Analytik nešetří kritickými slovy.
Michael Pachter, populární analytik firmy Wedbush Securities, se mezi hráči proslavil díky pravidelným video rozhovorům, které vydával nejprve pod magazínem Game Trailers, ale nyní je publikuje již samostatně na svém Youtube pod názvem "Pach Factor". Ačkoliv některé jeho názory v minulosti vzbudily slušnou kontroverzi (mezi hráči asi především ten, že autoři Mass Effect 3 neměli ustoupit "uplákánkům", kritizujícím závěr trilogie), obecně stále patří mezi respektované a sledované komentátory byznysové stránky herního průmyslu. V nejnovějším díle jeho show se každopádně docela tvrdě opřel do rozhodnutí Sony neúčastnit se E3:
"Myslím, že Sony vydala špatným směrem. Dělají velkou strategickou chybu, když opouštějí E3. Je to nesprávné a doufám, že na to přijdou a příští rok se vrátí. Někdo je přesvědčil, že ušetří 20 milionů dolarů vynecháním E3 a možná, že letos to bylo obezřetné rozhodnutí. Jenže oni vynechali i minule. A myslím, že to je opravdu špatný tah. Opravdu hloupá strategie. Protože tolik novinářského pokrytí si za 20 milionů nekoupíte. Mít událost a dokázat, aby se všichni vaši fanoušci zaměřili na tuhle jednu událost, je opravdu, opravdu silné a kdokoliv jim poradil, že vynecháním E3 ušetří, se prostě mýlí. Je to prostě hloupé. Můj názor je, že Sony je a zůstane největším poraženým E3 výstav, dokud je budou ignorovat. Měli by se probudit a uznat, že to je příležitost ukázat jejich velmi dobré hry a velmi dobrý hardware ve chvíli, kdy se celý svět dívá. Doufám, že se v roce 2022 vrátí. Držme si palce."
Příležitost ukázat hry a hardware ve chvíli, kdy se celý svět dívá.
Osobně si nejsem tak docela jistý, zda je to tak jednoznačné. Značka Playstation momentálně dominuje hernímu trhu takovým způsobem, že si nejspíš může dovolit udělat svoji vlastní akci nebo oznámení kdykoliv a stejně přitáhne rekordní sledovanost a zájem. Navíc je klidně možné, že během E3 ještě neměli pohromadě smysluplné ukázky z jejich nejočekávanějších her, ale o dva měsíce později je již mít budou - v takovém případě by to čekání mělo stát za to.
Na druhou stranu je ale pravda, že letošní E3 navzdory svojí umírněné, pouze online podobě, přitáhla velkou pozornost herního světa. Jak jsme zmiňovali i v našem podcastu, návštěvnost Zingu se na těch několik dní také citelně zvedla. Navíc absenci Sony na E3 nyní používají jako největší argument odpůrci této značky na sociálních sítích, což není dobrá image z marketingového pohledu. Jestliže se E3 účastnili reprezentanti PC hraní, stejně jako Xbox a Nintendo, pak jde o událost a pódium, kde by ani Playstation zřejmě neměl chybět. Tlak tímto směrem přichází také od dalších známých jmen herního průmyslu, protože stejným názorem se netají například ani herní novinář a spisovatel Jason Schreier.