Medal of Honor – dojmy z PC bety
Preview Medal of Honor Článek Medal of Honor – dojmy z PC bety

Medal of Honor – dojmy z PC bety

Martin Cvrček

Martin Cvrček

15

„Vždyť je to Bad Company 2, žádný Medal of Honor!“ Tohle byla moje první reakce, když jsem měl možnost vyzkoušet už několik dní běžící PC betu válečné FPS Medal of Honor. Fakt, že na multiplayerové části hry pracuje švédské studio DICE, je na hře viditelný možná více, než by bylo zdrávo. Nicméně, nehledejme na hře hned všechno negativní a hezky si rozeberme, jak se mi beta vůbec hrála.

Reklama

Kde se bojuje

Beta obsahuje pouze dvě mapy, ale i na nich může být zábavy víc než dost. Jedna z nich je Kabul City Ruins. Jedná se o poměrně malou mapu, složenou převážně z rozbombardovaných budov města Kábul. Nenajdeme zde žádná vozidla, tato mapa je určená pouze pro pěchotní boje a jediná rozumná taktika spočívá v čištění jedné budovy za druhou, místnost po místnosti. Bohužel, většina hráčů si po mapě běhá, jak se jim zachce a stávají se cvičnými terči pro více zkušené protivníky. Cílem na této mapě je prosté dosažení určitého bodového limitu. Díky mnoha úzkým uličkám se hráči často naskytne možnost potkat protivníka pěkně zblízka a v tu chvíli přijde na řadu jinak poměrně nepraktický nůž. Každopádně, Kabul City Ruins je očividně určena primárně pro hráče s útočnou puškou nebo samopalem, ostřelovači zde nemají zrovna moc výhod, ale zábavy a válečných radovánek tato mapa poskytuje víc než dost.

Ano, Kabul City Ruins není zrovna moc vhodná mapa pro ostřelovače, to se ovšem nedá říci o mapě, druhé - Helmand Valley. Ta je naopak pro snipery jako stvořená. Díky mnoha kopcům a skalnatým převisům vypadá skutečně impozantně a skýtá tak pro tiché zabijáky neskutečné možnosti. Ovšem zahrají si zde i ti, kterým ostřelovačka moc nevoní, jen musí běhat hodně rychle a nestát moc dlouho na jednom místě. Neučiní-li tak, téměř vždy dostanou kulku mezi oči. Na této okouzlující mapě je úkolem postupně zabírat různé kontrolní body, jako bunkr, kopec, nebo vilu. Díky své rozlehlosti obsahuje Helmand Valley i celkem odolná a účinná obrněná vozidla, jež s sebou přináší jeden docela významný problém. Většina hráčů na této mapě pochopitelně hraje s ostřelovací puškou a nenapadne je, aby si vzali třídu obsahující raketomet (o jednotlivých třídách později). Takže hráč, který ukořistí ono vozidlo se stává nepřemožitelným zabijákem, jenž jen tak jezdí a střílí vše, co se pohne. Něco takového dokáže hru skutečně znechutit a pro mě to nebylo nic příjemného. Jako v každé multiplayerové hře i zde holt záleží na hráčích samotných a jejich spolupráci, což může být někdy výhoda, jindy zase problém.

S čím jsem si zastřílel

Nyní něco k jednotlivým třídám a zbraním. Třídy jsou celkem tři - Rifleman, používající útočné pušky, dále Special ops, mající k dispozici převážně samopaly a raketomet, a nakonec Sniper, jehož název mluví za vše. Podobně jako v Battlefield: Bad Company 2 nebo Call of Duty: Modern Warfare 2, i zde se k novým zbraním dostáváme díky postupu na vyšší úrovně (zatímco v BC2 bylo levelování na dlouho, zde je poměrně rychlé), k čemuž slouží zkušenostní body. Ty získáváme za zabíjení nepřátel, plnění rozličných výzev, obsazování kontrolních bodů, nebo použití např. UAV a naváděného náletu.

Oproti výše jmenovaným hrám má však Medal of Honor jeden dost závažný problém. Hráči na nejnižších levelech jsou dost znevýhodněni, protože nemají potřebné vybavení. Koho sakra napadlo, aby Sniper neměl hned od začátku optiku? Naopak útočná puška pro Riflemana má přimontovaný pověstný granátomet hned od začátku a díky těmto dvěma faktorům se mi párkrát stalo, že ostřelovačkou bez optiky zkouším na mapě Helmand Valley trefit jasně viditelného nepřítele, jenže to z nějakého záhadného důvodu nešlo, a onomu protivníkovi stačilo vystřelit jeden jediný granát, u kterého snad není možné, aby urazil takovou dálku a byl se mnou ámen. Podobných nepříjemných chvil jsem v betě nezažil zrovna málo, doufejme tedy, že se nad tím autoři do vydání ještě zamyslí, protože znevýhodňování začátečníků je ve hře jako MoH jedna z nejhorších věcí, jakých se mohli autoři dopustit.

Proč to srovnávání s Bad Company 2?

Proč? Na to existuje snadná odpověď. Použití stejného enginu je maličkost, naopak zničitelné prostředí je téměř nezbytná věc, ovšem i HUD a uživatelské rozhraní se od Battlefieldu téměř vůbec neliší a vrcholem všeho jsou totožné hlášky vojáků. Naštěstí se tato podobnost týká pouze multiplayeru, singleplayer bude pochopitelně značně odlišný.

Abych to shrnul, ačkoliv je multiplayer Medal of Honor prakticky pouhé BF: Bad Company 2 na nových mapách a s mírně poupraveným uživatelským rozhraním, betatest byl velice zábavnou a návykovou záležitostí. Jen jsem prostě čekal víc. Mnohem víc. Snad alespoň singleplayer splní naše očekávání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama