Do soudního sporu se vměšuje další technologický gigant.
Vývoj soudní bitvy mezi společnostmi Epic Games, Apple a Google se čím dál tím více vyostřuje. V nedávné době přišla společnost Apple s tím, že Epic má do 28. srpna čas stáhnout ze hry Fortnite možnost přímé platby za herní měnu. Pokud tak neučiní, Apple odstaví Epic od vývojářských nástrojů, čímž by tedy Unreal Engine nepodporoval Apple produkty.
Do diskuse se zapojila i další velká společnost, Microsoft. Kevin Gammila, generální manažer herního oddělení v Microsoft, uskutečnil prohlášení, ve kterém vyjádřil podporu společnosti Epic Games. „Pokud platformy IOS a macOS nebudou podporovat Unreal Engine, bude od společnosti Microsoft vyžadováno, aby si při přípravě nových her vybrala mezi opuštěním svých zákazníků a potenciálních zákazníků na platformách iOS a macOS, nebo výběrem jiného herního enginu,“ uvedl Gammila.
Unreal Engine je mezi vývojáři velice oblíbený, což zdůrazňuje i samotný Microsoft. Pokud by se tedy skutečně zastavila podpora Unreal Enginu na platformách IOS a macOS, znamenalo by to, že u stávajících her by chyběly aktualizace k novému obsahu nebo k opravě chyb.
K prohlášení se vyjádřil i Phil Spencer, výkonný viceprezident herního oddělení v Microsoftu. „Dnes jsme ve svém prohlášení vyjádřili podporu Epicu, který požaduje přístup k vývojářským nástrojům Applu, pro jejich Unreal Engine. Zajištění, že Epic bude mít přístup k nejnovějším technologiím od Applu je správná věc pro vývojáře a hráče,“ napsal Spencer na svém Twitter účtu.
Spor, který začal žalobou Epicu vůči Applu a Googlu po tom, co tito dva technologičtí giganti stáhli hru Fortnite ze svých mobilních obchodů, vedl před dvěma týdny k vyjádření Applu. Ti konfrontovali generálního ředitele Epicu, Tima Sweeneyho, s tím, že se pokouší vydobít speciální dohodu, načež Sweeney zveřejnil svou emailovou komunikaci se slovy, že stejné podmínky chce pro všechny vývojáře.