Metro Exodus není hra v otevřeném světě
Novinka Metro Exodus není hra v otevřeném světě

Metro Exodus není hra v otevřeném světě

Martin Cvrček

Martin Cvrček

31

Lineární úrovně typické pro předešlé díly jsou stále přítomné, jen je doplňují otevřenější a méně lineární sekce.

Reklama

První gameplay ukázka Metra Exodus byla v mnoha směrech působivá. Snad i proto, že byla přecpaná skripty, které možná zapříčiní, že to, co jsme viděli, nebude na 100% odpovídat hraní finálního produktu. Celkově se ale zdálo, že ve srovnání s předešlými díly nabídne Exodus otevřenější úrovně. A když hráč v jeden moment vytáhne mapu, leckomu by se mohlo zdát, že se tvůrci ze 4A Games vydali cestou otevřeného světa. Tak to ale nebude.

Výkonný producent Jon Bloch serveru PCGamesN prozradil, že Metro Exodus ve skutečnosti kombinuje lineární a nelineární úrovně:

„V první řadě neupouštíme od klasické lineární hratelnosti Metra. Ta je pořád přítomna, ale to, co děláme s novou hratelností, je více jako sandboxový survival. Máme rozsáhlé úrovně s mnohem větší mírou svobody, jsou nelineární, ale pořád se na ně váže příběh. Příběh tedy povede napříč nelineárními i lineárními úrovněmi. Není to přímo otevřený svět, jak byste si mohli myslet, ale jsme schopni nabídnout hráči mnohem více svobody než v minulosti.“

Z toho se dá usuzovat, že Metro Exodus využije podobnou strukturu jako Stalker, který kombinuje lineární úrovně s otevřenějšími a nelineárními lokacemi. Ty dělají dojem otevřeného světa, ale v zásadě jde stále o jasně vyhrazené levely, které dělí načítací obrazovky.

Tradiční linerání úrovně tedy z nového Metra nezmizí, jen budou tentokrát doplněny o otevřenější lokace s větší svobodou pohybu a konání. A jak se zdá, vývojáři kladou značný důraz nejen na klasickou, i když zjevně obohacenou hratelnost, ale i na příběh.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama