český poklad stal velice úspěšným, brzy nás čeká pokračování. Ponechme stranou stížnosti o věčných odkladech, a vzhůru na popis toho, co nás v tomto mafiánském eposu vlastně čeká.

Reklama

Jak si říkal že se jmenuješ? Vito

Stejně jako v prvním díle, i tentokrát je základní stavební kámen příběh. Podle všeho jde ve stopách legendárních gangsterských filmů jako Kmotr nebo Goodfellas, ale nesmíme očekávat jen nějaké kopírování, právě naopak. Připravte se na poutavou, temnou a do posledního detailu promyšlenou zápletku, která nemá obdoby (ačkoliv, ohledně mafiánských her není laťka postavena zrovna vysoko).

Celou hru prožijeme v kůži muže jménem Vito Scaletta, v rozmezí poloviny 40. let až do 50. let, přičemž „kulisy“ tvoří impozantní město Empire Bay City. Zápletka začíná jednoduše. Spolu se svým nejlepším přítelem, Joem Barbarem, Vito vykrade banku. Jak už to tak ale bývá, okamžitě zasáhne ruka zákona, a zatímco Joe zmizí, Vito už takové štěstí nemá. Následně dostane skutečně lákavou nabídku. Buď půjde do vězení, nebo na krutá bojiště právě zuřící 2. Světové války. Vězení je přece neuvěřitelná potupa, a tak se náš „hrdina“ rozhodne pro boj za vlast.

Podle dosavadních informací začneme příběh sledovat od okamžiku, kdy Vito dostává dovolenou a vrací se do svého rodného města. Tam už na něj čeká Joe. Původně má dovolená trvat jen pár dní, jenže Joe nenechá svého kámoše na holičkách, a díky svým kontaktům je najednou Vito oproštěn od povinnosti a nějakou válku může hodit za hlavu. Při návratu domů Vita čeká setkání s jeho sestrou a dobrosrdečnou matkou. Bohužel, rodina je ve velkých dluzích, které napáchal otec. Ovšem ten už není mezi živými a tak jediný, kdo může pomoci, je právě Vito. Ačkoliv není žádný gangster a násilník, právě tyto okolnosti ho donutí dát se na dráhu mafiána a pracovat pro 3 místní zločinecké organizace. Na závěr dodejme, že celá příběhová linie by měla zabrat něco kolem 15 hodin, což může znít slabě, ale nezapomínejme, že příběh má být velice intenzivní, a tak by i těch 15 hodin mohlo být více než dost.

Co by to bylo za příběh bez pořádných postav

Kromě Vita a Joea uvidíme také neméně zásadní postavy jako je Edie Scarpa, ochlasta, který se Joeovi podobá možná více než je zdrávo, nebo Henry Tomasino, vážený hlavoun, jenž dostane pod svá křídla právě naši ústřední dvojici. U někoho se všechny ty zvyky naučit musí. Dále tu máme šéfy oněch tří rodin, jeden z nich je i poněkud děsivě působící Don DeLuca, tradičně vlastnící menší restauraci. V průběhu hry potkáme i spoustu menších, často i nepodstatných postav, jako jsou různí prodavači, poslíčci, mechanici, ale i prostitutky a další havěť. Jenže všechny postavy by byly na nic bez pořádného dabingu. První díl se proslavil také jedinečným a takřka dokonalým českým dabingem. V době psaní tohoto článku jsou práce na českém dabingu druhého dílu již hotovy, ale detaily zatím žádné, snad jen pro konzolové hráče dosti znepokojující informace, že pro konzole se jakákoliv lokalizace zatím neplánuje, zatímco PC verze má být se vším, tedy dabing i titulky.

A to budeme běhat s holýma rukama?

Nikoliv, přeci jen co by to bylo za mafiánskou hru bez pořádných zbraní. Čekají nás legendární kousky jako Colt 1911, Thomson 1928, ale tentokrát tvůrci přitvrdí a dočkáme se i hraček jako německý MP40 či lehký kulomet MG42. Ne vždy dojde na zabíjení, a tak tu máme i baseballovou pálku a další ruční zbraně. A když nebude žádný kvér k dispozici? Pak musí posloužit naše vlastní pěsti, přičemž na takovéhle souboje „tělo na tělo“ je kladen docela velký důraz, vše musí odpovídat skutečnosti.

Abychom se vyvarovali zbloudilé kulce, která jen tak náhodou trefí naše čelo, tvůrci chystají systém krytí, podobný tomu ve hrách jako Gears of War nebo GTA IV (pozor, s druhým jmenovaným není dobré Mafii srovnávat, a to ve všech aspektech). Vito není žádný Rambo, takže hezky běh z krytu do krytu, žádné hrdinské činy. Tak bude probíhat většina bojových scén.

Držte si klobouky, jedeme z kopce!

Další z klíčových prvků prvního dílu? Nic menšího než auta. Tentokrát se projedeme v rychlejších kouscích, než tomu bylo v jedničce, ale pořád to nebudou žádné superrychlé sporťáky. Naskytne se nám možnost si své plechové miláčky poupravit. Nová kola, lepší motor, pozměněná barva, vyměněná poznávací značka… tohle všechno má sloužit k lepšímu pocitu a větší míře realismu (i když půjde nastavit i arkáda), nebo ke zmenšení možnosti, že po hráči půjde policie. Každý vůz se má chovat realisticky a uvěřitelně. Opět bude možnost měnit pohledy na řízení, takže si hráč může zvolit kameru za autem, u předního kola, na kapotě atd. Tedy další věc, která se od dob první Mafie díkybohu nezměnila.

Vraťme se k policii. Ta už nebude tak přísná jako v jedničce, dokonce si bude všímat i dalších občanů Empire City, ale i tak není radno si s nimi zahrávat. Ve hře je totiž obsažen výjimečný prvek. Jeden příklad za všechny; Začnete-li na ulici blbnout s pistolí a střílet do lidí, určitě to uvidí strážník, jenž nahlásí váš popis a aktuální polohu. Vám tak nezbývá nic jiného než utéct a pokud se to nedaří, vlezete do některého obchodu s oblečením (kromě obchodů s oděvy jsou ve městě i různé restaurace či obchůdky se zbraněmi, všechno plně přístupné), vyberete si např. novou bundu a hned je situace klidná, protože vás policie jen tak nepozná. I tohle přispívá k většímu pocitu skutečnosti a uvěřitelnosti.

Ať to taky dobře vypadá…

V dnešní době hraje velkou roli audiovizuální stránka. Engine hry, vytvořený přímo v kanceláří 2K Czech, vypadá skutečně impozantně, mimika postav je také dobře provedená, ovšem největší klad enginu tkví v technologii streamování, která umožňuje naprosto plynulý přechod z interiérů do exteriérů a naopak. Něco takového umožňuje plynulý chod i na konzolích, které by za normálních okolností měly s něčím takovým trochu potíže. PC verze má navíc podporu nVidia PhysX, umožňující lepší a přirozenější funkci fyzikálního enginu, který je do hry pochopitelně také zakomponován.

Aby měla Mafia 2 dokonalou atmosféru, musí být přítomný i silný soundtrack. Ten nahrává především pražská filharmonie, jež rozhodně nejde označit za nezkušené, naopak se díky nim můžeme těšit na hudbu, z níž se naše sluchové ústrojí jen tak nevzpamatuje. V tom dobrém slova smyslu.

A máme to za sebou

Ano, článek se pomalu blíží ke konci. Z výše sepsaného to tedy vypadá, že legendární Mafia se dočká více než důstojného nástupce. Silný příběh, promyšlené postavy, reálné zbraně a vozidla, skvěle vypadající grafika, působivý soundtrack, tohle všechno nás zatím ujišťuje, že se máme nač těšit. Nuže, popadněme do rukou kalendář a zakroužkujme si datum 27. Srpna 2010, kdy Mafia II konečně vyjde, a to pro platformy PC, Xbox 360 a PlayStation 3. Už aby to bylo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama